Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018

Velaro Novo czyli nowy projekt pociągu dużych prędkości Siemensa

Autor:  Wnp.pl (Piotr Stefaniak)  |  13-06-2018 21:06  |  aktualizacja: 13-06-2018 21:05
Siemens zaprezentował nowy projekt pociągu dużych prędkości - Velaro Novo. Według koncernu, ustanawia on na rynku kolejowym „nowe standardy wydajności i zrównoważonego rozwoju”.
Velaro Novo wyznacza, według producenta, nowe standardy wydajności i zrównoważonego rozwoju na kolei.
Fot. mat.pras.
Velaro Novo jest w stanie rozwinąć prędkość 300 km/h, a zużywa o 30 proc. mniej energii niż jego poprzednik z linii Velaro. Przekłada się to na oszczędność emisji 1375 ton dwutlenku węgla rocznie.

Dzięki lekkiej konstrukcji, ciężar pociągu został zredukowany o 15 proc. Jednocześnie ilość miejsca dla pasażerów została zwiększona o 10 proc.
Siemens prezentuje nowy pociąg dużych prędkości Velaro Novo (fot.mat.pras.)
Siemens prezentuje nowy pociąg dużych prędkości Velaro Novo (fot.mat.pras.)


Idea projektu oparta jest na pustej tubie, co oznacza, że we wnętrzu pojazdu nie ma stałych elementów i może ono być aranżowane według zaleceń klienta. Tego typu opcje sprawiają, że pociąg może zostać w każdej chwili dostosowany do zmieniających się, np. wraz z „modą”, wymagań przewoźnika.

Producent zapewnia też, że koszty napraw i prac konserwacyjnych zostały zredukowane dzięki urządzeniom pomiarowym i czujnikom, montowanym w kluczowych podzespołach i urządzeniach.

Dane te pochodzą z testów nowego pociągu na różnych trasach w Niemczech, trwających od kwietnia tego roku.

„Velaro Nowo jest naszą odpowiedzią na globalne zapotrzebowanie na pociągi dużych prędkości. Jest on wynikiem pięciu lat pracy, efektem czego jest platforma charakteryzująca się niskim poborem energii i niskimi kosztami prac naprawczych, a jednocześnie wysoką niezawodnością” – powiedziała Sabrina Soussan, prezes w Siemens Mobility Division.

Czytaj też: Cyfryzacja bronią kolei 4.0 w walce z konkurencją autobusową i lotnictwem

Siemens wyprodukował już cztery generacje pociągu Velaro. Są one w użyciu od roku 2000 i obecnie służą na trasach w Niemczech, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii, Francji, Chin, Rosji, Wielkiej Brytanii i Turcji.

W Niemczech Velaro jest używany z oznakowaniem ICE 3 (seria 407), we flocie Deutsche Bahn AG.

Producent szacuje, że pierwsze gotowe pociągi rozpoczną służbę na trasach komercyjnych w roku 2023. Nowo zaprojektowaną platformę pociągu dużych prędkości planuje stosować na trasach kolejowych na całym świecie.

Przypomnijmy, że Siemens Mobility Division i dział kolejowy Alstoma planują połączenie. Zgoda na tę fuzję organów ochrony rynku i akcjonariuszy oczekiwana jest w końcu bieżącego miesiąca.

Czytaj też: Megafuzja stworzy giganta i nową firmę w Polsce
Materiał wydrukowany z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2018