PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dostęp do Internetu po światłowodach ma już ponad 60 proc. polskich firm

Autor: Artykuł dostarczony przez partnera serwisu, firmę 3S
24-09-2015 10:17
Dostęp do Internetu po światłowodach ma już ponad 60 proc. polskich firm
Fot. Fotolia

Ze światłowodowych łącz dostępowych korzysta już ponad 60 % polskich firm, zatrudniających min. 50 pracowników. Lokalni dostawcy usług telekomunikacyjnych odgrywają na rynku znaczącą rolę, z powodzeniem konkurując przy tym z największymi operatorami - wynika z tegorocznego raportu Telko Trendy, przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie 3S.

Jeszcze w 2014 roku światłowodowy Internet miało jedynie 48% firm. Wzrost o 13% w 2015 spowodował jednocześnie spadek zainteresowania łączami DSL oraz radiowymi. Polskim firmom coraz częściej zależy na łączu symetrycznym (73%), a 1/5 z nich dysponuje łączami o przepustowości 100 Mb i więcej. Badane przedsiębiorstwa wyraźnie wskazywały, że najważniejszymi czynnikami wpływającymi na ocenę usługi są niezawodność (uptime) i szybkość łącza.
Łącze światłowodowe to medium optymalne pod kątem jakości, wydajności oraz -co pokazuje raport -coraz łatwiej dostępne. Dzięki światłowodom możemy korzystać z szybkiego Internetu, połączyć siecią wiele lokalizacji firmy czy też mieć bezpieczny dostęp do zasobów zlokalizowanych w Data Center. Należy jednak pamiętać o tym, że światłowód to tylko i wyłącznie medium służące do dostarczania usług telekomunikacyjnych. To właśnie te usługi, ich jakość, różnorodność i dopasowanie do potrzeb Klienta Biznesowego, będą w przyszłości źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej - ocenia Piotr Pawłowski, członek zarządu ds. handlowych 3S S.A.

Raport Telko Trendy pokazał także mocne przywiązanie polskich przedsiębiorców do lokalnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Należy do nich aż ¼ rynku. Nad powodami takiej sytuacji zastanawia się Łukasz Dec, ekspert od lat zajmujący się rynkiem telekomunikacyjnym, oceniający wyniki badań w samym raporcie:

- Lokalni dostawcy znacznie lepiej znają lokalny rynek, szybciej potrafią dostrzec popyt, a przede wszystkim szybciej podejmują decyzję inwestycyjną - budują nowoczesną sieć w obiecującej lokalizacji, czy podłączają konkretnego klienta.

Ekspert wskazuje także na relatywnie niewielkie znaczenie marki dostawcy - 20% ankietowanych wskazało ten czynnik za istotny (w Warszawie 30%) - Dla znakomitej większości ważniejsza jest jakość usługi, dopasowanie do potrzeb firmy, czy cena. Z czego z kolei wynika, że lokalne firmy umieją zapewnić dobre parametry przynajmniej nie gorzej, niż wielcy rywale z uznanymi brandami - dodaje Ł. Dec.

Raport Telko Trendy 2015 został przeprowadzony na grupie 250 firm z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Aglomeracji Śląskiej oraz regionu podkarpackiego. Badanie dotyczyło firm zatrudniających min. 50 pracowników, korzystających z rozwiązań telekomunikacyjnych i data center. Rozmówcami TNS Polska byli specjaliści i managerowie odpowiedzialni za decyzje zakupowe w IT.

Pobierz raport: http://www.3s.pl/c,255,telko-trendy-2015.html
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 033 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP