PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Capgemini: słaby duch innowacji cyfrowej w korporacjach

Autor: WNP.PL (PS)
20-06-2017 12:05
Capgemini: słaby duch innowacji cyfrowej w korporacjach
Fot. Shutterstock

Kultura korporacyjna jest główną przeszkodą na drodze do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. Co istotne, organizacje radzą sobie z tym wyzwaniem gorzej niż sześć lat temu.

To podstawowe wnioski z (szóstej) analizy firmy konsultingowej Capgemini. Raport, która powstała na podstawie badania przeprowadzonego z udziałem ponad 1700 ankietowanych z 340 organizacji w ośmiu krajach. W szczególności odkrywa znaczącą przepaść pomiędzy kierownictwem a pracownikami w kwestii cyfrowej kultury organizacji.
Podczas gdy 40 proc. doświadczonej kadry na stanowiskach wykonawczych uważa, że firma potrzebuje kultury cyfryzacji, jedynie 27 proc. reszty pracowników zgadza się z tym twierdzeniem.

- Technologie cyfrowe mogą przynieść nam całkowicie nowe wartości, ale ich potencjał może zostać odblokowany tylko wtedy, gdy organizacje przyjmą odpowiednią politykę - stwierdza Cyril Garcia, szef Digitas Serviced i członek Group Executive Comitee w Capgemini. - Firmy muszą wykazać zaangażowanie i inspirować pracowników do zmiany w zakresie kultury cyfrowej.

Kluczowe postulaty zapisane w raporcie pokazują, że na wielu płaszczyznach pomiędzy kadrą zarządzającą, a pracownikami istnieje głęboka przepaść:

- innowacje w dalszym ciągu nie są wdrażane w wielu organizacjach. Tylko 7 proc. badanych organizacji wyraża przekonanie, że nowe pomysły mogą być szybko opracowane i wdrożone. To ma wpływ na opinie pracowników, którzy jedynie w 37 proc. potwierdzają istnienie „ducha innowacji” i zwyczaju podejmowania ryzyka w swoim środowisku (politykę tę akceptuje tymczasem aż 75 proc. osób na stanowiskach wykonawczych);

- istnieje znaczący spór w kwestii współpracy. Badania odkrywają lukę istniejącą pomiędzy koncepcją współpracy promowaną przez kadrę kierowniczą i pracowników. 85 proc. osób na stanowiskach wykonawczych wierzy, że ich organizacje promują wewnętrzne praktyki dobrej współpracy, podczas gdy jedynie 41 proc. reszty pracowników zgadza się z tym stwierdzeniem;

- dyrekcja wierzy, że ich wizja jest w pełni "cyfrowa", natomiast pracownicy uważają inaczej. Badania ujawniają znaczące różnice w postrzeganiu "cyfrowej wizji" przez kadrę kierowniczą i pracowników. Blisko 62 proc. ankietowanych osób z kadry menadżerskiej firm twierdzi, że podąża ściśle zdefiniowaną ścieżką prowadzącą do pełnej cyfrowej transformacji, podczas gdy tylko 37 proc. reszty pracowników jest w stanie się z tym w pełni zgodzić.

Raport podkreśla, że firmy zawodzą w kwestii wprowadzania swoich pracowników w proces przemiany kulturowej. Wdrażanie ludzi w ten proces jest absolutnie kluczowe w kontekście tworzenia kultury cyfrowej oraz transformacji cyfrowej firmy, stwierdzają autorzy badania.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP