PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje i Start-upy

Rosną obroty z gier szkoleniowych

Autor: Newseria.pl (JP)
10-10-2017 10:24
Rosną obroty z gier szkoleniowych

Najszybciej rośnie zapotrzebowanie na gry szkoleniowe dla dorosłych.

Fot. mat. pras.

Do 2022 r. obroty na światowym rynku gier szkoleniowych mają wzrosnąć z 3,2 do 8,1 mld dol, a wartość rynku ma zwiększyć się o 20,2 proc. – wynika z analizy firmy Metaari.

  • Gry szkoleniowe są przyszłością edukacji.
  • Zapotrzebowanie rośnie najszybciej w segmencie korporacyjnym.
  • Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość pomaga przywyknąć do środowiska pracy.
W najbliższych latach rynek całego e-learningu prawdopodobnie będzie się kurczyć. Z kolei same gry edukacyjne - do tej pory będące tylko drobną częścią tego rynku - przeżywają rozkwit. Do 2022 r. przychody z gier szkoleniowych wyniosą 8,1 mld dolarów - informuje firma analityczna Metaari w raporcie „The 2017-2022 Global Game-based Learning Market”.

- Rewolucja gamingowa jest właściwie nieunikniona, nadejdzie prędzej czy później. Rynek szkoleniowy w tej chwili jest na początku tej rewolucji. Większość ludzi, którzy zajmują się rynkiem szkoleniowym, słyszała o grach szkoleniowym, choć są one traktowane jako pewna ciekawostka. Brakuje przekonania, że nie jest to tylko przyjemność, lecz jednocześnie narzędzie nauki - ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje dr Szymon Truskolaski, prezes Doji Educational Innovations.

- Dlatego ważne jest, aby gra szkoleniowa miała element analityczny, który pozwoli pokazać, że pewne zachowania zostały nauczone, że granie jest efektywne pod kątem uczenia się - dodaje.

Dorośli przyszłością rynku


Co ciekawe, największe wzrosty (35,7 proc.) przewiduje się w segmencie korporacyjnym. Dopiero na drugim miejscu (30,7 proc.) są gry edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym, a dalej gry dla starszych dzieci i prywatnych klientów. Oznacza to, że najszybciej rośnie zapotrzebowanie na gry szkoleniowe dla dorosłych, pracujących specjalistów.

Gry learningowe w dużej mierze opierają się na elementach rywalizacji. Grywalizacja zwiększa zaangażowanie zespołu, wykorzystuje też sprzężenie zwrotne, czyli otrzymanie nagrody po wykonaniu określonej czynności.

- Przyjemność daje bycie lepszym od innych, ale to wszystko jest starszym podejściem do grywalizacji. W nowszym podejściu zwraca się uwagę na to, aby cele, które gracz ma realizować, nie były sprzeczne z jego celami narzuconymi odgórnie. Zwraca się uwagę bardziej na kooperację, współdziałanie, nie tak bardzo na współzawodnictwo i rywalizację. To zmiana postrzegania - przekonuje Truskolaski.

Wirtualna symulacja prawdziwej pracy


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 885 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP