Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Danwood rozpoczyna publiczną ofertę akcji

wnp.pl (Dariusz Ciepiela) • 12-04-2018 12:08
Danwood rozpoczyna publiczną ofertę akcji

Celem strategicznym Danwood jest dostarczenie klientom w 2020 r. ponad 1,9 tys. domów

mat. pras.

Danwood Holding, dostawca prefabrykowanych domów o konstrukcji drewnianej wykańczanych "pod klucz" rozpoczyna pierwszą publiczną ofertę akcji. Cena maksymalna została ustalona na 15,00 zł za akcję, co oznacza, że wartość oferty publicznej może wynieść do 360 mln zł.

  • Harmonogram oferty wygląda następująco. W dniach 12-24 kwietnia 2018 r. odbędzie się budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, a w dniach 13-23 kwietnia 2018 r. przyjmowane będą zapisy od inwestorów indywidualnych. 
  • Nie później niż 24 kwietnia 2018 r. nastąpi opublikowanie ceny sprzedaży dla inwestorów indywidualnych i ceny sprzedaży dla inwestorów instytucjonalnych, ostatecznej liczby akcji oferowanych w ramach oferty oraz ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów.
  • Termin 25-27 kwietnia 2018 r.  to  przyjmowanie zapisów inwestorów instytucjonalnych, a na 30 kwietnia 2018 r. zaplanowano przydział akcji oferowanych.
  • Około 11 maja 2018 r. założono pierwszy dzień notowania na GPW.
Celem strategicznym Danwood Holding jest dostarczenie klientom w 2020 roku ponad 1,9 tys. domów, z których ponad 95 proc. zostanie przekazanych w standardzie wykończenia "pod klucz".

Sprzedaż do 60 proc. istniejących akcji 

Oferta publiczna obejmie wyłącznie akcje istniejące. W ramach oferty podstawowej sprzedawanych będzie do 20 mln istniejących akcji zwykłych na okaziciela serii B stanowiących do 50 proc. kapitału zakładowego spółki, a należących do akcjonariusza sprzedającego, Polish Enterprise Fund VII (pośrednio poprzez DHH S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu), zarządzanego przez Enterprise Investors.

Akcjonariusz sprzedający może dodatkowo zaoferować do 4 mln akcji zwykłych na okaziciela serii B stanowiących do 10 proc. kapitału zakładowego spółki.

Na podstawie prospektu  emisyjnego akcjonariusz sprzedający zaoferuje więc łącznie do 24 mln istniejących akcji zwykłych na okaziciela serii B, stanowiących do 60 proc. kapitału zakładowego spółki.

Spółka nie planuje podwyższenia kapitału zakładowego w celu pozyskania dodatkowych środków w ramach oferty.

Oferta jest adresowana do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce oraz wybranych międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych poza terytorium Stanów Zjednoczonych.

Jakie są cele debiutu giełdowego?

- Nadrzędnym celem strategicznym grupy jest dostarczenie klientom w 2020 roku ponad 1,9 tys. domów, z których ponad 95 proc. zostanie przekazanych w standardzie wykończenia "pod klucz" - informuje spółka. 

Przewidywana dynamika wzrostu segmentu domów wykończonych w standardzie "pod klucz" jest najwyższa na rynku spośród wszystkich kategorii domów jedno- i dwurodzinnych, wobec czego grupa zamierza koncentrować swoją działalność w tym obszarze, skupiając się na projektach z tzw. średniej półki cenowej.

Główne cele strategiczne Danwood to umacnianie pozycji rynkowej w Niemczech jako lidera segmentu domów "pod klucz", skąd ma pochodzić główna część wzrostu biznesu. Udział przychodów grupy z rynku niemieckiego, który w 2017 roku wyniósł 87,4 proc., może w kolejnych latach ulec obniżeniu ze względu na dynamiczny wzrost sprzedaży na innych rynkach, jednak Niemcy pozostaną dla Danwood strategicznym rynkiem działalności.

Istotne jest też zdobycie istotnej pozycji w tym segmencie na innych rynkach, na których grupa jest już obecna, tj. w Wielkiej Brytanii i w krajach alpejskich.

Danwood bierze też pod uwagę potencjalną ekspansję na nowe rynki w przyszłości, na przykład na rynki skandynawskie, przede wszystkim Szwecji i Norwegii.

Planuje ciągła poprawę marży EBITDA poprzez uzyskiwanie efektu skali i ścisłą kontrolę kosztów.

Cele strategiczne grupa zamierza osiągnąć poprzez koncentrację na realizacji domów ze średniej półki cenowej w standardzie "pod klucz" oraz rozwój i udoskonalanie unikalnego autorskiego modelu połączenia promocji i marketingu on-line z siecią sprzedaży.

Danwood planuje także rozbudowę (w latach 2018-2019) własnych mocy produkcyjnych o kolejne 500 domów rocznie, tj. do 2000 domów do roku 2019. Grupa szacuje, że nakłady kapitałowe na ten cel wyniosą ok. 38 mln zł.

Zaplanowano także rozwijanie segmentu droższych domów poprzez wprowadzanie do oferty nowych projektów w wyższej cenie i wyższym standardzie wykończenia, skierowanych do bardziej wymagającej i mniej wrażliwej na cenę grupy klientów, w tym współpracę z renomowanymi biurami projektowymi.

W 2017 r. przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 848,3 mln zł (wzrost o 26 proc.). Danwood przekazał klientom 1215 domów (wzrost o 22 proc.). Czytaj więcej: Danwood podsumował wyniki za 2017 rok

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Kalkulator walutowy

  • Przelicz na:

  • Kurs z dnia: