• 1 So Lip
  • 2 Nie Lip
  • 3 Pn Lip
  • 4 Wt Lip
  • 5 Śr Lip
  • 6 Cz Lip
  • 7 Pt Lip
  • 8 So Lip
  • 9 Nie Lip
  • 10 Pn Lip
  • 11 Wt Lip
  • 12 Śr Lip
  • 13 Cz Lip
  • 14 Pt Lip
  • 15 So Lip
  • 16 Nie Lip
  • 17 Pn Lip
  • 18 Wt Lip
  • 19 Śr Lip
  • 20 Cz Lip
  • 21 Pt Lip
  • 22 So Lip
  • 23 Nie Lip
  • 24 Pn Lip
  • 25 Wt Lip
  • 26 Śr Lip
  • 27 Cz Lip
  • 28 Pt Lip
  • 29 So Lip
  • 30 Nie Lip
  • 31 Pn Lip
  •  

Regionalne Property Forum - Łódź 2015

17 listopada 2015 Łódź

Strona główna

 

Łódź po raz drugi została gospodarzem regionalnej konferencji Property Forum - spotkania właścicieli i zarządców firm działających na rynku nieruchomości komercyjnych, organizowanego przez Grupę PTWP SA, wydawcę portali propertynews.pl oraz propertydesign.pl.

Łódź na przestrzeni ostatnich lat przechodzi metamorfozę od miasta z upadającym przemysłem włókienniczym do dynamicznego ośrodka otwierającego się na nowoczesny biznes. Czy to dobry moment na inwestycje w mieście i regionie? Jakie projekty deweloperskie powstaną w najbliższych latach? Które sektory stwarzają inwestorom najlepsze perspektywy? Jakie wnioski przyniosła konferencja Property Forum Łódź 2015?

W opinii uczestników konferencji Property Forum, która odbyła się w Łodzi 17 listopada br., stolica regionu na przestrzeni ostatnich lat przechodzi dużą metamorfozę – przekształcając się z miasta z upadającym przemysłem włókienniczym w ośrodek dynamicznie otwierający się na nowoczesny biznes.

- Wizerunek miasta, jako zmieniającego się i rewitalizującego nową tkankę znacznie poprawił się w oczach inwestorów. Potwierdzają to statystyki. W 2015 roku notujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na powierzchnię biurową. To dobry czas na inwestycje w Łodzi - powiedział Marcin Włodarczyk, dyrektor regionalny Colliers International.

- Zmiany są bardzo duże. Łodzianie może ich nie zauważają, ale zewnętrzni inwestorzy dostrzegają te przemiany i inwestycje, które poprawiają wizerunek Łodzi. To zaczyna być bardzo ciekawe miasto. Brakuje mi wiary łodzian w miasto - komentował na Property Forum Artur Wojtkiewicz, Venture Partner, Head of Technical Team Griffin Real Estate.

- Łódź nie wierzy w swój potencjał w przeciwieństwie do firm zewnętrznych, które widzą tu duże możliwości - dopowiedział Władysław Grochowski, prezes Arche.

Łódzcy przedsiębiorcy okazali mniejszy entuzjazm i wskazywali na brak przemyślanych inwestycji. - Jesteśmy blisko autostrady, ale wciąż obok - zauważył Robert Jaruga, prezes EKO–VIT.

Na uwagi przedstawiciela łódzkiego biznesu odpowiedział Adam Pustelnik, p.o. dyrektora Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Łodzi - Dostaliśmy w spadku umarły przemysł włókienniczy. Przed nami jeszcze dużo pracy - stwierdził Adam Pustelnik.

Także według władz wojewódzkich przemysł się zmienia. - Łódź stała się stolicą przemysłu włókienniczego. Nie ma już takich molochów, jak wcześniej. Dzięki restrukturyzacji, którą przeprowadzili sami przedsiębiorcy mamy do czynienia z innowacyjnym włókiennictwem - powiedział Janusz Baranowski, pełnomocnik Marszałka Województwa Łódzkiego ds. Inwestorów i Eksporterów.

Projektem, który uznawany jest za najważniejszą inwestycję miasta, pozostaje Nowe Centrum Łodzi. To zakrojone na szeroką skalę przedsięwzięcie urbanistyczne ma szanse odmienić wizerunek, przyciągnąć nowych inwestorów i zadecydować o przyszłości Łodzi w perspektywie najbliższych 20 lat.

- Łódź zaczyna być częścią aglomeracji warszawskiej - ocenił Artur Wojtkiewicz, Venture Partner, Head of Technical Team Griffin Real Estate. – Deweloperzy to zauważają. Nowe Centrum Łodzi i nowa linia kolejowa to przyszłość Łodzi na najbliższe 20 lat - dodał.

- Kilka lat temu zastanawialiśmy się nad zakupem kolejnej działki w mieście. Ostatecznie zainwestowaliśmy w grunty bezpośrednio przy dworcu oraz w działkę pod projekt Bramy Miasta – mówił Łukasz Kaleciński, dyrektor regionalny Skanska Property Poland.

Nowe Centrum Łodzi to zdaniem uczestników Property Forum inwestycja, która stanowi wartość dodaną miasta. Tym bardziej, że coraz więcej firm myśli o Łodzi jako potencjalnej destynacji dla swojego biznesu.

- Zauważamy, że część inwestorów chce relokować biznes i przenieść firmy do Łodzi - tłumaczył Marcin Włodarczyk, dyrektor regionalny Colliers International. – Dla wielu inwestorów ważna jest część komunikacyjna i potencjał mieszkaniowy, który sprzyja przyciąganiu młodych pracowników – komentował.

Z tego względu rozwój infrastruktury będzie miał decydujący wpływ na wzrost znaczenia miasta. Główne nadzieje są pokładane w rozwoju kolei. W sierpniu 2016 roku zostanie otwarty nowy dworzec, a w 2018 roku rozpocznie się budowa tunelu średnicowego. – W 2022 r. wedle założeń gotowy będzie surogat metra – zapowiedział Adam Pustelnik, p.o. dyrektora Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Łodzi. - To nasze największe wyzwanie, ale i największa szansa – dodał komentując zmniejszającą się populację miasta, zwłaszcza w kontekście liczby studentów oraz pracowników.

O problemach z pracownikami wspominali także przedsiębiorcy. -Do budowy naszych inwestycji w Łodzi sprowadzamy pracowników z Warszawy – powiedział Władysław Grochowski, prezes zarządu Arche.

- Potrzebny jest impuls dla rozwoju miasta, magnes który przyciągnie studentów - dodał Robert Jaruga, prezes EKO–VIT.

W dyskusjach na Property Forum poruszono również wątek promocji miasta, mającej służyć przyciągnięciu pracowników z innych części Polski.

- Powinniśmy iść w kierunku rozwoju rynku wystawienniczego. Dzięki temu osoby, które przyjadą, zobaczą potencjał miasta – powiedział Janusz Baranowski, pełnomocnik Marszałka Województwa ds. Inwestorów i Eksporterów. - Łódź jest aktywna. Teraz walczymy o rynek chiński – dodał.

Zdaniem uczestników Property Forum Łódź, kluczem do rozwiązania problemów z zatrudnieniem jest napływ nowych ludzi do miasta. - Sprzyja temu oferta edukacyjna, estetyka miasta i oferta spędzenia wolnego czasu - komentował Marcin Włodarczyk, dyrektor regionalny Colliers International.

Uczestnikami Property Forum Łódź (17 listopada 2015 r.) byli przedstawiciele władz samorządowych, właściciele oraz zarządcy spółek inwestujących na rynku centrów handlowych, biurowców, magazynów i hoteli, najemcy powierzchni komercyjnych, sieci hotelowe, szefowie największych agencji doradczych, przedstawiciele instytucjonalnego otoczenia branży oraz reprezentanci instytucji finansowych.

Czytaj materiały relacjonujące wydarzenie

PARTNERZY I SPONSORZY KONFERENCJI

Partner Główny

Partner

Wsparcie medialne

POLECAMY W SERWISACH