PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Duży potencjał wzrostu sprzedaży przez internet w Polsce

Autor: WNP.PL (PS)
08-08-2017 10:01
Duży potencjał wzrostu sprzedaży przez internet w Polsce
Fot. Shutterstock

Wartość rynku e-handlu w Polsce w 2017 roku może przekroczyć 40 mld złotych. Natomiast udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc., szacuje Grupa Integer.pl.

Już dziś Polska jest piątym największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej, po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. Potencjał jest jednak znacznie większy, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo niski udział Polaków korzystających z handlu transgranicznego online.
W 2016 roku Polacy zakupili w Internecie towarów za ok. 35 mld złotych. W tym roku wartość ta przekroczy 40 mld zł. O ile tempo rozwoju e-rynku się utrzyma, za kilka lat Polska prawdopodobnie przegoni Włochy.

- Choć polski rynek jest nadal 15 razy mniej niż w Wielkiej Brytanii, która ma około 60 mln mieszkańców, to daje olbrzymi potencjał dla firm w Polsce do dużego wzrostu w najbliższych latach - powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.

Obecnie udział zakupów przez internet w handlu detalicznym stanowi ok. 7 proc. W ciągu 2–3 lat może sięgnąć 10 proc., a w dalszych jeszcze wzrosnąć.

- Przy tym szybkim tempie rozwoju, po kilkanaście procent rok do roku, osiągnięcie zakładanych przeze mnie 50 proc. jako takiego naturalnego balansu między handlem fizycznym a handlem w internecie, zajmie około 10 lat - ocenia prezes Grupy Integer.

Jak wynika z badań Eurostatu, w 2016 roku w internecie kupowało 42 proc. Polaków (68 proc. internautów). W ciągu ostatnich trzech miesięcy co trzecia osoba kupowała w sieci co najmniej raz.

Polacy kupują tam przede wszystkim ubrania, buty, ponadto książki i gry. Szybko rosnącym segmentem są wyroby z segmentu „dom i ogród” oraz małe i duże AGD.

Z danych Integer wynika, że w planach zakupowych na rok 2017 klienci najczęściej wskazują: podróże, książki, płyty i filmy. Najmniej popularne wśród e-kupujących są: materiały budowlane, artykuły kolekcjonerskie oraz ubezpieczenia.

Polscy konsumenci najczęściej robią zakupy w polskich e-sklepach. Badania E-Commerce Polska i Gemius wskazują, że z takiej możliwości korzysta 10 proc. osób. Podobnie wskazują dane Eurostatu – 12 proc., przy średniej europejskiej 40 proc.

W ocenie prezesa Brzoski, w kolejnych latach będziemy obserwować rozwój handlu transgranicznego. Sprzyjać temu będą także próby uregulowania jednolitego obszaru cyfrowego, m.in. zaprzestanie geoblokowania stron, uregulowanie zwrotu VAT i prawa do własności indywidualnej czy tańsze sposoby dostawy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP