PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Inwestycje, przemysł, zatrudnienie

GPEC szuka inżynierów i pracowników technicznych

Autor: PulsHR.pl
06-09-2017 08:58
GPEC szuka inżynierów i pracowników technicznych

Marcin Lewandowski oraz Anna Jakób

Fot. mat. pras.

Branża ciepłownicza uchodzi za nudną w oczach igreków. Grupa GPEC walczy o to, aby zmienić ten wizerunek. Marcin Lewandowski oraz Anna Jakób z zarządu grupy GPEC w rozmowie z PulsHR.pl opowiadają, jak zmienia się sektor, by przyciągnąć młodych do pracy.

Branża ciepłownicza nie uchodzi za nowoczesną. Jakie działania podejmują Państwo, aby odczarować ten wizerunek?

Marcin Lewandowski, członek zarządu GPEC: - Dziś branża energetyczna to zupełnie coś innego, niż kilka, czy nawet kilkanaście lat temu. Jako grupa GPEC pokazujemy młodszą twarz tego sektora. Jesteśmy firmą, która stawia na innowacje i wdraża nowoczesne metody zarządzania. Jako przykład mogę podać nasz coroczny konkurs „Laboratorium Innowacji”, w ramach którego wyłapujemy i nagradzamy najciekawsze innowacje energetyczne na polskim rynku.

Anna Jakób, członek zarządu GPEC: - Nie skupiamy się wyłącznie na energetyce. Innowacje wprowadzamy we wszystkich obszarach działania - począwszy od naszego budynku, na podejściu do klientów skończywszy. Bardzo interesują nas także rozwiązania smart city. Pomysłów na rozwój mamy aż za dużo.

Czytaj także: GPEC planuje inwestycje wartości 200 mln zł

Co konkretnie zmieniło się, jeśli chodzi o styl zarządzania?


ML: - Jeszcze parę lat temu wydawało się, że mamy być korporacją, która ma wdrożony szereg narzędzi HR-owych. Dzisiaj wiemy, że kończy się czas firm, które opierają się na kontrolowaniu ludzi czy korporacyjnych narzędziach systemowych. W GPEC upraszczamy komunikację, zmniejszamy kontrolę, a także motywujemy ludzi nie poprzez nakazy, ale angażując ich do działania. Nie jesteśmy turkusową organizacją, ale nie jesteśmy też typową korporacją zarządzaną przez cele.

AJ: - Rzeczywiście, przeszliśmy prawdziwą metamorfozę. Komunikacja w firmie jest mocno spłaszczona. Wspólnie z pracownikami definiujemy wyzwania. Przykładowo, system premiowy handlowców nie jest narzucony z góry. Stwierdziliśmy, że pracownicy znają nasze cele oraz kulturę organizacyjną i sami najlepiej określą, jak chcą być premiowani. W tej chwili nasi menedżerowie sprzedaży tworzą system wynagrodzeń dla siebie. Rozwiązanie, które wypracują, będzie ich skuteczniej motywować.

(...)

Czytaj dalszą część rozmowy w serwisie PulsHR.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 272 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP