PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czabański o abonamencie: uniknąć konieczności notyfikacji w KE

Autor: PAP
13-10-2016 08:27
Czabański o abonamencie: uniknąć konieczności notyfikacji w KE
Fot. Shutterstock

W sprawie poprawy ściągalności abonamentu musi powstać koncepcja, która nie będzie wymagała notyfikacji w Brukseli - powiedział w środę szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański. Dodał, że decyzja w tej sprawie będzie należała do "kierownictwa państwa".

O poprawę ściągalności abonamentu szef RMN był pytany w środę wieczorem w TVP Info. Według Czabańskiego w tej sprawie musi powstać koncepcja, która nie będzie wymagała notyfikacji Komisji Europejskiej. "Proces notyfikacji przy obecnych stosunkach Polski z Brukselą oznaczałby +na święte nigdy+, więc niestety musimy znaleźć takie sposoby, które nie będą wymagały notyfikacji, a o to nie jest łatwo. To jest główny orzech do zgryzienia dla nas w tej chwili" - podkreślił.
Jako bardzo dobry pomysł ocenił koncepcję, by abonament doliczać do rachunku za prąd, ale - jak zauważył - on również wymaga notyfikacji w Brukseli. "To jest problem, z którym będziemy się - podejrzewam - jeszcze jakiś czas borykać. Wybór drogi co dalej z abonamentem czy z opłatą audiowizualną, to będzie wybór, przed którym stanie kierownictwo państwa - najwyższe czynniki będą musiały zdecydować, jaką drogą idziemy" - zaznaczył Czabański.

Zdaniem szefa Rady Mediów Narodowych, bardzo niesprawiedliwą sytuacją jest, że obecnie mała część społeczeństwa utrzymuje media, które służą wszystkim. "Ale, żeby wszyscy chcieli płacić, to również sama telewizja musi coś zaproponować takiego, żeby przekonać do płacenia. To się opłaca, dlatego, że w zamian dostajemy dobry produkt. I na to zwracam przede wszystkim uwagę. Taką deklarację też złożył nowo wybrany prezes TVP Jacek Kurski, że o to będzie przede wszystkim dbał. I mamy nadzieję, że tak właśnie będzie" - powiedział Czabański.

Zwrócił przy tym uwagę, że polskie prawo wciąż wymaga płacenia abonamentu. "Mam nadzieję, że świadomość tego, plus oferta mediów publicznych, w tym Telewizji Polskiej, będą sprzyjać temu, żeby jednak z dobrej woli płacić" - zaznaczył szef RMN. Przypomniał, że opłata abonamentowa wynosi obecnie 22,70 zł miesięcznie od gospodarstwa domowego. "To jest nawet chyba mniej niż półtorej paczki papierosów na gospodarstwo domowe. Przeciętne gospodarstwo domowe liczy 3 osoby, więc to jest parę złotych, 7 złotych na obywatela" - dodał.

Szef Rady podkreślił przy tym, że z tego, co tworzą media publiczne korzystają wszyscy. "Korzystanie z mediów publicznych w tej chwili nie polega na tym, że się włącza odbiornik radiowy czy odbiornik telewizyjny - z treściami mediów publicznych spotykamy się w internecie, w telefonach komórkowych, ba - wiele z tych treści przenika do prasy drukowanej. Wszyscy mamy, jako obywatele, jako ci, którzy chcą dostać dobrą, szeroką, ugruntowaną, szeroką informację, korzystamy z produkcji tych mediów, więc powinniśmy mieć też poczucie obowiązku obywatelskiego" - mówił szef RMN.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.