PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Forum Zmieniamy Polski Przemysł

Warszawa  •  6 lutego 2017

Prelegenci

B

  • Baehr Jerzy

    Baehr Jerzy

    Partner Zarządzający, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.

    Ekspert w dziedzinie prawa energetycznego, prywatyzacji, prawa zamówień publicznych, prawa antymonopolowego i prawa komunalnego. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiował także w Oxfordzie, Lejdzie i Trydencie. W 1992 roku obronił pracę doktorską na temat prywatyzacji. W latach 1985-1999 pracował jako wykładowca w Katedrze Prawa Cywilnego i Handlowego Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Członek zarządu Associated European Energy Consultants – stowarzyszenia europejskich kancelarii prawnych wyspecjalizowanych w zagadnieniach sektora energetycznego.

    Współautor cenionych komentarzy do prawa energetycznego i ustawy prawo o zamówieniach publicznych, a także publikacji z dziedziny prywatyzacji i prawa konkurencji. Wielokrotnie angażowany w prace parlamentarne związane z nowelizacją prawa energetycznego, prawa zamówień publicznych oraz prace nad pakietem nuklearnym.

    Kierował projektami realizowanymi przez Urząd Zamówień Publicznych w oparciu o grant Banku Światowego. Opiniodawca Rady Przekształceń Własnościowych przy Premierze oraz członek wielu rad nadzorczych.

  • Baird John

    Baird John

    Wiceprezes ds. Zintegrowanych Systemów Obrony Przeciwlotniczej i Przeciwrakietowej na Polskę, Raytheon Integrated Defense Systems
    John Baird pełni obecnie funkcję wiceprezesa ds. zintegrowanych systemów obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej na Polskę w spółce Raytheon Integrated Defense Systems. W ramach tego stanowiska odpowiada za wszelkie kwestie związane z rozwojem działalności koncernu Raytheon w dziedzinie zintegrowanych systemów obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej w kontekście modernizacji polskich sił zbrojnych. Wcześniej Baird został oddelegowany w trybie nadzwyczajnym do objęcia stanowiska dyrektora ds. nowo pozyskanych zamówień związanych z krajową siecią szerokopasmową dla służb bezpieczeństwa publicznego (National Public Safety Broadband Network — NPSBN) oraz regionalnym interoperacyjnym systemem łączności dla miasta Los Angeles (Los Angeles Regional Interoperable Communications System — LA-RICS). NPSBN to ogólnokrajowy system łączności szerokopasmowej wykorzystujący technologię LTE 700 MHz, stworzony na potrzeby wszystkich służb bezpieczeństwa publicznego w Stanach Zjednoczonych. LA-RICS to z kolei system łączności o zasięgu regionalnym, wykorzystywany przez różne służby bezpieczeństwa publicznego w granicach hrabstwa Los Angeles. W latach 2006–2009 John Baird był kierownikiem ds. „zespołów rozwojowych” i członkiem-założycielem grupy ds. szybkich inicjatyw (Rapid Initiatives Group — RIG) w dziale systemów sieciocentrycznych (Network Centric Systems — NCS). Głównym celem działania powyższych jednostek było stymulowanie rozwoju przedsiębiorstwa poprzez tworzenie unikatowych rozwiązań oraz pozyskiwanie nieszablonowych programów i ich elastyczną realizację. W latach 2000–2006 Baird był dyrektorem ds. zintegrowanych systemów dowodzenia i kierowania (Command and Control Integrated Systems — C2IS) w pionie NCS odpowiedzialnym za systemy dowodzenia i kierowania (Command and Control Systems — C2S). Kierował między innymi jednostkami tworzącymi systemy C2IS w Arlington (Teksas) i Colorado Springs (Kolorado), w bazie Sił Powietrznych w Hanscom (Massachusetts), w Huntsville (Alabama), Marlborough (Massachusetts) i Orlando (Floryda), w bazie Sił Powietrznych w Sheiver (Kolorado) oraz w Springfield (Wirginia), koncentrując się na integracji systemów dowodzenia i kierowania. Do najważniejszych zadań działu ds. systemów C2IS należało inicjowanie nowych przedsięwzięć z wykorzystaniem wyjątkowych strategii szybkiego pozyskiwania i realizacji zleceń. Obecnie jednostka ta nadal zdobywa nowe zamówienia — szczególnie w punktach zapalnych, takich jak Irak czy Afganistan. W latach 1998–2000 John Baird kierował obszarem programów dowodzenia i kierowania na szczeblu taktycznym (Tactical Command & Control), a także był wicedyrektorem pionu ds. wojskowych programów dowodzenia, kierowania i symulacji w dziale systemów zintegrowanych (Integrated Systems Division) koncernu Raytheon. W latach 1996–1998 Baird był kierownikiem realizowanego na zlecenie U.S. Army programu JPSD (Joint Precision Strike Demonstration). Celem tego programu było opracowywanie zaawansowanych rozwiązań technicznych skracających czas między wykryciem a zniszczeniem zagrożenia (sensor to shooter) w przypadku operacji realizowanych przez różne typy wojsk oraz testowanie ich w ramach tzw. zaawansowanych demonstracji koncepcji technicznych. Demonstracje takie — przeprowadzane z wykorzystaniem rzeczywistych i symulowanych obiektów na wirtualnym polu walki — pozwalają ocenić przydatność operacyjną tworzonych rozwiązań. W latach 1995–1996 John Baird był kierownikiem ds. programu MICOR (Multiple Intelligence Correlator) dla Centrum Służby Topograficznej U.S. Army i agencji DARPA. W ramach tej funkcji odpowiadał za opracowywanie zaawansowanych technologii umożliwiających scalanie danych wywiadowczych z różnych źródeł w celu śledzenia ruchomych celów naziemnych. W latach 1994–1995 Baird był głównym inżynierem systemów w ramach realizowanego na zlecenie U.S. Army programu JPSD (Joint Precision Strike Demonstration). Od 1982 r. do 1994 r. John Baird wykonywał różne zadania w komórkach organizacyjnych zajmujących się projektowaniem systemów i zarządzaniem realizacją programu PATRIOT, których działalność skupiała się na rozwijaniu systemów obrony przeciwlotniczej. W tym okresie zdobył bogate doświadczenie w dziedzinie integracji i testowania dużych systemów, projektowania, rozwoju i testowania rozbudowanych architektur, współdziałania systemów klasy C4I, algorytmów i mechanizmów przetwarzania danych z sensorów oraz integracji systemów i interfejsów niejawnych. Kierował zarówno zespołami technicznymi, jak i jednostkami ds. zarządzania programami, a ostatecznie został kierownikiem ds. systemów C3I na potrzeby systemu PATRIOT. W tym czasie Baird otrzymał również odznaczenie Outstanding Civilian Service Medal (przyznawane pracownikom cywilnym w uznaniu wybitnych osiągnięć dla sektora obronności) za wkład we wsparcie systemu PATRIOT podczas operacji „Pustynna Burza” w Arabii Saudyjskiej. John Baird pracuje w koncernie Raytheon od 30 lat. Ma tytuł licencjata w dziedzinie elektrotechniki uzyskany na Uniwersytecie Clarksona, a także uczestniczył w licznych programach rozwoju zawodowego organizowanych przez firmę. Obecnie mieszka wraz z żoną Carolyn w północnej Wirginii. Mają troje dzieci: Seana, Aidana i Julię.
  • Baranowski Henryk

    Baranowski Henryk

    prezes zarządu, PGE Polska Grupa Energetyczna SA

    Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej o specjalizacji elektroenergetyka. Ukończył również studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwami elektroenergetycznymi w warunkach rynku energii na Politechnice Warszawskiej oraz z zarządzania finansami przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej. Ponadto ukończył program Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, HEC School of Management, London Business School i Norwegian School of Economics and Business Administration.
    W latach 2013-2015 pracował jako Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, a następnie jako Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu Sektora Energetycznego w Alstom Power Polska. W latach 2006-2008 był Wiceprezesem Zarządu PGE, a w latach 2001-2006 Prezesem Zarządu spółki Polskie Sieci Elektroenergetyczne-Info Sp. z o.o. W okresie 1990-2001 związany ze spółką Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., w której zajmował m.in. stanowisko Dyrektora Pionu Telekomunikacji i Informatyki. Od listopada 2015 r. do marca 2016 r. pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa nadzorując pracę Departamentu Spółek Kluczowych oraz Departamentu Nadzoru Właścicielskiego.

  • Borys Paweł

    Borys Paweł

    prezes zarządu, Polski Fundusz Rozwoju
  • Bourland Gérard

    Bourland Gérard

    Dyrektor Generalny, Grupa Veolia w Polsce

    Gérard Bourland związany jest z branżą energetyczną od ponad 30 lat. Pełnił funkcje kierownicze w elektrowniach atomowych i konwencjonalnych we Francji, następnie na Węgrzech. W 2014 roku został dyrektorem generalnym grupy Veolia w Polsce. Legitymuje się dyplomem inżyniera, jest absolwentem l'Ecole Nationale d'Ingénieurs Electriciens de Grenoble.

  • Broda Jarosław

    Broda Jarosław

    wiceprezes zarządu ds. zarządzania majątkiem i rozwoju, TAURON Polska Energia SA
  • Broda Piotr

    Broda Piotr

    Członek Zarządu, Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych BGK SA

C

D

  • Dyjas Maciej

    Dyjas Maciej

    Co-Managing Partner & Co-CEO, Griffin Real Estate Sp. z o.o.

G

  • Gowin Jarosław

    Gowin Jarosław

    Wiceprezes Rady Ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego, Polska,

    Jarosław Gowin urodził się 4 grudnia 1961 r. w Krakowie. W latach 2011 - 2013 minister sprawiedliwości, odpowiedzialny za ustawę deregulacyjną. W latach osiemdziesiątych był członkiem Niezależnego Zrzeszenia Studentów oraz “Solidarności”. Stypendysta Uniwersytetu Cambridge. W latach 1989 -1994 pełnił rolę sekretarza a od 1995 do 2005 redaktora naczelnego miesięcznika “Znak”. Pomysłodawca Dni Tischnerowskich i Uniwersytetu Latającego ZNAK-u. Autor wielu książek, artykułów publicystycznych, recenzji i wspomnień. W 2003 utworzył Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, której był rektorem do roku 2013. Senator IV kadencji. Członek Komisji Nauki i Edukacji oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Administracji Publicznej. Od 2007 r. poseł na Sejm RP VI i VII kadencji. Przewodniczący Klubu Parlamentarnego Zjednoczona Prawica w sejmie VII kadencji. Podczas swojej pracy parlamentarnej pełnił m.in. funkcje przewodniczącego Zespołu ds. Konwencji Bioetycznej, przewodniczącego nadzwyczajnej Komisji do rozpatrzenia poselskich projektów ustaw o zmianie Konstytucji RP oraz członka Rady Bezpieczeństwa Narodowego. Współpracuje z Fundacją św. Mikołaja, działającą na rzecz tworzenia domów samotnych matek i hospicjów, a także ze stowarzyszeniem SIEMACHA. Zasiada w Radzie Patronackiej Krakowskiego Hospicjum dla dzieci imienia ks. Józefa Tischnera. Mieszka w Krakowie z żoną, trójką dzieci i wnukiem. Wolne chwile spędza z rodziną w górach lub na czytaniu książek. Miłośnik muzyki barokowej.  

  • Góral Adam

    Góral Adam

    Prezes Zarządu, Asseco Poland SA

H

  • Haiduk Tomasz

    Haiduk Tomasz

    Dyrektor Branż Przemysłowych, Siemens Sp. z o.o.

    Od początku kariery zawodowej związany z sektorem przemysłowym, szczególnie z zastosowaniami automatyki i techniki napędowej w nowoczesnych liniach produkcyjnych i wytwórczych. W firmie Siemens odpowiada za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, chemia, przemysł maszynowy, F&B, branża wydobywcza oraz cały obszar safety.
    Wcześniej, w latach 2009 – 2014 piastował funkcję Dyrektora Sektora Industry w Siemens Sp. z o.o.
    Ekspert w dziedzinie zastosowania automatyki w przemyśle, nowoczesnej robotyki, tematyki Industry 4.0 i Internetu Rzeczy. Komentuje kondycje polskiego i międzynarodowego przemysłu w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej. Uczestniczy w Zespole ds. Transformacji Przemysłowej przy Ministerstwie Rozwoju.
    Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów.

  • Haładyj Krzysztof

    Haładyj Krzysztof

    Partner, Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy sp.k.

    Krzysztof Haładyj jest Partnerem w warszawskim biurze Baker McKenzie. Krzysztof regularnie doradza przy transakcjach dotyczących finansowania oraz przy sprawach restrukturyzacyjnych. Jego specjalizacja obejmuje również transakcje M&A oraz doradztwo przy emisjach papierów wartościowych i wprowadzaniu ich do zorganizowanego obrotu. W czasie swojej praktyki wielokrotnie doradzał także klientom przy wezwaniach na akcje spółek publicznych. Krzysztof Haładyj został wyróżniony indywidualnie w rankingach przeprowadzonych przez Chambers Europe oraz IFLR 1000 w zakresie prawa rynków kapitałowych oraz praktyki bankowo-finansowej.

J

  • Jelito Ernest

    Jelito Ernest

    Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Górażdże Cement SA

K

  • Kaczmarek Andrzej

    Kaczmarek Andrzej

    dyrektor zarządzający, Centralna Jednostka Inwestycyjna, Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA

    Menadżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy na rzecz samorządu gospodarczego, dyplomacji, administracji publicznej oraz biznesu. W latach 90-tych pełnił funkcję prezesa Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki. Następnie w latach 1994 -1997 był wiceprezesem, dyrektorem generalnym Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych. W 1997 roku został desygnowany przez Ministra Gospodarki na stanowisko Radcy Ministra Pełnomocnego w Wydziale Ekonomiczno - Handlowym Ambasady RP w Kanadzie.

    Od 2004 roku jako prezes zarządu Fundacji Centrum Innowacji FIRE (grupa ARP S.A.) realizował projekty komercjalizacji innowacji z obszaru zaawansowanych technologii. W latach 2005-2007 pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki, odpowiadając m.in. za strategię i rozwój gospodarki, innowacyjność, przedsiębiorczość, fundusze europejskie oraz dwustronne stosunki gospodarcze.

    Po zakończeniu pracy w administracji publicznej był ekspertem w KPMG Advisory odpowiedzialnym za m.in. projekty z zakresu inwestycji specjalnych stref ekonomicznych, innowacyjności, przedsiębiorczości, pomocy publicznej, rynków zagranicznych ze szczególnym uwzględnieniem współpracy gospodarczej z Chinami.

    Od roku 2009 do połowy 2014 pełnił funkcję prezesa zarządu w spółce Powiśle Park Sp. z o.o. (GK PGNiG). Od stycznia 2015 roku był dyrektorem ds. rozwoju w firmie Budimex odpowiedzialnym za wprowadzenie firmy na nowe rynki; energetyka, gazociągi przesyłowe, przesył i dystrybucja energii elektrycznej, instalacje przemysłowe oraz rynki zagraniczne.

    Pełnił funkcję członka rad nadzorczych; Banku Gospodarstwa Krajowego (dwie kadencje), Mazowieckiego Operatora Systemu Dystrybucyjnego Sp. z o.o., Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

  • Kamiński Kamil

    Kamiński Kamil

    Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Korporacyjnego, TAURON Polska Energia SA
  • Kańtoch Piotr

    Kańtoch Piotr

    Wiceprezes Zarządu, Grupa Powen-Wafapomp SA

    Od początku kariery zawodowej związany z przemysłem maszynowym. W latach 2000-2004 pracował w Alstom Konstal SA w Chorzowie na stanowisku dyrektora projektów w sektorze taboru szynowego. W okresie od 2002 do 2004 członek Rady Nadzorczej notowanej na giełdzie spółki Wafapomp SA. Od stycznia 2005 r. członek zarządu Wafapomp SA. Po przejęciu przez Wafapomp SA w 2006 r. Fabryki Pomp Powen i Świdnickiej Fabryki Pomp członek zarządu spółki działającej od tego czasu pod nazwą Grupa Powen-Wafapomp SA. Obecnie pracuje w spółce na stanowisku wiceprezesa zarządu, dyrektora ds. handlu i rozwoju.
    Jest zwolennikiem współpracy i wzajemnego wspierania się polskich przedsiębiorców.
    W czasie wolnym od pracy w zależności od sezonu uprawia kitesurfing lub jeździ na snowboardzie.

     

  • Klarecka Patrycja

    Klarecka Patrycja

    Prezes, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

    Patrycja Klarecka jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w zakresie Polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw. Ma doświadczenie zawodowe w sektorach: finansowym, medialnym i edukacyjnym, w tym 15-letnie na stanowiskach menadżerskich, w takich spółkach jak: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (2014-2016), Bank Zachodni WBK (2010-2014), Telewizja Polska (2004-2010), PZU (2002-2004). Z sukcesem realizowała złożone projekty biznesowe, marketingowe i w obszarze nowych technologii. Wcześniej pracowała m.in. jako wykładowca Wyższej Szkole Dziennikarskiej w Warszawie i jako konsultant w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Była członkinią rad nadzorczych: Fundacji GPW i IAB Polska oraz członkinią zarządu Fundacji Charytatywnej PZU. Reprezentowała TVP w Crossmedia Group przy Europejskiej Unii Nadawców.

     

  • Klimkowski Wiesław

    Klimkowski Wiesław

    Prezes Zarządu, PCC Rokita SA

    Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 1999 r. związany z PCC Rokita SA. Najpierw jako kierownik projektu, a od 2002 r. dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego i Rozwoju Grupy Kapitałowej. Od stycznia 2005 r. był członkiem zarządu a w październiku 2010 r. został prezesem zarządu spółki.

  • Kościelniak Jacek

    Kościelniak Jacek

    Członek Rady Nadzorczej delegowany do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu – Prezesa Zarządu,, Energa SA
  • Kot Michał

    Kot Michał

    Dyrektor Sprzedaży Branż Przemysłowych, Siemens Sp. z o.o.

    W firmie Siemens odpowiada za efektywne zarządzanie strukturami sprzedaży w dynamicznie zmieniających się realiach rynkowych oraz skuteczne utrzymywanie pozycji leadera wśród dostawców systemów sterowania na rynku przemysłowym.
    Specjalizuje się w automatyzacji procesów przemysłowych i rozproszonych systemach sterowania oraz cyfryzacji w przemyśle. Zajmuje się także takimi zagadnienia jak internet rzeczy i wirtualizacja w procesach przemysłowych oraz wielowymiarowa analiza rynków przemysłowych w różnych branżach. W obszarze jego kompetencji znajdują się także zagadnienia tworzenia rozproszonych struktur sprzedażowych na rynku B2B oraz motywowanie zespołów sprzedażowych.
    Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Elektroniki na kierunku Automatyka i Robotyka oraz Politechniki Wrocławskiej na Wydziale Elektroniki na kierunku Automatyka i Robotyka. Ukończył także studia podyplomowe na licencji Die Akademie für Führungskräfte der Wirtschaft, Bad Harzburg na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, kierunek Zarządzanie projektami w przemyśle. Jest w trakcie studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w Kolegium Zarządzania i Finansów.

  • Kowalik Mirosław

    Kowalik Mirosław

    prezes zarządu, ENEA SA

    Mirosław Kowalik, prezes zarządu Enea SA od stycznia 2016 r. Od ponad 20 lat związany jest z branżą energetyczną, pełniąc funkcje zarządcze na szczeblu operacyjnym i strategicznym. W 2015 r. kierował firmą SNC Lavalin sp. z o.o. Polska w randze Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu.
    W latach 1999-2015 pracował na różnych stanowiskach menedżerskich dla Grupy ALSTOM Power.
    W latach 1995-1998 związany z koncernem ABB.
    Mirosław Kowalik jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Akademii Morskiej w Gdyni. Ukończył studia menedżerskie MBA (program Rotterdam School of Management we współpracy
    z Uniwersytetem Gdańskim oraz Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów) uzyskując tytuł Executive Master of Business Administration. Jest również absolwentem studiów podyplomowych Zarządzanie Finansami Przedsiębiorstw w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Aktualnie uczestniczy
    w studium doktoranckim Executive Doctor of Business Administration w Polskiej Akademii Nauk, Instytut Nauk Ekonomicznych.

  • Krężel Arkadiusz

    Krężel Arkadiusz

    Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Grupa Boryszew
  • Krystowski Krzysztof

    Krystowski Krzysztof

    dyrektor zarządzający, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Świdnik SA

    Krzysztof Krystowski jest od wielu lat menadżerem w branży lotniczej i obronnej. Specjalizuje się także w zagadnieniach innowacyjności i konkurencyjności gospodarczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno podmiotami sektora państwowego, jak i prywatnego, nabyte m.in. w międzynarodowych koncernach. Pełnił także ważne funkcje w administracji publicznej i organizacjach zrzeszających przedsiębiorców. Obecnie jest Prezesem Związku Klastrów Polskich, Prezesem Śląskiego Klastra Lotniczego oraz Wiceprezydentem Pracodawców RP, najstarszej organizacji zrzeszającej pracodawców w Polsce.

    W latach 2012-2013 był Prezesem Zarządu Grupy Bumar, a później Polskiego Holdingu Obronnego. W latach 2006 – 2011 pracował jako menadżer w Grupie Avio – globalnej firmie przemysłu lotniczego. Był także członkiem Rady Głównej PKPP Lewiatan oraz Narodowej Rady Ekologicznej przy Prezydencie RP, jak również Rady Przemysłowo – Obronnej przy Ministrze Obrony Narodowej. W latach 2004 – 2006 był Przewodniczącym Rady Fundacji „Centrum Innowacji” FIRE zajmującej się pomocą małym i średnim przedsiębiorstwom innowacyjnym.
    W latach 2003 – 2006 pełnił funkcję Wiceministra w Ministerstwie Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej (potem w Ministerstwie Gospodarki i Pracy). Odpowiadał wówczas za konkurencyjność i innowacyjność gospodarki, nadzór nad jednostkami badawczo-rozwojowymi oraz Urzędem Patentowym RP, jak również za restrukturyzację przemysłu obronnego i lotniczego oraz offset.

    Krzysztof Krystowski urodził się w 1972 r. Ma żonę oraz trzech synów. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, Polish Open University i Oxford Brookes University (MBA) oraz studia doktoranckie na SGH
    w Warszawie.

  • Krzanowski Jerzy

    Krzanowski Jerzy

    Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Inwestycji i Zakupów, Grupa Nowy Styl
  • Kupczunas Artur

    Kupczunas Artur

    Wiceprezes, Saule Technologies

    Współzałożyciel i co-CEO Saule Technologies.
    Ukończył studia MBA na University of Minnesota oraz uzyskał tytuł magistra inżyniera na Wydziale Budowy Maszyn Politechniki Poznańskiej. Tworzył i współpracował z firmami z różnych sektorów, w tym z budowlanego, chemicznego, IT oraz OZE. Obecnie poza Saule Technologies jest także zaangażowany w inne spółki technologiczne, m.in. Edge One Solutions – zaawansowane projekty IT, Eton Group - sensory bio-medyczne, NanoPure – nano-polimerowe technologie materiałowe.

  • Kuśpik Wojciech

    Kuśpik Wojciech

    prezes zarządu PTWP SA, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego, Grupa PTWP SA

    Zarządza firmą od samego początku, pełniąc jednocześnie funkcję redaktora naczelnego Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl, a także wydawcy pozostałych portali i czasopism. Inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego, największej imprezy biznesowej w Europie Środkowej gromadzącej każdego roku kilka tysięcy gości, w tym osobistości świata polityki, biznesu, nauki i ekonomii.

  • Kwieciński Jerzy

    Kwieciński Jerzy

    sekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju, Polska

L

M

  • Misiak Ewa

    Misiak Ewa

    Przewodnicząca Rady Nadzorczej, Grupa Kapitałowa Work Service

O

  • Opolski Krzysztof

    Opolski Krzysztof

    Kierownik, Katedra Bankowości, Finansów i Rachunkowości, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski

P

  • Petrykowski Janusz

    Petrykowski Janusz

    Prezes Zarządu, ZPUE SA

    Od blisko 40 lat związany z handlem zagranicznym, międzynarodową współpracą gospodarczą oraz zarządzaniem biznesem w branży energetycznej i przemysłowej.

    Doświadczenie menadżerskie rozpoczął w Centrali Handlu Zagranicznego Agromet-Motoimport, po czym objął funkcję wice Attache Handlowego w Biurze Radcy Handlowego w Norwegii.
    Przez kolejne 25 lat związany z międzynarodowym koncernem
    ABB (wcześniej ASEA Szwecja oraz Brown Boveri Szwajcaria), gdzie najpierw kierował przedstawicielstwem w Polsce norweskiej części grupy ASEA, a następnie pełnił szereg funkcji kierowniczych w ramach Grupy ABB w Polsce, w tym jako prezes oraz członek zarządu poszczególnych spółek. Obecnie Prezes Zarządu ZPUE S.A. – dostawcy nowoczesnych rozwiązań dla energetyki i przemysłu.  

    Absolwent studiów magisterskich w Warszawskiej Szkole Głównej Planowania i Statystyki na wydziale Ekonomiki Produkcji,
    w trakcie kariery zawodowej uczestnik wielu międzynarodowych kursów oraz szkoleń dla wysokiej kadry menadżerskiej,
    w tym w szkole biznesu IMD w Lozannie.

  • Piotrowski Dariusz

    Piotrowski Dariusz

    członek zarządu, Microsoft

    Dariusz Piotrowski pełni funkcję Członka Zarządu w polskim oddziale Microsoft. Zarządza zespołem odpowiedzialnym za obsługę kluczowych klientów i partnerów Microsoft. Wśród nich znajdują się największe banki, firmy ubezpieczeniowe, energetyczne, telekomunikacyjne oraz mediowe w Polsce. Wcześniej przez 4 lata był Dyrektorem Działu Nowych Technologii, a także czasowo pełnił obowiązki Dyrektora Generalnego.

    Dariusz Piotrowski posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży IT, które zdobywał m.in. w Cisco Systems jako Dyrektor Techniczny oraz w Naukowo-Akademickiej Sieci Komputerowej NASK, gdzie odpowiadał za projektowanie i wdrażanie ogólnokrajowych sieci teleinformatycznych.  

    Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Posiada tytuł MBA Uniwersytetu Warszawskiego oraz Illinois. W wolnym czasie wraz z rodziną chętnie jeździ na nartach i żegluje.  

     

  • Pisula Tomasz

    Pisula Tomasz

    Prezes Zarządu, PAIiIZ SA

S

  • Samuła Janusz

    Samuła Janusz

    Dyrektor, Departament Innowacji i Rozwoju, Urząd Dozoru Technicznego
  • Schmidt Przemysław

    Schmidt Przemysław

    Prezes Zarządu, Getfresh Sp. z o.o.
  • Sęk Marcin

    Sęk Marcin

    Dyrektor, Biuro ds. Innowacji i Nowych Technologii, Polska Grupa Zbrojeniowa SA
  • Sofuł Adam

    Sofuł Adam

    Publicysta, Magazyn Nowy Przemysł, portal wnp.pl
  • Stelmach Beata

    Stelmach Beata

    Prezes, GE na Polskę i Kraje Bałtyckie
  • Stępień-Pilipczuk Iwona

    Stępień-Pilipczuk Iwona

    Zastępca Generalnego Dyrektora, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Surma Tomasz

    Surma Tomasz

    Zastępca Dyrektora ds. Regulacji, Rynku i Ochrony Środowiska, Grupa CEZ
  • Szmidt Jan

    Szmidt Jan

    Rektor, Politechnika Warszawska
  • Szuder Przemysław

    Szuder Przemysław

    Członek Zarządu, Dyrektor ds. Klientów Kluczowych, Małych i Średnich Firm oraz Partnerów, Microsoft

    Przemysław Szuder odpowiada za strategię sprzedaży rozwiązań Microsoft do segmentu Klientów Kluczowych, firm Małych i Średnich oraz współpracę z kanałem partnerskim. Z polskim oddziałem Microsoft jest związany od lipca 2009 roku, kiedy dołączył do kierownictwa firmy, obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. W styczniu 2011 roku awansował na stanowisko Dyrektora działu Business & Marketing Organization na którym odpowiadał za realizację strategicznych celów firmy, działalność marketingową oraz rozwój nowych linii biznesowych.


    Karierę zawodową rozpoczynał w Procter&Gamble, gdzie przez wiele lat zajmował różne stanowiska finansowe, jak również był odpowiedzialny za połączenie z firmą Gillette. Bezpośrednio przed przejściem do Microsoft przez dwa lata był związany z firmą Dell, gdzie zajmował stanowisko Business Controllera. Był odpowiedzialny za proces planowania strategicznego, controllingu finansowego oraz efektywności sprzedaży.


    Przemysław Szuder jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W 2013 roku ukończył program Executive MBA w IMD w Lozannie. Jego pasją jest sport, szczególnie kolarstwo, triathlon i bieganie.

T

W

  • Walterska Katarzyna

    Walterska Katarzyna

    Publicysta, Magazyn Nowy Przemysł, portal wnp.pl
  • Wasilewski Igor

    Wasilewski Igor

    Prezes Zarządu, PERN SA
  • Waszkiewicz Jarosław

    Waszkiewicz Jarosław

    Dyrektor, Departament Dróg Publicznych, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
  • Władyczak Janusz

    Władyczak Janusz

    wiceprezes zarządu, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych SA

    Janusz Władyczak posiada wieloletnie doświadczenie w instytucjach finansowych zarówno w Polsce jak i poza granicami kraju.
    Wcześniej pełnił funkcję dyrektora departamentu produktów inwestycyjnych w PKO TFI, odpowiadając za kształtowanie strategii produktowej w zakresie funduszy inwestycyjnych, tworzenie i wdrażanie rozwiązań inwestycyjno-oszczędnościowych oferowanych klientom na rynku polskim.
    Podczas swojej pracy w instytucji finansowej w Austrii wdrażał strukturyzowane produkty inwestycyjne dla klientów bankowości prywatnej oraz detalicznej jak również instrumenty pochodne w formie certyfikatów oraz warrantów notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
    We francuskich bankach inwestycyjnych odpowiadał za relacje oraz zawieranie transakcji z największymi przedsiębiorstwami oraz instytucjami finansowymi z krajów byłego ZSRR takich jak Rosja, Kazachstan, Ukraina, Armenia, Azerbejdżan, Litwa, Łotwa i Estonia.
    Był również odpowiedzialny za zabezpieczanie wielomilionowych pożyczek bilateralnych, kredytów strukturyzowanych i syndykowanych oraz transakcji export finance, współpracując z największymi agencjami kredytów eksportowych (ECA’s) na świecie. Zajmował się także szerokim spektrum transakcji na rynku kapitałowym.
    Ukończył ESCP European School of Management z siedzibą w Paryżu. Studiował również na Uniwersytecie w Wiedniu, w Graduate Insititute of International and Development Studies w ramach Uniwersytetu Genewskiego, jak i w Asian Institute of Technology w Bangkoku.

     

  • Woicka-Żuławska Iwona

    Woicka-Żuławska Iwona

    Dyrektor, Departament Współpracy Ekonomicznej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych

    W latach 1997-2009 pracowała w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, zajmując się negocjacjami i procesem akcesji Polski do UE w zakresie swobody świadczenia usług oraz społeczeństwa informacyjnego. Od maja 2004 r., po uzyskaniu przez RP członkostwa w Unii, pracowała w Departamencie Polityki Integracyjnej, uczestnicząc w procesie decyzyjnym UE w trzech obszarach: usług, społeczeństwa informacyjnego oraz polityki naukowej.
    W 2010 r. objęła stanowisko samodzielnego eksperta ds. rynku wewnętrznego UE w Departamencie Strategii i Planowania MSZ. W latach 2010-2014 oddelegowana do pracy w Ambasadzie RP w Londynie, gdzie pełniła funkcję kierownika Wydziału Ekonomicznego. Po powrocie z Wielkiej Brytanii mianowana zastępcą dyrektora Departamentu Współpracy Ekonomicznej, zajmowała się kwestiami bezpieczeństwa energetycznego, polskim członkostwem w międzynarodowych organizacjach gospodarczych oraz promocją polskiej gospodarki i wsparciem polskich podmiotów gospodarczych na rynkach Afryki i Ameryki Łacińskiej. Od listopada 2015 r. piastowała funkcję p.o. dyrektora, odpowiedzialnego również za wsparcie na rynkach Ameryki Północnej oraz Europy. Od kwietnia 2016 r. jest dyrektorem DWE.
    Doktor nauk ekonomicznych — rozprawę doktorską obroniła w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka licznych artykułów i opracowań dot. integracji europejskiej. Mężatka.
    Języki — angielski, hiszpański, włoski oraz w stopniu podstawowym — francuski.

  • Woźniak Jan

    Woźniak Jan

    Dyrektor Zarządzający, ENGIE Polska

    Ukończył fizykę na Uniwersytecie Łódzkim a następnie pracował na Wydziale Budownictwa Politechniki Łódzkiej gdzie zajmował się pracą naukową w zakresie fizyki budowli współpracując z Strathclyde University przy zapadniach modelowania zagadnień energetycznych w budynkach. Doktoryzował się z zagadnień modelowania matematycznego pola temperatury. Pracował między innymi w pierwszej polskiej prywatnej firmie ESCO a także w był dyrektorem generalnym w SINERG Polska firmie należącej do Caisse des Depots a będącej inwestorem trzeciej strony w projektach energetycznych. Z grupą ENGIE jest związany od 2002 roku na początku odpowiadając jedynie za działalność facility management, od roku 2014 także za działalności instalacyjną i ciepłowniczą a obecnie odpowiada za wszystkie firmy ENGIE w Polsce.



Z

  • Zarajczyk Karol

    Zarajczyk Karol

    Prezes Zarządu, URSUS SA

    Karol Zarajczyk jest jednym z najmłodszych menedżerów polskich firm produkcyjnych, mogącym poszczycić się wielkimi osiągnięciami.
    W 2004 roku ukończył studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość ze specjalizacją Inwestycje kapitałowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Jest absolwentem The Executive Training Programme (stypendium Komisji Europejskiej) w SDA Bocconi School of Management in Milan, The School of Oriental and African Studies University of London, SCIENCES PO Paris oraz Waseda University Tokyo Japan. Zaraz po studiach rozpoczął pracę jako specjalista ds. finansowych w POL-MOT Holding S.A., a po roku został dyrektorem wykonawczym, a potem także członkiem zarządu w spółce Ital-Mot, należącej do grupy POL-MOT.
    W latach 2008-2009 był dyrektorem ekonomiczno-finansowym w produkującej maszyny rolnicze spółce POL-MOT Warfama, a w roku 2009 został jej wiceprezesem. Od 2009 roku zasiada w radzie nadzorczej spółki Bioenergia Invest, która instaluje w całej Polsce wytwórnie ekologicznego paliwa ze słomy, zapewniając jednocześnie producentom takiej biomasy wieloletnie kontrakty sprzedażowe. W 2013 roku objął stanowisko prezesa zarządu URSUS S.A. i kieruje tą spółką do dziś.

    Największym sukcesem zawodowym Karola Zarajczyka było wskrzeszenie słynnej polskiej marki URSUS oraz stworzenie dynamicznie rozwijającej się firmy produkującej nie tylko ciągniki, ale też maszyny rolnicze, a obecnie trolejbusy i autobusy elektryczne. Odbudowa symbolu polskiego przemysłu było dużym wyzwaniem, a operacja odbudowy legendy udała się głównie dzięki jego determinacji.
    Karol Zarajczyk jako skuteczny menedżer otrzymał w ostatnich latach rozmaite nagrody za osiągnięcia kierowanej przez siebie firmy. W 2015 roku otrzymał nagrodę PAIiIZ za ekspansje zagraniczną, tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki Business Centre Club, Lubelskiego Orła Biznesu 2016 oraz tytuł Top Pracodawca Polski Wschodniej 2015 przyznany przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

  • Ziarno Jacek

    Ziarno Jacek

    I zastępca redaktora naczelnego, Magazyn Gospodarczy Nowy Przemysł

Ż

  • Żmuda Włodzimierz

    Żmuda Włodzimierz

    Członek Zarządu, Dyrektor ds. Jakości Inwestycji i Ryzyka Operacyjnego, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
  • Żuk Dariusz

    Żuk Dariusz

    Prezes, Business Link Poland

    Prezes sieci akceleratorów Business Link, Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, AIP Seed Capital oraz współtwórca funduszu bValue, marzący o stworzeniu wiodącego w skali światowej ekosystemu tworzenia i rozwoju start-upów oraz firm.
    Business Link (www.blpoland.com) to 12 kreatywnych miejsc do rozwoju biznesu, ulokowanych w głównych miastach Polski. Obecnie w sieci Business Link swoje miejsce znalazło ponad 700 firm, które mogą korzystać 24/7 z miejsc coworkingowych, prywatnych biur i sal spotkań, a dodatkowo uczestniczyć w organizowanych wydarzeniach akceleracyjnych oraz społecznościowych.
    Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (www.inkubatory.pl) to sieć 49 inkubatorów w całej Polsce, w których funkcjonuje 2200 start-upów. Od 2005 roku w inkubatorach działało 12 000 projektów. AIP to miejsca umożliwiające nowej firmie funkcjonowanie bez konieczności rejestrowania jej na rynku, przez co umożliwiając, najłatwiejszy w Europie, start w biznesie.
    Finansowaniem rozwoju start-upów zajmują się AIP Seed Capital oraz fundusz bValue. AIP Seed Capital został stworzony w celu wsparcia start-upów na ich wczesnym etapie rozwoju i do tej pory zainwestował w ponad 100 projektów, takich jak: Qpony.pl, Glov, CallPage czy Sidly. Natomiast działania funduszu bValue mają na celu inwestycje w start – upy, które są już na kolejnych etapach swojego rozwoju. Fundusz ten, został stworzony wraz z wiodącymi przedsiębiorcami w Polsce (twórcy Work Service, Allegro, Medicalgorithmics, easyPack czy Bakalland), których dotychczasowy biznes wart jest ponad 1 mld PLN.
    Dariusz Żuk współtworzył również idee Polski Przedsiębiorczej – think tanka kreującego system start-upowy w Polsce, a w 2001 roku powołał do życia Studenckie Forum BCC.
    Za kreowanie i promowanie przedsiębiorczości w Polsce, został odznaczony przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi. Ponadto jest laureatem nagrody specjalnej Business Centre Club, a od Tygodnika Wprost otrzymał Nagrodę Kisiela.

  • Życzkowski Stefan

    Życzkowski Stefan

    Prezes, ASTOR

    Założyciel, współwłaściciel i prezes spółki ASTOR. Firmę wraz z bratem Karolem założył w 1987 roku a kieruje nią nieprzerwanie od roku 1991, będąc architektem jej sukcesów rynkowych. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Jego specjalność to komputerowe sterowanie i projektowanie obrabiarek i robotów. Odbywał praktykę w dziale części zamiennych szwajcarskiego producenta silników Sulzer w Szwajcarii. Pracując podczas studiów w firmie komputerowej, poznał praktycznie zagadnienia związane z budową i oprogramowaniem komputerów PC. Od 1981 roku zajmował się programowaniem oraz tworzeniem interfejsów i gier komputerowych (niektóre z nich udało się z sukcesem sprzedać na rynku). Stworzona przez Stefana Życzkowskiego firma jest dostawcą nowoczesnych technologii z zakresu systemów IT dla przemysłu, automatyki przemysłowej i robotyki oraz wiedzy biznesowej i technicznej dla polskich i zagranicznych przedsiębiorstw przemysłowych. W głównej siedzibie firmy – ASTOR Technology Park funkcjonuje pierwsza w Europie interaktywna, dostępna dla kontrahentów, studentów, przedstawicieli świata naukowego i turystów, wystawa robotyki i technologii IT – ASTOR Innovation Room, w której odbywają się testy, pokazy i szkolenia. ASTOR jest wieloletnim członkiem Business Centre Club oraz zdobywcą wielu nagród zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. prestiżowego tytułu „Ten, który zmienia polski przemysł”, Medalu Europejskiego, Lidera Polskiego Biznesu czy nagrody międzynarodowej firmy doradczej Frost & Sullivan Polish Industrial Automation Customer Value Leadership Award.


    Członek Business Centre Club. Po godzinach aktywny sportowiec: jeździ na nartach, gra w piłkę nożną i koszykówkę, pływa kajakiem. Pasjonują go samochody, jest również wytrawnym specjalistą od układania różnych odmian kostki Rubika.

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.