PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Część branży krytykuje propozycje KE dot. prywatności w sieci

Autor: PAP
11-01-2017 20:44
Część branży krytykuje propozycje KE dot. prywatności w sieci
Fot. Shutterstock

Firmy komunikacyjne i reklamowe krytykują zaproponowane przez Komisję Europejską nowe przepisy o ochronie prywatności w komunikacji elektronicznej; ich zdaniem nowe regulacje nieodwracalnie zaszkodzą rynkowi reklamy internetowej.

Komisja Europejska przedstawiła we wtorek projekt nowego rozporządzenia w sprawie ochrony prywatności w komunikacji elektronicznej. Dotychczasowe przepisy skupiały się głównie na ochronie danych użytkowników korzystających z tradycyjnych usług komunikacyjnych, jak połączenia telefoniczne czy wiadomości tekstowe SMS. Nowe regulacje obejmą swoim zasięgiem także komunikację mailową oraz rozmowy za pośrednictwem komunikatorów internetowych, jak WhatsApp, Facebook Messenger czy Skype.
Przedstawione przepisy mają uzupełnić rozporządzenie ogólne w sprawie ochrony danych (GDPR), które wejdzie w życie 25 maja 2018 r.

KE chce wprowadzić także nowe zasady dotyczące śledzenia aktywności użytkowników w internecie np. za pomocą plików cookies. Dzisiaj chętnie korzystają z tego m.in. agencje reklamowe, które w ten sposób zdobywają informacje o preferencjach użytkowników i mogą dostosowywać swoją ofertę do ich ewentualnych potrzeb. To się zmieni, bo nowe rozporządzenie wprowadzi zakaz wysyłania drogą elektroniczną niechcianych treści, jak reklamy czy informacje handlowe, jeśli internauta nie wyrazi zgody na ich otrzymywanie. Ta propozycja KE spotkała się z ostrą krytyką ze strony branży komunikacyjnej i reklamowej.

"Komisja miała świetną okazję, żeby pozbyć się przestarzałych i niepotrzebnych przepisów dotyczących plików cookies. Zamiast tego postanowiła wprowadzić jeszcze więcej obostrzeń. Komisja doskonale wie o tym, że często tylko dzięki reklamie użytkownicy mogą cieszyć się bezpłatnym dostępem do treści online, a mimo to wprowadza przepisy, które nieodwracalnie zaszkodzą rynkowi reklamy internetowej, a użytkownikom wcale nie przyniosą wielu korzyści" - mówi Townsend Feehan, szef IAB Europe, które zrzesza europejskie firmy zajmujące się reklamą cyfrową.

"Tych, których irytowały wyskakujące informacje o plikach cookies, muszę zmartwić: wcale nie będzie lepiej. Użytkownicy będą musieli zmienić ustawienia na każdym urządzeniu i w każdej aplikacji, z jakiej korzystają, a także nastawić się na to, że coraz częściej spotykać się będą z żądaniami zaakceptowania tzw. ciasteczek" - dodaje Feehan.

Także Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych (EACA) ostrzega, że nowe przepisy mogą mieć negatywny wpływ na rynek reklamy internetowej, która opiera się na dostępie do danych.

"W opierającej się na technologii gospodarce XXI w. umiejętność odpowiedzialnego zbierania i przetwarzania danych daje przewagę konkurencyjną. Podejście KE nie bierze pod uwagę rzeczywistości rynkowej i może mieć negatywne konsekwencje dla naszej branży" - pisze w oświadczeniu EACA.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP