PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dlaczego ludzie są bardziej cyfrowi niż firmy

Autor: wnp.pl (PA)
08-02-2017 14:41
Dlaczego ludzie są bardziej cyfrowi niż firmy
Fot. Fotolia

98 proc. osób korzystających na co dzień z narzędzi łączności cyfrowej pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie - wynika z raportu firmy doradczej PwC „Connected living. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?”.

Co czwarty badany stwierdził, że jest dostępny on-line przez całą dobę, a 70 proc. respondentów nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym. Dla firm to ogromne wyzwanie, bo coraz więcej konsumentów wybiera te firmy, które są cyfrowe.
Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu PwC wynika, że 98 proc. osób korzystających na co dzień z narzędzi łączności cyfrowej pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie. Z tej grupy niemal 44 proc. wskazuje na „ogromną rolę” technologii, a pozostali określają je jako pomocne narzędzie, które pomaga w kontroli życia.

Co czwarty badany stwierdził, że jest on-line przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin, a 19 proc. od 6 do 8 godzin.

- Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie, prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów. Nie bez przyczyny aż 61 proc. prezesów firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej w naszym badaniu CEO Survey 2017 właśnie ten obszar wskazało jako jedno z kluczowych wyzwań dla biznesu. Pozycja firm na rynku będzie zależeć od jakości i szybkości odpowiedzi na to wyzwanie - mówi Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego w PwC.

Zdaniem autorów raportu PwC nowe technologie już teraz odgrywają ważną rolę w rozwoju gospodarczym kraju, a w związku z rosnącym znaczeniem platform internetowych można spodziewać się, że w kolejnych latach rola ta będzie jeszcze większa.

- Konsumenci już zdecydowali - praktycznie we wszystkich obszarach codziennego życia posługują się działającymi w czasie rzeczywistym, w chmurze, opartymi na danych oraz algorytmach, platformami online. Jak zbudować własną platformę bądź wykorzystać już działającą? To jedno z kluczowych wyzwań, jakie stoją przed większością organizacji w erze digital. „Platform thinking” powinno stać się codzienną mantrą każdego lidera biznesowego - mówi Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej PwC.

 „W erze cyfrowej decyzje biznesowe powinny być podejmowane głównie na podstawie danych, a nie jak do tej pory z dużą dozą intuicji. Firmy kierujące się analityką danych podejmują decyzje w sposób eliminujący wiele problemów dotyczących dynamiki i zrozumienia reguł biznesowych. Wykorzystują algorytmy, które tłumaczą rzeczywistość gospodarczą, unikając przy tym błędnych założeń początkowych, na przykład zasad obowiązujących na rynku kilka lub kilkanaście lat temu. Co ważne, algorytmy te mają możliwość „uczenia się” rynku nie tylko jako całości, ale także z perspektywy pojedynczych użytkowników. Im więcej liczą, tym bardziej stają się precyzyjne - podkreśla Aleksander Fafuła, menedżer w zespole Data Analytics PwC.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP