PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cyfrowe terminale w sieciach handlowych zdynamizują e-commerce?

Autor: wnp.pl (PA)
03-07-2017 11:24
Cyfrowe terminale w sieciach handlowych zdynamizują e-commerce?
Fot. Shutterstock

Cyfrowe terminale ClickPoint, które pojawią się wkrótce w sieciach detalicznych oraz na stacjach paliw, mają umożliwić, poza bieżącą obsługą sprzedaży w punkcie, także zamawianie usług opartych o logistykę.

Technologia dotykowego terminala ma umożliwić zamawianie usług cyfrowych i szerokiej gamy usług opartych o logistykę, jak również wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich oraz dokonywanie zwrotów do sklepów e-commerce. Pierwsze testy z sieciami przeprowadzone zostaną na przełomie października i listopada tego roku. Co warte podkreślenia, nowatorskie rozwiązanie to całkowicie polska myśl technologiczna. Odpowiedzialna za ten biznes jest notowana na NewConnect spółka Stoppoint, znana m.in. z usług kurierskich pod marką “Stacja z Paczką by Stoppoint”, realizowanych w ponad 900 stacjach paliw PKN Orlen.
Pierwsze w Polsce tego typu cyfrowe terminale do zamawiania produktów i usług online zintegrowane będą  z usługą logistyczną. Klienci sklepów, drogerii czy stacji benzynowych będą mogli za ich pośrednictwem nadawać dowolne przesyłki, a także odbierać paczki z produktami zamówionymi online. Terminale umożliwią także  wyszukanie np. jubilera bądź szewca i zlecenie naprawy biżuterii czy obuwia. W ten sposób możliwe będzie m.in. wysłanie walizki do serwisu bądź garnituru do pralni czy krawca.

- Możliwości naszych terminali będą praktycznie nieograniczone. Stanowią one bowiem - tak samo jak smartfon, czy strona www - końcówkę sieci teleinformatycznej. Z tą przewagą, że zostaną zintegrowane z usługami logistycznymi - podkreśla Damian Puczyński, prezes Stoppoint. - Ktoś, kto posiada dziś smartfon, dysponuje tak naprawdę pilotem do swojej rzeczywistości - czy to społecznościowej czy internetowej, może zamówić dowolny produkt, a potem - dzięki usługom kurierskim - odebrać go w dowolnym miejscu i o dowolnej porze - dodaje.

Terminal umożliwi zmierzenie i zważenie przesyłki, a także wydrukowanie samoprzylepnej etykiety. To podstawowa usługa, której dziś nie ma na rynku. Dziś taką etykietę trzeba wydrukować w domu, ewentualnie czekać aż pracownik firmy kurierskiej wypełni list przewozowy.

Proces zamawiania produktu w dowolnym e-sklepie będzie można zacząć więc w telefonie komórkowym, a dokończyć na terminalu w placówce sieci handlowej, albo rozpocząć proces wyboru danej oferty online w terminalu, przy okazji tankowania paliwa na stacji, a sfinalizować na domowym komputerze. - Zamówiony w ten sposób towar będzie można odebrać np. przy kolejnej wizycie na stacji benzynowej czy w innym punkcie - tłumaczy Damian Puczyński.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP