PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odlewnictwo

  • Strefa premium

D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
03-04-2017 14:51 |  aktualizacja: 04-04-2017 06:37
D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę

Dariusz Ginalski, prezes Grupy PGO, w spółkach Grupy TDJ pracuje od 2004 r.

Fot. Mat. pras.

Obecnie jesteśmy na etapie wzmacniania marki PGO, jako marki grupy. Ułatwi nam to dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych. Rozwijamy się w wielu kierunkach. Kładziemy nacisk m.in. na rozwój kompetencji wewnętrznych, pamiętając o inwestycjach organicznych i akwizycjach - mówi Dariusz Ginalski, prezes Grupy PGO.

Jakie zmiany przechodzi obecnie PGO ?

- Konsolidacja spółek na przestrzeni kilku ostatnich lat nabierała tempa i rozmachu. Dziś już tworzymy grupę, chcemy myśleć w kategoriach segmentów produktowych, kształtować i wzmacniać wartość marki PGO, a nie tylko poszczególnych spółek, które ją tworzą. Siła grupy jest większa niż pojedynczych firm. Mniejszym podmiotom trudniej jest myśleć o umacnianiu pozycji na rynku światowym, a to naturalny kierunek naszego rozwoju. Od połowy 2015 roku jesteśmy obecni w Stanach Zjednoczonych, posiadamy przedstawicielstwa w krajach Beneluksu czy też Maroku. Nasi przedstawiciele szukają nowych możliwości globalnego rozwoju oraz są opiekunami lokalnych klientów. Planujemy uruchomić tego typu przedstawicielstwa także w innych krajach.

Kolejną zmianą jest podejście sprzedażowe. Nasz dział handlowy nie reprezentuje już jednego zakładu z wąskim portfolio produktowym, ale całą grupę, oferującą komplementarne wyroby z pełną gamą jej możliwości, które systematycznie poszerzamy. Przykładem wykorzystania synergii w grupie są choćby przekładnie - korpus to przeważnie odlew, natomiast elementy wewnętrzne to zwykle odkuwki. Jako grupa mamy odlewnie żeliwa i staliwa oraz produkującą odkuwki Kuźnię Glinik. Klient zamawiający odlewy poszukuje również odkuwek i odwrotnie. Takich rynkowych efektów synergii jest bardzo wiele.

W dalszej części rozmowy:

• Dlaczego synergię udało się osiągnąć dopiero teraz?
• Jaką strategię rozwojową przyjęła Grupa PGO?
• Jak się wpisuje w restrukturyzację Kopeksu?
• Jak wybiera firmy do ewentualnej akwizycji?
• Na czym polega specjalizacja produktowa w Grupie PGO?

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 602 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP