PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Amazon dał się wyprzedzić Chińczykom. Sklep bez kas to żadna nowość?

Autor: GP
29-01-2018 09:10 |  aktualizacja: 29-01-2018 09:07
Amazon dał się wyprzedzić Chińczykom. Sklep bez kas to żadna nowość?

Koszyk niebawem będzie wszystkim, czego potrzeba, by zrobić zakupy. Sklep sam obciąży konto kupującego wartością wyniesnionych dóbr.

fot. pexels.com/domena publiczna

Chińczycy wyprzedzili Amazona. Sklep bez obsługi i kas stoi w Szanghaju od lata ubiegłego roku.

W USA sklep bez kas Amazona, o którym informowaliśmy w poniedziałek (22 stycznia), jest nowością, a tymczasem Chiny od pewnego czasu już mają swoje sklepy tego typu i inwestują w takie rozwiązania. Pierwszy chiński sklep pilotujący sprzedaż bez kas i obsługi udało się uruchomić już w 2017 r.
 
To nieduży obiekt w Szanghaju otwarty latem. Informowały o nim media azjatyckie w lipcu. Sprzedawane są w nim produkty takie jak przekąski, napoje i owoce. Asortyment sklepu to około 500 różnych dóbr, które można kupić przez 24 godziny na dobę.

Jak informował technologiczny serwis Quartz (qz.com), chińskie marki handlowe poważnie rozważają spopularyzowanie sklepów bez kas. O ile przewaga wydaje się po stronie amerykańskiego giganta, Chińczycy z BingoBox depczą po piętach Amazonowi inwestycjami.

Czytaj też: Nowa izba gospodarcza chce pomagać w rozwoju elektromobilności

– Mając 80 milionów dolarów świeżego dofinansowania, Chińczycy wsparli właśnie start-upy rozwijające technologię pomocną przy kasowaniu na odległość - pisał Quartz. O ile Amazon w swoim rozwiązaniu chce opierać się o sztuczną inteligencję, Chińczycy nie chcą tak zaawansowanego rozwiązania. Ich pomysł bazuje na oznaczeniu towarów, które byłyby skanowane przy opuszczaniu sklepu. Chcą stosować identyfikację radiową w swoich sklepach.

Za wspomnianą inwestycją w start-upy stoi firma handlowa BingoBox, która nie bez powodu jest nazywana azjatyckim klonem Amazona. Model biznesowy firmy bowiem do złudzenia przypomina ten, który za Oceanem wypracował Amazon. Obecnie sieć jest nie tylko w Chinach kontynentalnych, ale i w Hongkongu.

Czytaj też: Rupert Murdoch chce pieniędzy od Facebooka

Wśród awangardy rozwiązań stosowanych i rozwijanych w kasowaniu na odległość są też: kody QR, detekcja twarzy czy rozpoznawanie wizerunku, którym można autoryzować tranzakcie. W kolejce firm, które patrzą i interesują się sklepami bezkasowymi, są: Tencent (chińska marka technologiczna), EasyGo i Alibaba Group (główna platforma e-commerce w Chinach). A to tylko marki z Chin.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP