PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LPP ze stratą w I kw. 2018 r.

Autor: wnp.pl/AH
17-05-2018 10:39
LPP ze stratą w I kw. 2018 r.

Reserved jest wiodącą marką gdańskiej grupy LPP.

fot. Artur Andrzej /wikimedia, licencja Creative Commons

Sprzedaż odzieżowego giganta w pierwszych trzech miesiącach wzrosła do 1,58 mld zł. Mimo to jednak Grupa LPP miała w I kwartale 2018 r. 104,8 mln zł straty netto.

Jak czytamy w raporcie kwartalnym spółki, przychody grupy LPP wzrosły do 1,58 mld zł z 1,36 mld zł w I kwartale 2017 roku. Oznacza to wzrost o 16 proc., głównie dzięki wzrostowi powierzchni, dodatniej sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) oraz dynamicznemu wzrostowi sprzedaży internetowej.
Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1 proc. w porównaniu z 45,6 proc. w I kwartale przed rokiem. Jak wyjaśnia spółka, na jej stabilność wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe, jednak z drugiej zaważyła też mniej korzystna pogoda – chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień.

LPP podkreśla także, że wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A), który wyniósł 14 proc., był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży.

W rezultacie grupa LPP w I kwartale 2018 roku zanotowała stratę netto w wysokości 104,8 mln zł.

Nie bez znaczenia jest tu sezonowość branży, w której działa LPP. Firmy odzieżowe tradycyjnie w I kwartale notują słabsze wyniki przez złą pogodę. Tak też było w przypadku LPP, jednak warto podkreślić, że strata była mniejsza w porównaniu do straty w I kwartale 2017 roku, która wyniosła 117,0 mln zł netto.

Największe wzrosty sprzedaży firma zanotowała w kanale e-commerce. Spośród wszystkich marek, najlepiej wypadła tradycyjnie czołowa marka LPP - Reserved.

Źródło: raport spółki
Źródło: raport spółki

LPP jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachod niej, na Bałkanach i Bliskim Wschodzie. Jej głównymi markami są Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay.

Odzież jest zasadniczo jedynym towarem sprzedawanym przez spółki z grupy LPP. Jako towar uzupełniający podstawową ofertę sprzedawane jest obuwie, torby oraz akcesoria odzieżowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

LPP SA [LPP]

kurs:

8990.00 PLN -290.00 (-3.12%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

36 893 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

673 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP