PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Boimy się sztucznej inteligencji? Nie u lekarza

Autor: JRP
13-04-2018 17:15 |  aktualizacja: 13-04-2018 17:16
Boimy się sztucznej inteligencji? Nie u lekarza

47 proc. badanych czułoby się komfortowo w asyście SI nawet podczas operacji.

Shutterstock

Sztuczna inteligencja wkracza do naszego życia, nawet jeśli jej nie zauważamy. Z najwyższą akceptacją spotyka się jej wykorzystanie z medycynie. Gorzej z bankowością i handlem.

Niespełna połowa badanych (47 proc.) czuła się komfortowo, współpracując z firmami korzystającymi z SI. Mężczyźni (53 proc.) częściej udzielali odpowiedzi twierdzących, niż kobiety (43 proc.) - wynika z badania firmy SAS „AI Research” nt. różnych podejść do sztucznej inteligencji.
Co ciekawe, badanie wykazało brak właściwego zrozumienia, jak działają algorytmy sztucznej inteligencji. Na pytanie o możliwość wytłumaczenia drugiej osobie problematyki SI, zaledwie 44 proc. respondentów potwierdziło, że jest w stanie to zrobić.

AI na sali operacyjnej


Aż 47 proc. badanych stwierdziło, że czułoby się komfortowo w asyście SI nawet podczas operacji.

Większe zaufanie do inteligentnych maszyn na sali operacyjnej wykazali starsi respondenci (ponad połowa osób w wieku powyżej 40 lat), podczas gdy młodsi ankietowani byli bardziej sceptyczni (40 proc.).

Sześć na dziesięć osób byłoby w stanie zaakceptować wykorzystanie danych pochodzących z urządzeń wearables - takich jak Apple Watch czy Fitbit - do przygotowywania zaleceń medycznych.

Sztuczna inteligencja w bankowości


Badanie wykazało ograniczone zaufanie do wykorzystania technologii SI w kontaktach z klientami w finansach i bankowości. Jedyny wyjątek stanowił monitoring pod kątem oszustw i innych potencjalnych zagrożeń. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji tych procesów akceptuje 59 proc. respondentów.

Respondenci byli najmniej przychylni (31 proc. akceptacji) wdrożeniom SI na potrzeby udzielania rekomendacji dotyczących zarządzania kartami kredytowymi.

Ankietowani wyrazili zdecydowaną niechęć (34 proc. akceptacji) odnośnie udostępniania swojej historii kredytowej.

AI w sklepowym koszyku


Jeszcze większy sceptycyzm odnotowano w przypadku zastosowania sztucznej inteligencji w sektorze retail.

Zaledwie 44 proc. respondentów byłoby skłonnych udostępnić informacje o swojej lokalizacji w celu spersonalizowania procesu zakupów, a tylko 36 proc. grupy badawczej chciałoby dokonywać zakupów przy użyciu smartfonów, bez obecności kasjerów.

Odpowiedzi respondentów rozkładają się niemal po równo w pytaniu o wykorzystywanie przez sklepy danych historycznych na potrzeby personalizacji oferty zakupowej (49 proc. czuje się z tym komfortowo, natomiast 51 proc. nie chce, aby ich dane były wykorzystywane w ten sposób).

Badanie SAS SI Research zostało przeprowadzone na grupie 500 Amerykanów w przedziale wiekowym 18-70+, w marcu 2018 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

586 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.