• 1 So Lip
  • 2 Nie Lip
  • 3 Pn Lip
  • 4 Wt Lip
  • 5 Śr Lip
  • 6 Cz Lip
  • 7 Pt Lip
  • 8 So Lip
  • 9 Nie Lip
  • 10 Pn Lip
  • 11 Wt Lip
  • 12 Śr Lip
  • 13 Cz Lip
  • 14 Pt Lip
  • 15 So Lip
  • 16 Nie Lip
  • 17 Pn Lip
  • 18 Wt Lip
  • 19 Śr Lip
  • 20 Cz Lip
  • 21 Pt Lip
  • 22 So Lip
  • 23 Nie Lip
  • 24 Pn Lip
  • 25 Wt Lip
  • 26 Śr Lip
  • 27 Cz Lip
  • 28 Pt Lip
  • 29 So Lip
  • 30 Nie Lip
  • 31 Pn Lip
  •  

Relacja z konferencji "Warunki do prowadzenia biznesu – ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw"

17 listopada 2005

17 listopada we Wrocławiu odbyła się pierwsza konferencja z cyklu „Warunki do prowadzenia biznesu – ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw”. Przedstawiamy Państwu relację z konferencji, galerię zdjęć oraz prezentacje wykorzystywane przez panelistów. Następna konferencja z tego cyklu odbędzie się 25 listopada w Łodzi.

TRZEBA WIERZYĆ, ŻE BIZNES SIĘ UDA

Trzeba być konsekwentnym w działaniu i mieć dużą odporność. Jeżeli zostanie to poparte ciężką pracą i dobrą kadrą, to istnieje duża szansa, że nasza firma będzie się rozwijać i przetrwa na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – głównie takie rady usłyszeli wrocławscy przedsiębiorcy na konferencji „Warunki do prowadzenia biznesu – ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw”. A rad tych udzielali ci, którym już się udało.

Konferencje organizowane przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości, skierowane do sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstwo (MŚP), już od dawna cieszą się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców. Nie inaczej było 17 listopada we Wrocławiu.

Finansowanie, ważna rzecz

W wypełnionej po brzegi sali konferencyjnej zgromadzeni mogli wysłuchać szeregu prelekcji, związanych z tak ważnym aspektem działalności, jakim jest jej finansowanie. Joanna Juszczyńska z Wrocławskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA wyjaśniała zgromadzonym zawiłości pomocowych programów wsparcia dla sektora MŚP. Przy okazji udzieliła zainteresowanym takimi programami kilku praktycznych porad: jak zaplanować inwestycję, na którą staramy się o pomoc, jakich błędów się wystrzegać, na co zwracać szczególną uwagę przy wypełnianiu wniosku o dofinansowanie.

Jak współpracować z bankiem i zarządzać przepływami gotówkowymi w przedsiębiorstwie? To główny temat prelekcji Sylwii Michalik-Franas – dyrektora sprzedaży ZKK we Wrocławiu PKO BP SA.

Do korzystania z alternatywnych form finansowania – jak leasing, czy factoring – namawiali zgromadzonych specjaliści z branży. Krzysztof Maliszewski z Bankowego Funduszu Leasingowego SA przypomniał, że z leasingu można również korzystać w przypadku finansowania projektów związanych z programami pomocowymi UE. Natomiast Ewa Gawrońska, kierownik projektu w Bibby Factors Polska przekonywała słuchaczy, że factoring – ciągle słabo wykorzystywany przez sektor MŚP – może być także traktowany jako sposób finansowania firmy, a korzystając z usług firm factoringowych łatwiej można zapewnić sobie płynność finansową.

Nie wolno się poddawać

W oddzielnym panelu przedstawiciele firm o już ugruntowanej pozycji na rynku (często liderów w swojej branży) mogli udzielić słuchaczom kilku „dobrych rad”. Co złożyło się na sukces tych firm? Co decyduje o wzroście, sukcesie i pozycji rynkowej? Co zrobić, żeby „się udało”? Takie pytania zadał uczestnikom debaty prowadzący Wojciech Kuśpik, prezes Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości. Odpowiedzi były do siebie bardzo podobne.

- Konsekwencja w działaniu i duża, duża odporność na kryzys i trudności. Oczywiście musi to jeszcze być poparte ciężką pracą i dobrym zespołem ludzi. Trzeba pamiętać również, aby nie nastawiać się na ogromne zyski, a starać się przede wszystkim zachować płynność finansową. Często właśnie z braku płynności przedsiębiorstwa - które wcześniej wydawałyby się świetnie prosperujące – nagle upadały – mówił Bogdan Dzik, wiceprezes zarządu Impel SA.

- Trzeba po pierwsze mieć pomysł i zacząć biznes w odpowiednim momencie. Trzeba również dbać o to, aby unowocześniać przedsiębiorstwo. Innowacyjność i ludzie, a zwłaszcza ich postawa i determinacja – to recepta na sukces – stwierdził Jakub Mazur, dyrektor ds. rozwoju i marketingu w Travelplanet.pl.

Według Andrzeja Kosturka, prezesa zarządu Winuel SA nie zawsze przedsiębiorcy jest dane wystartować „w odpowiednim momencie”. Najczęściej trzeba szukać swojego miejsca na rynku przez długi czas. - Aby wszystko szło sprawnie i bez większych kłopotów trzeba mieć dobry zespół pracowników, a w szczególności fachową kadrę kierowniczą. To właśnie kadra zarządzająca jest odpowiedzialna za sprawne działanie przedsięwzięcia – mówił Andrzej Kosturek.

- Przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, fundusze inwestycyjne przede wszystkim zwracają uwagę właśnie na sposób i jakość zarządzania przedsiębiorstwa. Pieniędzy na rynku jest dużo. Sztuką jest przekonanie inwestora do swojego przedsiębiorstwa. Przekonanie pomysłem, ludźmi, którzy tworzą firmę – tłumaczył, dyrektor inwestycyjny MCI Management SA, wiceprezes CSS SA.

POPRZEDNIE EDYCJE

PARTNERZY I SPONSORZY KONFERENCJI

Partner

POLECAMY W SERWISACH