Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Konsorcjum Track Tec przebuduje stację Rzeszów Główny

Autor:  wnp.pl (TE)  |  12-06-2018 10:20  |  aktualizacja: 12-06-2018 14:19
PKP PLK podpisały kontrakt z wykonawcą, który m.in. zaprojektuje i przebuduje dworzec główny w stolicy woj. podkarpackiego. Wartość prac wyniesie blisko 252 mln zł brutto.
Kolejarze zaplanowali też wymianę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem
fot. PKP PLK
  • Przedsięwzięcie zakłada gruntowną modernizację stacji Rzeszów Główny.
  • W ramach inwestycji zaplanowano także budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni.
  • Podróżni mają zyskać nowoczesną stację z wyższymi, funkcjonalnymi peronami, czytelnym oznakowaniem i systemem informacji dla pasażerów.

- Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Każda kolejna podpisana umowa przybliża nas do tego celu. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe realizuje wyzwania związane z Krajowym Programem Kolejowym wartym 67 mld zł. Te inwestycje zmieniają polską kolej. Skorzysta także na tym Rzeszów - skomentował Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Wykonawca inwestycji

Przetarg ogłoszono w lipcu 2017 r., a rozstrzygnięto w lutym 2018 r. Kryteria wyboru wykonawcy stanowiły: cena (60 proc.), termin realizacji (20 proc.) oraz doświadczenie personelu (20 proc.).

Inwestycję zrealizuje konsorcjum Track Tec Construction, Inżynieria Rzeszów, Intop Warszawa, Infrakol, która ma wartość 251,98 mln zł brutto i zakłada 34-miesięczny termin realizacji.

Budżet PKP PLK ustalono na 230,38 mln zł brutto, a pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum Rover Rail, Roverpol, Rover Alcisa, Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones - 226,50 mln zł; 31 miesięcy - odrzucona (niezgodna z SIWZ)

2. Konsorcjum ZUE, Intop Tarnobrzeg - 240,49 mln zł; 45 miesięcy - odrzucona (brak przedłużonego wadium)

3. Konsorcjum PKP Energetyka, PNiUIK w Krakowie - 278,56 mln zł; 34 miesiące - odrzucona (brak przedłużonego wadium)

4. Budimex - 291,82 mln zł; 44 miesiące - odrzucona (brak przedłużonego wadium)

5. Trakcja PRKiI - 292,72 mln zł; 33 miesiące

Stacja Rzeszów Główny

Według wcześniejszych zapowiedzi PKP PLK stacja zyska trzy wyższe i funkcjonalne perony. Będą wiaty z poczekalniami oraz ławki. Informacje o pociągach podróżni otrzymają na wyświetlaczach i dzięki zapowiedziom głosowym.
fot. PKP PLK
fot. PKP PLK
Komunikacja na stacji ma być łatwiejsza dzięki windom i schodom ruchomym. Orientację ułatwi czytelne oznakowanie terenu stacji. Wybudowane zostanie również nowe przejście pod torami. Zmiany na stacji będą realizowane przy współpracy z konserwatorem zabytków.

Kolejarze zaplanowali też wymianę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem. Ponadto modernizacja trzech obiektów inżynieryjnych i przejazdu kolejowo-drogowego podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Ważna dla kierowców będzie przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego, gdyż poszerzenie obiektu znacznie usprawni ruch drogowy.

Rzeszów Zachodni

W ramach inwestycji zaplanowano także budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Będzie on miał dwa perony, dostępne także dla osób o ograniczonej mobilności.

Na dobrze oświetlonych platformach znajdą się wiaty i system informacji pasażerskiej oraz tablice z rozkładem jazdy. Obiekt przewidziano w rejonie wiaduktu nad ul. Aleje Wyzwolenia.
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018