PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Duży potencjał wzrostu sprzedaży przez internet w Polsce

Autor: WNP.PL (PS)
08-08-2017 10:01
Duży potencjał wzrostu sprzedaży przez internet w Polsce
Fot. Shutterstock

Wartość rynku e-handlu w Polsce w 2017 roku może przekroczyć 40 mld złotych. Natomiast udział sprzedaży przez internet w handlu detalicznym w ciągu 10 lat może sięgnąć nawet 50 proc., szacuje Grupa Integer.pl.

Już dziś Polska jest piątym największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej, po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech. Potencjał jest jednak znacznie większy, zwłaszcza biorąc pod uwagę stosunkowo niski udział Polaków korzystających z handlu transgranicznego online.
W 2016 roku Polacy zakupili w Internecie towarów za ok. 35 mld złotych. W tym roku wartość ta przekroczy 40 mld zł. O ile tempo rozwoju e-rynku się utrzyma, za kilka lat Polska prawdopodobnie przegoni Włochy.

- Choć polski rynek jest nadal 15 razy mniej niż w Wielkiej Brytanii, która ma około 60 mln mieszkańców, to daje olbrzymi potencjał dla firm w Polsce do dużego wzrostu w najbliższych latach - powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.

Obecnie udział zakupów przez internet w handlu detalicznym stanowi ok. 7 proc. W ciągu 2–3 lat może sięgnąć 10 proc., a w dalszych jeszcze wzrosnąć.

- Przy tym szybkim tempie rozwoju, po kilkanaście procent rok do roku, osiągnięcie zakładanych przeze mnie 50 proc. jako takiego naturalnego balansu między handlem fizycznym a handlem w internecie, zajmie około 10 lat - ocenia prezes Grupy Integer.

Jak wynika z badań Eurostatu, w 2016 roku w internecie kupowało 42 proc. Polaków (68 proc. internautów). W ciągu ostatnich trzech miesięcy co trzecia osoba kupowała w sieci co najmniej raz.

Polacy kupują tam przede wszystkim ubrania, buty, ponadto książki i gry. Szybko rosnącym segmentem są wyroby z segmentu „dom i ogród” oraz małe i duże AGD.

Z danych Integer wynika, że w planach zakupowych na rok 2017 klienci najczęściej wskazują: podróże, książki, płyty i filmy. Najmniej popularne wśród e-kupujących są: materiały budowlane, artykuły kolekcjonerskie oraz ubezpieczenia.

Polscy konsumenci najczęściej robią zakupy w polskich e-sklepach. Badania E-Commerce Polska i Gemius wskazują, że z takiej możliwości korzysta 10 proc. osób. Podobnie wskazują dane Eurostatu – 12 proc., przy średniej europejskiej 40 proc.

W ocenie prezesa Brzoski, w kolejnych latach będziemy obserwować rozwój handlu transgranicznego. Sprzyjać temu będą także próby uregulowania jednolitego obszaru cyfrowego, m.in. zaprzestanie geoblokowania stron, uregulowanie zwrotu VAT i prawa do własności indywidualnej czy tańsze sposoby dostawy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 902 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.