PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dostęp do Internetu po światłowodach ma już ponad 60 proc. polskich firm

Autor: Artykuł dostarczony przez partnera serwisu, firmę 3S
24-09-2015 10:17
Dostęp do Internetu po światłowodach ma już ponad 60 proc. polskich firm
Fot. Fotolia

Ze światłowodowych łącz dostępowych korzysta już ponad 60 % polskich firm, zatrudniających min. 50 pracowników. Lokalni dostawcy usług telekomunikacyjnych odgrywają na rynku znaczącą rolę, z powodzeniem konkurując przy tym z największymi operatorami - wynika z tegorocznego raportu Telko Trendy, przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie 3S.

Jeszcze w 2014 roku światłowodowy Internet miało jedynie 48% firm. Wzrost o 13% w 2015 spowodował jednocześnie spadek zainteresowania łączami DSL oraz radiowymi. Polskim firmom coraz częściej zależy na łączu symetrycznym (73%), a 1/5 z nich dysponuje łączami o przepustowości 100 Mb i więcej. Badane przedsiębiorstwa wyraźnie wskazywały, że najważniejszymi czynnikami wpływającymi na ocenę usługi są niezawodność (uptime) i szybkość łącza.
Łącze światłowodowe to medium optymalne pod kątem jakości, wydajności oraz -co pokazuje raport -coraz łatwiej dostępne. Dzięki światłowodom możemy korzystać z szybkiego Internetu, połączyć siecią wiele lokalizacji firmy czy też mieć bezpieczny dostęp do zasobów zlokalizowanych w Data Center. Należy jednak pamiętać o tym, że światłowód to tylko i wyłącznie medium służące do dostarczania usług telekomunikacyjnych. To właśnie te usługi, ich jakość, różnorodność i dopasowanie do potrzeb Klienta Biznesowego, będą w przyszłości źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej - ocenia Piotr Pawłowski, członek zarządu ds. handlowych 3S S.A.

Raport Telko Trendy pokazał także mocne przywiązanie polskich przedsiębiorców do lokalnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Należy do nich aż ¼ rynku. Nad powodami takiej sytuacji zastanawia się Łukasz Dec, ekspert od lat zajmujący się rynkiem telekomunikacyjnym, oceniający wyniki badań w samym raporcie:

- Lokalni dostawcy znacznie lepiej znają lokalny rynek, szybciej potrafią dostrzec popyt, a przede wszystkim szybciej podejmują decyzję inwestycyjną - budują nowoczesną sieć w obiecującej lokalizacji, czy podłączają konkretnego klienta.

Ekspert wskazuje także na relatywnie niewielkie znaczenie marki dostawcy - 20% ankietowanych wskazało ten czynnik za istotny (w Warszawie 30%) - Dla znakomitej większości ważniejsza jest jakość usługi, dopasowanie do potrzeb firmy, czy cena. Z czego z kolei wynika, że lokalne firmy umieją zapewnić dobre parametry przynajmniej nie gorzej, niż wielcy rywale z uznanymi brandami - dodaje Ł. Dec.

Raport Telko Trendy 2015 został przeprowadzony na grupie 250 firm z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Aglomeracji Śląskiej oraz regionu podkarpackiego. Badanie dotyczyło firm zatrudniających min. 50 pracowników, korzystających z rozwiązań telekomunikacyjnych i data center. Rozmówcami TNS Polska byli specjaliści i managerowie odpowiedzialni za decyzje zakupowe w IT.

Pobierz raport: http://www.3s.pl/c,255,telko-trendy-2015.html
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 233 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

588 057 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.