PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na obcych rynkach

Wiceprezes PAIH: 50 nowych biur zagranicznych w połowie 2018 r.

Autor: wnp.pl/PAP
08-12-2017 15:57
Wiceprezes PAIH: 50 nowych biur zagranicznych w połowie 2018 r.

- Naszą rolą jest minimalizowanie ryzyka ekspansji międzynarodowej dla polskich firm - powiedział Wojciech Fedko, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Do połowy 2018 r. chcemy uruchomić 50 nowych biur zagranicznych - zapowiedział w piątek wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Wojciech Fedko. Mali i średni przedsiębiorcy zainteresowani ekspansją mają dzięki temu otrzymać wsparcie doradcze czy lokalizacyjne.

  • Agencja zwiększa obecność Polski w obszarach geograficznych, które cechują się znaczącym wzrostem gospodarczym oraz atrakcyjnością dla polskiego biznesu.
  • Według tego klucza powstały w pierwszej kolejności biura m.in. w Wietnamie, Meksyku, Kenii czy Argentynie.
  • W planach jest też biuro w Nowym Jorku, Huston, Los Angeles, czy Chicago.
Planujemy mieć 50 biur zagranicznych w połowie przyszłego roku i zakończyć tworzenie docelowej sieci 70 placówek do końca 2018 roku - powiedział dziennikarzom Fedko podczas spotkania nt. wspierania ekspansji polskich firm za granicą. Dodał, że bieżący rok Agencja chce zakończyć z 20-22 biurami.

- Naszą rolą jest umożliwić i wspierać przesunięcie koncentracji polskiego eksportu. Dlatego zwiększyliśmy obecność Polski w obszarach geograficznych, które cechują się znaczącym wzrostem gospodarczym (6-8 proc. wzrostu PKB w ujęciu rocznym) oraz atrakcyjnością dla polskiego biznesu - zaznaczył.

Jak wyjaśnił, według tego klucza powstały w pierwszej kolejności biura m.in. w Wietnamie, Meksyku, Kenii czy Argentynie.

- Pod koniec pierwszego kwartału 2018 roku nastąpi oficjalne otwarcie naszej lokalizacji w Dubaju - powiedział Fedko. Dodał, że w planach jest też biuro w Nowym Jorku, Huston, Los Angeles, czy Chicago.

Zagraniczne biura handlowe to, jak zaznaczył wiceszef PAIH, "główny kanał wsparcia" małych i średnich firm poza Polską. - Naszą rolą jest minimalizowanie ryzyka ekspansji międzynarodowej dla polskich firm - powiedział. Ale też, jak wskazał, istnieje "ogromna potrzeba komunikacji możliwości ekspansji zagranicznej". - Niewiele firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które uzyskały pozycję rynkową w Polsce ma sformalizowany proces myślenia o układaniu strategii za granicą" - powiedział. Dodał, że 9 na 10 firm MSP nie rozważało poważnie możliwości "wyjścia poza granice polskie czy unijne.

PAIH chce, by przedsiębiorca mógł pozyskać pierwsze wsparcie doradcze, weryfikację swoich pomysłów już w warszawskim biurze Agencji. - Bez ponoszenia kosztów wyjazdu za granicę - powiedział Fedko. Dodał, że przedsiębiorca otrzyma tu m.in. szczegółowe informacje na temat "instrumentów wsparcia", takich jak instrumenty kapitałowe PFR, kapitałowe instrumenty dłużne banków BGK czy PKO BP, instrumenty ubezpieczeniowe KUKE, programy rządowe zarządzane przez PARP. "Jesteśmy centralnym hubem w zarządzaniu informacją istotną dla przedsiębiorców danej branży: meblarstwa, przemysłu spożywczego, samochodowego czy jachtowego" - wyjaśnił.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 809 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

739 831 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP