PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Inwestycje, przemysł, zatrudnienie

Co przyciąga kapitał do Polski? Zalet jest wiele, ale jedna ma szczególne znaczenie

Autor: wnp.pl (KW)
06-10-2017 20:43
Co przyciąga kapitał do Polski? Zalet jest wiele, ale jedna ma szczególne znaczenie
Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Konkurencja o inwestycje jest ogromna na całym świecie. Kapitał nie musi wchodzić tam, gdzie panuje niepewność, także polityczna. Ale inwestorzy doceniają wiele zalet kraju, w którym chcą zostawić swoje pieniądze - m.in. dostęp do wykwalifikowanej kadry - niezależnie od tego, czy mówimy o rynku hotelarskim, powierzchniach biurowych, czy magazynowych.

  • Przez ostatnie lata bardzo poprawiała się współpraca inwestorów zagranicznych z samorządami i uczelniami. 
  • W Polsce obecnych jest większość marek hotelarskich , ale są szanse i miejsce na pojawienie się marek amerykańskich 
  • Nowi inwestorzy szukają takich miejsc na mapie gdzie można znaleźć pracowników
- Gospodarka i polityka idą osobnymi drogami. Wszyscy którzy oglądają się za zagranicznym kapitałem dla Polski, na pewno zdają sobie sprawę z tego co się dzieje obecnie w Europie, ale też np. w polskim sądownictwie. Wszystkie aspekty należy pokazać w pewnym kontekście, a mianowicie skąd pozyskujemy kapitał? Jesteście młodą demokracją, fakt że wiele osób wychodzi na ulice jest dobrym symptomem demokracji. A co mnie martwi? Np. jeśli faktycznie doszłoby do konfliktu pomiędzy obecną administracją rządową w Polsce, a Unia Europejską – mówi Hadley Dean, prezesa Echo Polska Properties.

Jolanta Jaworska, Governmental Programs Director, IBM Poland & Baltics zwróciła uwagę, że jeśli duży inwestor „rozgląda się” za potencjalnym miejscem, zwykle gdy widzi, że w danym kraju działa już IBM szybciej podejmuje decyzje. - Wynika to z tego, że my bardzo wnikliwie badamy rynek zanim zdecydujemy się na inwestycje. To czasem kilka lat analiz – podkreśliła.

Zwróciła też uwagę na współpracę z samorządami i uczelniami. - Przez ostatnie lata podejście do inwestorów zmieniło się diametralnie. Jako przykład modelowej współpracy mogę podać samorząd Katowic i Łodzi.  W zasadzie nie ma obszaru, w którym samorządy z nami nie współpracują - podkreśliła.

Apex Alliance Hotel Management  kojarzy uczestników inwestycji i pełni role swego rodzaju doradcy w tych procesach. W portfolio jest współpraca z wielkimi sieciami hotelowymi jak Marriott, Hilton, Accord. Jak ocenia szansę na dalszą ekspansję tych marek w Polsce Brigita Aleksandravičiūtė, dyrektor ds inwestycji na Europę Środkowo-Wschodnią Apex Alliance Hotel Management?

- Prowadzimy negocjacje z kilkoma innymi franczyzami. Rozwijamy się w segmencie ecconomy czyli średniej wielkości. Dokonujemy analizy rynku zanim wybierzemy markę. To jest zależne jest od lokalizacji nasycenia rynku hotelowego. W Polsce dostrzegamy, że większość marek hotelarskich jest już obecna, ale widzimy szanse na pojawienie się na rynku z markami amerykańskimi - twierdzi Brigita Aleksandravičiūtė.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 062 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP