PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Divante wdroży platformę eCommerce dla spółki Rigips

Autor: wnp.pl (PA)
16-01-2017 12:28
Divante wdroży platformę eCommerce dla spółki Rigips
Fot. Shutterstock.com

Firma Rigips z grupy Saint-Gobain, producent materiałów do suchej zabudowy, uruchamia kanał sprzedaży online. Platforma e-commerce będzie skierowana do sektora B2B, projekt zrealizuje software house Divante.

Nowy serwis zostanie oparty na systemie Magento 2, jednym z najpopularniejszych systemów eCommerce. Platforma zostanie wyposażona w wiele funkcjonalności, dostosowanych do potrzeb branży budowlanej. Rozbudowany będzie koszyk, który wyliczy skomplikowaną cenę końcową na podstawie wielu warunków handlowych oraz kosztów transportu.
- eCommerce w sektorze B2B daje wiele korzyści. Z perspektywy klienta wdrożenie znacząco poprawia jakość obsługi. Złożenie zamówienia lub uzyskanie informacji nie wymaga kontaktu telefonicznego lub mailowego. O dowolnej porze dnia, również poza godzinami pracy biura obsługi klienta można się zalogować i zamówić towar, zweryfikować limit kredytowy, pobrać faktury lub sprawdzić aktualny status realizacji wysyłki. Z perspektywy dostawcy proces sprzedaży automatyzuje się. Złożone zamówienia on-line trafiają przez integrację do systemu ERP czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa. Klient bezpośrednio zarządza swoimi zamówieniami, co znacząco eliminuje pomyłki. Pozwala to również na bardziej efektywną pracę zespołu obsługi klienta po stronie producenta - mówi Marcin Moska, B2B eCommerce director w Divante.

Implementację poprzedziła kompleksowa analiza przedwdrożeniowa, której celem było określenie zakresu projektu, szczegółowe rozpoznanie wszystkich wymagań funkcjonalnych oraz oczekiwań użytkowników co do tworzonego systemu. Na bazie tych informacji zespół Divante przygotuje makiety, które następnie zostaną poddane testom użyteczności. Po stronie Divante w projekt zostanie zaangażowany zespół składający się ze specjalistów IT z wielu różnych dziedzin, m.in. analityki, zarządzania projektami, doświadczenia użytkowników i klientów, wdrożenia serwisu oraz kontroli jakości.

Według badań Frost & Sullivan, do 2020 roku całkowita sprzedaż B2B w kanale online osiągnie wartość 6,7 bln dolarów i będzie stanowić 27 proc. całkowitej sprzedaży w segmencie B2B.

- Zautomatyzowanie procesu sprzedaży przyniesie korzyści zarówno nam jak i naszym partnerom handlowym. Obok oszczędności czasu, zmniejszenia prawdopodobieństwa pomyłek, stałej dostępności do informacji, należy również pamiętać o braku bariery geograficznej czy łatwiejszej dwukierunkowej komunikacji - mówi Paweł Zawierucha, kierownik projektu w Rigips.

Współpraca Divante z Rigips rozpoczęła się w kwietniu 2016 roku. Uruchomienie nowego serwisu planowane jest na drugi kwartał 2017 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP