Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Made in Poland to atut czy przeszkoda?

Sylwia Zadrożna, jk, polskieradio.pl • 11-10-2017 10:25
Made in Poland to atut czy przeszkoda?

Znak made in Poland ma znaczenie dla firm oferujących swoje produkty konsumentom.

Fot. Shutterstock

Okazuje się, że mamy firmy, których nazwy nie są powszechnie znane, ale w swoich branżach skutecznie konkurują z zagranicznymi rywalami.


- Tych firm jest coraz więcej - mówił w radiowej Jedynce Sebastian Szaudel, dyrektor Departamentu Bankowości Korporacyjnej w HSBC Bank Polska.

Dużo polskich firm „ukrytych” pod obcą marką


Jak dodaje, konsumenci ich często nie dostrzegają, gdyż są to często dostawcy wielkich koncernów, „ukryci” niejednokrotnie w mniejszych ośrodkach.

- To firmy związane przeważnie z przetwórstwem przemysłowym a także z handlem - mówi gość Polskiego Radia.

Kiedy znak Made in Poland jest ważny?


Dla niektórych z nich znak made in Poland będzie ważny, dla innych mniej.

Jak tłumaczy ekspert, made in Poland ma znaczenie dla firm oferujących swoje produkty konsumentom. W przypadku tych, które sprzedają je innym firmom, to znaczenie jest mniejsze.

- W tym przypadku liczy się jakość, precyzja, doskonały wyrób - mówi Sebastian Szaudel.

W Chinach liczy się Europa, nie kraj


I dodaje, że większe znaczenie made in Poland odgrywa w USA niż w Chinach, gdyż tam Polska nie jest jeszcze mocno kojarzona.

- W Chinach dużo większe znaczenie ma to, czy to jest towar europejski, niż czy polski czy węgierski - twierdzi ekspert.

A nasze firmy są już obecne w Europie, Azji, obu Amerykach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Kiedyś, jak coś było made in Germany, to było wiadomo, że jest dobrej jakości, a jak jest z made in Poland?

Jak wyjaśnia gość radiowej Jedynki, w przypadku made in Poland jest trochę inaczej niż w przypadku made in France czy Italy.

- Nie mamy jeszcze takich produktów jak Francja, kojarzona z kosmetykami, Włochy, kojarzone z odzieżą, chociaż coraz więcej produktów polskich przebija się na zagraniczne rynki - wyjaśnia ekspert.

A do wyzwań, przed jakimi w ekspansji zagranicznej stoją nasze firmy, zalicza się bariery mentalne wiążące się z brakiem wiary we własne możliwości oraz w jakość produktów, znalezienie i utrzymanie odpowiednich pracowników, czy niewystarczająca wiedza na temat poszczególnych rynków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!