PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Deftrans na fali: pięciokrotny wzrost, eksport do ponad 30 krajów. Inwestycja w Przemysł 4.0 okazała się właściwą drogą

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę BPSC
28-09-2017 14:49

100 tysięcy sztuk do ponad 30 krajów - tyle mebli łazienkowych co miesiąc dostarcza na rynek dolnośląski Deftrans. Na przestrzeni zaledwie kilku lat firma urosła pięciokrotnie. O tym jak udało się jej zdobyć pozycję lidera w kraju i z sukcesem wyjść na wymagające, zagraniczne rynki rozmawiamy z Krystianem Barczakiem, Dyrektorem Zarządzającym - Prokurentem i Sławomirem Zielezińskim, Szefem Działu IT firmy.

Wystarczyło kilka lat, by przychody firmy wzrosły z 20 do 100 mln zł a liczba pracowników z ponad 100 do blisko 600. Teoretycznie szybki rozwój rynku mieszkaniowego nieco tłumaczy te liczby, jednak firmy, które rozwijają się tak szybko, często wpadają w pułapkę wzrostu. Nie radzą sobie z zarządzaniem większą strukturą i zwiększeniem wolumenu produkcji przy jednoczesnej konieczności utrzymania jakości produktu i terminowości dostaw. Deftransowi udało się nie tylko tego scenariusza uniknąć, ale także pozyskać klientów na wymagających rynkach. Jak to się udało?

Krystian Barczak: Na przestrzeni ostatnich lat rzeczywiście z firmy średniej wielkości staliśmy się dużym przedsiębiorstwem, które coraz więcej produktów sprzedaje na rynkach zagranicznych. Dostarczamy już meble łazienkowe do ponad 30 krajów, w tym m.in. do Australii, Arabii Saudyjskiej, Libii, RPA, a wysyłki zdarzały się nam też na wyspy Bahama czy do Chile. W tej chwili firma to bardzo złożony organizm, który z pewnością byłby niewydolny bez wcześniejszej realizacji kilku znaczących inwestycji. Aby zwiększyć produkcję oraz poprawić jakość produktów, wraz z budową części produkcyjnej wymieniliśmy park maszynowy. Dzięki temu dziś możemy produkować zarówno małe, jak i duże serie. W 2009 r., gdy firma osiągnęła 40 mln przychodów i zatrudniała około 200 osób, doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy narzędzia, które zintegruje i zapanuje nad wszystkimi obszarami działalności, począwszy od produkcji przez logistykę, magazynowanie i dystrybucję. Zainwestowaliśmy wówczas w system wspierający zarządzanie przedsiębiorstwem. W 2010 r. rozpoczęliśmy robotyzację fabryki, dwa lata później stworzyliśmy markę Defra, pod którą sprzedajemy meble łazienkowe i wystartowaliśmy z produkcją mebli kuchennych. Byliśmy już jednak wtedy przygotowani do rynkowej ekspansji dzięki temu, że pracując nad informatyzacją, dokonaliśmy w międzyczasie transformacji całej firmy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP