PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rakietowa woda utleniona. Paliwo przyszłości z Polski

Autor: Włodek Kaleta
15-04-2018 06:00 |  aktualizacja: 14-04-2018 23:51

Najnowsze technologie wojskowe w powszechnym wyobrażeniu wiążą się z reguły z laserowymi działami ogromnej mocy, statkami powietrznymi rodem z "Gwiezdnych Wojen", cyberżołnierzami i cyberprzestrzenią, walczącymi robotami i dronami różnego przeznaczenia. To pobudza nasze emocje, działa na wyobraźnię. Tymczasem dziś do katalogu rewolucyjnych wynalazków awansują często pomysły pozornie mało przebojowe, często wręcz niedostrzegane, które mają tak ogromną moc, że zmieniają historię. Bywa, że obok genialnych konstruktorów ich autorami są również zdolni chemicy.

Zakończenie badań z końcem roku

Prezes potwierdza, że badania nad nowym paliwem zakończą się, w większości, wraz z końcem roku. - Niektóre, zgodnie z grafikiem, powinny się zakończyć już pod koniec lipca, a pozostałe, definitywnie, na przełomie 2018/2019 roku – precyzuje.

Spowodowane to jest kolejnym projektem firmy związanym z HTTP. Chcą polskimi siłami, wspólnie z Politechniką Warszawską i Instytutem Lotnictwa, zbudować dodatkowo silnik dla satelitów napędzany nowym paliwem. - Jeżeli negocjacje z Europejską Agencją Kosmiczną pójdą sprawnie, będziemy gotowi z tym projektem już za 3-4 miesiące – deklaruje prezes Jakusz.

Zobacz także: Hiszpania sprzedała Arabii Saudyjskiej okręty wojenne

Polski wynalazek to nie opatentowane założenia teoretyczne, ale konkretny produkt, którym interesuje się wiele krajów, a przede wszystkim Europejska Agencja Kosmiczna. Za badania, które według prezesa firmy Jakusz mają się zakończyć w tym roku, Europejska Agencja Kosmiczna zapłaci ok. 1 mld euro. - Bazując na patencie opracowanym przez Instytut Lotnictwa, dokonaliśmy jego wdrożenia przemysłowego. Hołdujemy koncepcji, że nauka tworzy, a przemysł wdraża. Wtedy dopiero innowacyjność ma sens - uważa prezes firmy.

Woda utleniona pierwszym paliwem odrzutowym


Miłośnicy lotnictwa wiedzą najpewniej, że produkcją paliwa do samolotów odrzutowych zajmowano się już w latach trzydziestych ub. wieku. Przodowali w tym konstruktorzy niemieccy, którzy już we wrześniu 1939 r. oblecieli pierwszy samolot o napędzie odrzutowym. Na szczęście dla świata Hitler, pewien, że do zwycięstwa wystarczą mu samoloty z wielotysięcznej floty powietrznej marszałka Hermana Göringa, zrezygnował z prac nad maszynami odrzutowymi. Kiedy do tych prac wrócono, III Rzesza zaczynała już trzeszczeć w szwach.
 
Niemcom udało się w prawdzie wybudować i wykorzystać w walce pierwszy myśliwiec odrzutowy Messerschmitt Me 262, ale z powodu wojennych trudności z materiałami wyprodukowano tylko 1,5 tys. sztuk tych myśliwców, z których w walce wzięło udział zaledwie 300.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

16 377 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

728 669 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP