• 1 So Lip
  • 2 Nie Lip
  • 3 Pn Lip
  • 4 Wt Lip
  • 5 Śr Lip
  • 6 Cz Lip
  • 7 Pt Lip
  • 8 So Lip
  • 9 Nie Lip
  • 10 Pn Lip
  • 11 Wt Lip
  • 12 Śr Lip
  • 13 Cz Lip
  • 14 Pt Lip
  • 15 So Lip
  • 16 Nie Lip
  • 17 Pn Lip
  • 18 Wt Lip
  • 19 Śr Lip
  • 20 Cz Lip
  • 21 Pt Lip
  • 22 So Lip
  • 23 Nie Lip
  • 24 Pn Lip
  • 25 Wt Lip
  • 26 Śr Lip
  • 27 Cz Lip
  • 28 Pt Lip
  • 29 So Lip
  • 30 Nie Lip
  • 31 Pn Lip
  •  

Relacja z konferencji STACJA PALIW 2005 - PALIWA PŁYNNE I GAZOWE 2005"

4 maja 2005

4 maja odbyła się konferencja „STACJA PALIW 2005 – PALIWA PŁYNNE I GAZOWE 2005”. Przedstawiamy relację z konferencji, galerię zdjęć oraz prezentacje wykorzystywane przez panelistów.

Orlen i Lotos o planach na rynku detalicznym

Orlen w czwartym kwartale tego roku chce mieć trzydzieści stacji pod jeszcze nie znaną nową marką „B” - zapowiedział podczas konferencji "Stacja Paliw" 4 maja wiceprezes PKN Orlen Wojciech Heydel. Grupa Lotos do końca tego roku planuje zakończyć zmianę logo (na markę Lotos) na 74 własnych stacjach. Na razie GL odkłada jednak na przyszłość opracowanie strategii, która doprowadzi do ujednolicenia marki wszystkich (własnych i partnerskich) stacji GL. Wiceprezes GL Wojciech Kowlaczyk mówił jednak w Warszawie, że docelowo sieć stacji Grupy ma funkcjonować wyłącznie pod marką Lotos.

Przyporządkowanie orlenowskich stacji do dwóch marek : "premium" (czyli
Orlen) albo do nowej marki "ekonomicznej" będzie trwało około czterech lat - wynika z wypowiedzi wiceprezesa Haydla. Po 2009 z rynku powinny zniknąć ostatnie "niebieskie" stacje Petrochemii Płock. Grupa Lotos zaplanowała inwestycje w sieć stacji do 2009 roku - do tego roku GL wyda na rozwój sieci detalicznej 500 mln zł. W 2007 roku GL chce mieć 150 stacji własnych i 250 partnerskich. Dzisiaj Grupa ma łącznie 352 stacje, w tym 74 stacje własne.

Konferencję "Stacja Paliw", która towarzyszyła targom o tej samej nazwie, współorganizowały Polska Izba Paliw Płynnych i "Nowy Przemysł".

*

W pierwszym kwartale tego roku Orlen miał około 27 proc. udziału w rynku detalicznej sprzedaży paliw (w całym 2004 roku niespełna 29 proc.). Grupa Lotos szacuje swój udział w sprzedaży detalicznej na 6 do 6,5 proc.

PARTNERZY I SPONSORZY KONFERENCJI

Organizator

POLECAMY W SERWISACH