PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Łódzkie promuje się w Chinach hasem "Łódzkie go China"

Autor: PAP/PSZ
14-11-2017 09:54

"Łódzkie go China" to prawdopodobnie największy projekt promujący Polski biznes w Chinach Zachodnich. W ramach projektu m.in. na kilka dni w centrum 14 milionowego Chengdu - stolicy prowincji Syczuan - stanęło stoisko promujące polskie jabłka, miody i produkty zbożowe.

Ważnym elementem misji branży spożywczej było dwupoziomowe stoisko o innowacyjnej formie, które stanęło na reprezentacyjnej ulicy stolicy Syczuanu, Chengdu - Chun Xi. W ramach odbywającego się tam Food Festival 2017 Chińczycy mogli posmakować polskich jabłek, miodu i produktów na jego bazie, wód specjalistycznych i funkcyjnych, zbóż ekspandowanych oraz produktów śniadaniowych i ekologicznej żywności.

"Pawilon nawiązywał swoim kształtem do kontenerów kolejowych będących symbolem współpracy pomiędzy woj. łódzkim a prowincją Syczuan w związku z linią kolejową Chengdu-Łódź. W ramach tego pawilonu mieszkańcy miasta mogli zapoznać się z produktami kuchni polskiej, z ofertą polskich przedsiębiorców z branży spożywczej, mogli wziąć udział w pokazach kulinarnych czy prezentacjach sztuki ludowej. Cieszyło się to wielkim zainteresowaniem i można uznać to za spory sukces promocyjny, który również powinien przełożyć się na wzrost zainteresowania produktami polskich producentów żywności" - dodał Anders.

Projekt ma być kontynuowany - w I kwartale 2018 r. firmy z regionu łódzkiego wezmą udział w kolejnych targach technologicznych. Na przyszły rok planowane są także działania promocyjne przybliżające kulturę Polski w związku ze 100. rocznicą Odzyskania Niepodległości.

Zdaniem dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą UM w Łodzi Macieja Łaskiego, chcąc byś skutecznym na rynku chińskim i chcąc pomagać przedsiębiorcom z woj. łódzkiego, samorząd postanowił być obecny również w internecie. Dlatego region łódzki - jako pierwszy i póki co jedyny samorząd - zdecydował się prowadzić stałą komunikację w chińskich mediach społecznościowych tj. WeChat - najbardziej popularnym komunikatorze w Chinach.

"Mamy tam oficjalne konto. W tej chwili jest tam prowadzona komunikacja pokazująca potencjał przedsiębiorców z woj. łódzkiego jak i również przybliżająca województwo łódzkie, jego kulturę i historię" - podkreślił Łaski.

Region łódzki od kilku lat intensywnie współpracuje z Chinami, przede wszystkim z prowincją Syczuan. Od wiosny 2014 r. w Chengdu działa Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego i Łodzi, które pomaga przedsiębiorcom w rozwijaniu działalności na rynku chińskim oraz w nawiązywaniu kontaktów i współpracy z tamtejszymi firmami.

Od 2013 r. funkcjonuje regularne połączenie kolejowe cargo pomiędzy Chengdu a Łodzią, nazywane przez Chińczyków "Nowym Jedwabnym Szlakiem". Od 2015 r. ruszyły regularne połączenia w drugą stronę - z Polski do Chin eksportowane są głównie produkty rolno-spożywcze, m.in. wyroby mleczarskie, jabłka czy soki.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP