PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Chiński producent smartfonów Huawei chce być liderem

Autor: wnp.pl (Leszek Sadkowski)
04-04-2018 06:01 |  aktualizacja: 03-04-2018 20:19
Chiński producent smartfonów Huawei chce być liderem

Richard Yu - zdyscyplinowany Chińczyk, który z żelazną konsekwencją prezentuje punkty firmowego programu

Fot. Maurizio Pesce/Wikimedia Commons

Jeszcze 10 lat temu nikt nie znał ani samej marki Huawei, ani ludzi za nią stojących. Dziś coraz mniej brakuje im do tego, by zająć pozycję lidera mobilnego świata. I jest wysoce prawdopodobne, że nic im w tym nie zagrozi. To tylko kwestia czasu.

  • Pierwszy telefon chińska firma Huawei wyprodukowała w lipcu 2003 roku.
  • W ubiegłym roku Huawei sprzedał na całym świecie 153 mln smartfonów, zarówno swojej flagowej marki, jak i tych oferowanych pod marką Honor. Przekłada się to na pozycję lidera na gigantycznym, ale bardzo trudnym rynku chińskim i daje ok. 11 proc. udział w globalnym rynku mobilnych telefonów.
  • Obecnego dyrektora generalnego Huawei Consumer Business Group Richarda Yu niektórzy porównują z wizjonerem Steve'em Jobsem.
  • W Polsce "twarzą" Huawei jest piłkarz Robert Lewandowski.

Prezentacje dotyczące produktów i strategii prowadzone przez Richarda Yu w różnych częściach świata są zwarte i spójne. Ten absolwent elitarnego pekińskiego uniwersytetu Tsinghua i obecny dyrektor generalny Huawei Consumer Business Group koncentruje się na przekazie kluczowych informacji i określeniu tego, co firma oferuje i planuje w przyszłości. Niektórzy porównują go z wizjonerem Steve'em Jobsem, ale Jobs w swych wystąpieniach był znacznie bardziej emocjonalny i rozkojarzony niż zdyscyplinowany Chińczyk, który z żelazną konsekwencją prezentuje punkty firmowego programu. Programu rozpisanego na lata.

153 mln smartfonów na rozgrzewkę


W ubiegłym roku Huawei sprzedał na całym świecie 153 mln smartfonów, zarówno swojej flagowej marki, jak i tych oferowanych pod marką Honor. Przekłada się to na pozycję lidera na gigantycznym, ale bardzo trudnym rynku chińskim i daje ok. 11-procentowy udział w globalnym rynku mobilnych telefonów. 11 proc. to dużo, wręcz bardzo dużo, ale dla przyzwyczajonych do wielkich wyzwań Chińczyków taki wynik to dopiero rozgrzewka przed kluczową rozgrywką, na którą cierpliwie czekają i do której się przygotowują.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP