REKLAMA

Media społecznościowe. Liderzy PO i Nowoczesnej nadganiają dystans do Jarosława Kaczyńskiego

  • Autor: GP
  • 19 grudnia 2017 14:20
Media społecznościowe. Liderzy PO i Nowoczesnej nadganiają dystans do Jarosława Kaczyńskiego Lider PiS Jarosław Kaczyński w czasie listopadowego kongresu partii rządzącej. (fot.facebook.com/pisorgpl)

Burzliwe obrady komisji sprawiedliwości, przyjęte prezydenckie ustawy o Krajowej Radzie Sądownictwa i Sądzie Najwyższym - to były tematy, które elektryzowały opinię publiczną w listopadzie. Swoją szansę wykorzystała opozycja. Partyjni liderzy powoli podbijają social media i zbliżają się do Jarosława Kaczyńskiego - twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna”.

Wraz z końcem roku zwiększa się zainteresowanie mediów partiami politycznymi. Tylko w listopadzie pojawiło się ponad 118,5 tys. publikacji. To o 20 tys. więcej niż jeszcze przed miesiącem. W zestawieniu liczby przekazów na pierwszym miejscu wciąż jest Prawo i Sprawiedliwość (64,9 tys.), a na drugim Platforma Obywatelska (21,7 tys.). A dalej? Nieoczekiwana zmiana miejsc. Polskie Stronnictwo Ludowe (10 tys.) wyprzedziła Nowoczesna (13,6 tys.). Na tak dobry wynik mogła wpłynąć zaangażowana postawa Kamili Gasiuk-Pihowicz, która była jedną z najwyraźniejszych postaci biorących udział w posiedzeniu komisji sprawiedliwości.

Przewaga obozu rządzącego nad pozostałymi partiami z zestawienia jest miażdżąca. Nawet gdyby zsumować ich wyniki z listopada, wciąż nie udałoby im się wyprzedzić ugrupowania Jarosława Kaczyńskiego.

Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły partie polityczne, stowarzyszenia – listopad 2017 r., źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Przewaga Jarosława Kaczyńskiego topnieje za to w rankingu social media. Co prawda prezes PiS wciąż jest niekwestionowanym numerem jeden, ale tuż za nim rosną w siłę Grzegorz Schetyna i Ryszard Petru. Za nimi z niewiele gorszym wynikiem - Paweł Kukiz. Wygląda na to, że opozycja wykorzystała swoje pięć minut podczas publicznej debaty o sądownictwie.

Wykres 2. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w social media – listopad 2017 r., źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Ekwiwalent reklamowy dla Prawa i Sprawiedliwości wyniósł we wrześniu ponad 698 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

Materiał autorstwa PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Skomentuj (2 komentarzy)

  • :-) 2017-12-19 16:46:55
    Do Klara: Poczytaj sobie lepiej memy o Kaczyńskim!
  • Klara 2017-12-19 15:55:22
    No bo opozycja robiła z siebie idiotów i daltego byli na naszych jęzakach,a raczej na naszych memach



REKLAMA

Znajdź swojego posła i senatora

LUB
Polityka rozbudza emocje, jakich dawno nie było? Oceniaj i komentuj działania i wypowiedzi posłów i senatorów z podziałem na okręgi i komitety. Twój głos zawsze się liczy!
REKLAMA