PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dzięki chmurze e-sklepy działają non-stop

Autor: WNP.PL (WGK)
29-11-2016 21:18
Dzięki chmurze e-sklepy działają non-stop
Fot. Shutterstock

43 proc. mieszkańców Europy korzysta ze handlu internetowego. W Polsce to 37 proc. populacji, ale krajowy rynek rośnie co roku w tempie dwucyfrowym i zapewne podwoi swoją wartość w ciągu kolejnych pięciu lat. Takie dane przynosi analiza Ecommerce Europe. Rynek e-handlu jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki na całym świecie.

Sukces w handlu online zależy od wielu czynników, a wśród nich jednym z kluczowych jest zapewnienie sprawnego działania strony internetowej. E-sklepy generują największe zyski w cyklicznych szczytach sprzedażowych, ale również wtedy dość często borykają się z problemem wydajności swoich witryn.
Specyfika branży handlowej sprawia, że jej przedstawiciele największe zyski notują w regularnie powtarzających się szczytach sprzedażowych. Według badania RJMetrics w listopadzie i grudniu e-handlowcy notują o 30 proc. większe zyski niż w pozostałych miesiącach roku. Okres od tzw. Czarnego Piątku, który przypada w ostatni piątek listopada, aż do Wigilii Bożego Narodzenia przynosi od 50 do 100 proc. wyższe wpływy do kasy w porównaniu z resztą dni roboczych w roku. Wzmożony ruch na stronie sklepu internetowego stanowi wyzwanie nie tylko dla pracującego w nim personelu, ale także dla infrastruktury IT, na której zainstalowana jest witryna i aplikacje sprzedażowe. Mogłoby się wydawać, że to problem głównie małych sklepów, które oszczędzają na inwestowaniu w nowoczesne IT. Jednak nawet giganci branży handlowej nie zawsze radzą sobie z oblężeniem ich platform. Rok temu firma Target, amerykański potentat sektora retail, doświadczyła przestoju podczas wyprzedaży z okazji tzw. Cyberponiedziałku. Awaria nie tylko negatywnie odbiła się na zyskach firmy, ale przede wszystkim pozostawiła rysę na wizerunku uznanego sprzedawcy.

Jak pokazało badanie IIBR (Interaktywny Instytut Badań Rynkowych)dla niemal 30 proc. rodzimych e-handlowców z sektora MŚP duża sezonowość sprzedaży stanowi wyzwanie w rozwoju działalności. Wzmożony ruch na stronie sklepu w szczycie sprzedażowym, oraz wyraźnie mniejszy w innych okresach roku, powodują, że firma powinna posiadać odpowiednio dopasowane do tej specyfiki zasoby IT.

- Optymalnym sposobem poradzenia sobie z sezonowym natężeniem sprzedaży jest wykorzystanie chmury obliczeniowej. Zaletą takiego rozwiązania, jak np. wirtualny serwer prywatny w modelu cloud, jest elastyczność i skalowalność, co oznacza zdolność do zwiększania oferowanych zasobów IT wraz ze zmieniającymi się potrzebami firmy. Jeśli właściciel e-sklepu spodziewa się, że w danym okresie jego stronę będzie chciało odwiedzić wielokrotnie więcej użytkowników niż zazwyczaj, może błyskawicznie, bezpośrednio z panelu użytkownika, zamówić dodatkowe zasoby. Pozwolą mu one bezproblemowo obsłużyć spiętrzony ruch, nawet jeśli wyprzedaże przyciągną zaskakująco dużą liczbę e-zakupowiczów - komentuje Marcin Zmaczyński, szef polskiego oddziału firmy Aruba Cloud.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 627 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP