PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Odlewnictwo

Polska Grupa Odlewnicza ogłosiła strategię na najbliższe lata

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
02-05-2017 11:49
Polska Grupa Odlewnicza ogłosiła strategię na najbliższe lata

PGO Odlewnia Śrem.

Fot. Mat. pras.

Zmiana modelu biznesowego, budowa segmentu obróbki mechanicznej, poprawa parametrów wykorzystywanych materiałów i inwestycje na poziomie 110 mln złotych to jedne z głównych elementów strategii Polskiej Grupy Odlewniczej na trzy najbliższe lata.

Rada nadzorcza Polskiej Grupy Odlewniczej przyjęła dokument o nazwie „Strategia PGO na lata 2017-2020”, który prezentuje „kierunki rozwoju PGO w oparciu o misję i wizję organizacji oraz wartości, jakimi Grupa kieruje się w prowadzeniu swojej działalności”. Strategia zakłada, że w latach 2017-2020 grupa wyda na inwestycje 110 mln złotych. Przychody grupy mają dojść do 540 mln zł, EBITDA do 100 mln zł, a zysk netto osiągnąć 60 mln zł.
Strategia Grupy PGO przewiduje realizację dwóch podstawowych celów strategicznych. Pierwszym z nich jest wykorzystanie maksymalnych mocy produkcyjnych w 70 proc. od 2020 roku, co pozwoli na zapewnienie zasobów finansowych, niezbędnych do trwałego, długoterminowego rozwoju. Drugim jest „skuteczna produkcja oraz sprzedaż odlewów staliwnych z materiałów o podwyższonych parametrach co będzie odpowiedzią na oczekiwania rynku co do aktywnego uczestnictwa producentów w redukcji kosztów produkcji przy jednoczesnym spełnieniu wyższych wymagań jakościowych i możliwości stosowania materiałów w ekstremalnych warunkach pracy (np. niska i wysoka temperatura, wysokie obciążenie statyczne i dynamiczne, wysokie ciśnienie, agresywne środowisko i substancje)”.

Grupa zakłada, że spełnienie tych oczekiwań umożliwi jej wejście na nowe, rozwojowe rynki zbytu, ograniczenie zapotrzebowania na pracowników, awans do czołówki technologicznej Europy, a tym samym osiągnięcie pozycji innowacyjnej organizacji oraz preferowanego dostawcy. Grupa zapowiada także weryfikację obecnego modelu biznesowego i przejście na model macierzowy, zakładający specjalizację produktową w segmentach oraz specjalizację handlową w branżach na poziomie grupy. Strategia przewiduje także budowę nowego segmentu produktowego obróbki mechanicznej na poziomie PGO oraz znaczące wydatki na automatyzację procesów produkcyjnych.

Czytaj także:
D. Ginalski, PGO: zbudowaliśmy grupę, teraz rozwijamy markę

Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP