PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przemysł 4.0

Firmowe aplikacje szwankują, nie ma ich kto naprawiać

Autor: Newseria.pl (JP)
09-10-2017 10:05 |  aktualizacja: 09-10-2017 10:58
Firmowe aplikacje szwankują, nie ma ich kto naprawiać

Tolerowany czas przestoju aplikacji krytycznych dla biznesu firmy to zaledwie 12 minut.

Fot. Shutterstock

Współczesny biznes nie może działać bez systemów informatycznych. Przedsiębiorcy są w stanie zaakceptować krótkie awarie, ale niestety zwykle są one dłuższe i bardziej kosztowne niż można było oczekiwać.

  • 59 proc. przedsiębiorstw zmaga się z deficytem dostępności, czyli z różnicą pomiędzy potrzebami użytkowników a możliwościami ich zaspokojenia przez dział IT - wynika z raportu.
  • Średni czas przestoju krytycznych aplikacji jest dłuższy niż czas możliwy do zaakceptowania.
Jedynie 56 proc. przedsiębiorstw jest pewnych, że aktualnie stosowane przez nie rozwiązania potrafią przywrócić do działania infrastrukturę informatyczną w czasie przewidzianym przez umowę o gwarantowanym świadczeniu usług - wykazała ankieta przygotowana na zlecenie firmy Veeam Software przeprowadzona wśród pięćdziesięciu menadżerów działów IT dużych i średnich przedsiębiorstw.

Okazuje się bowiem, że w 43 proc. przypadków próby odzyskania danych trwają zbyt długo, a w 41 proc. nie udaje się odzyskać wszystkich informacji. Przeciętny czas przestojów w firmach IT wynosi 29 minut, tymczasem menadżerowie IT są w stanie zaakceptować znacznie krótszy przestój.

- Tolerowany czas przestoju aplikacji krytycznych dla biznesu firmy to zaledwie 12 minut, dla niekrytycznych prawie 5 godzin - mówi w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Andrzej Niedziałek, dyrektor regionalny Veeam Software, dostawcy rozwiązań zapewniających stałą dostępność usług IT na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop.

Koszty przestojów


Ponemon Institute w ubiegłorocznym raporcie informuje, że średni koszt przestoju w centrum bazodanowym wynosił 740 tys. dol., a rekordowy wśród badanych przedsiębiorstw wyniósł ponad 2,4 mln dol. Najszybciej rosnącą przyczyną przestojów w centrach bazodanowych są ataki cyberprzestępców. W 2010 roku były one przyczyną 2 proc. przestojów, a w roku 2016 już 22 proc. 

Według raportu Gartnera „Critical Capabilities for Application Performance Monitoring”  dla małych firm średni koszt godzinnego przestoju wynosi 8,5 tys. dol., dla średnich koszt rośnie do 215,5 tys. dol., a dla największych wynosi 686 tys. dol.

Zaledwie 5 proc. tych kosztów to koszty naprawy infrastruktury. Kolejne 17 proc. to koszty związane z utratą możliwości biznesowych w czasie przestoju. Największą część, bo 78 proc. kosztów, stanowi zmniejszona produktywność osób zatrudnionych.

- Z naszego badania wynika, że dyrektorzy informatyki nie dysponują danymi o kosztach i konsekwencjach finansowych przestojów systemów informatycznych, obecnie rzadko który ma nawet umowy SLA (Service Level Agreement, umowa o jakości usług IT - przyp. red.) ze swoimi klientami biznesowymi poparte takimi wyliczeniami, co oznacza, że ewentualna niedostępność mierzona jest w godzinach, dniach lub w liczbie danych utraconych, nie jest jednak wyceniania w postaci konkretnych wartości finansowych - mówi Andrzej Niedziałek na temat sytuacji w polskim biznesie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 306 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

788 148 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP