PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty

Autor: DlaHandlu.pl
06-06-2017 10:59

E-commerce to wiedza o kliencie, jego potrzebach i zwyczajach zakupowych. Każdy, kto chce osiągnąć sukces w tym biznesie, musi dobrze zrozumieć customer journey. Nie da się stworzyć dobrze prosperującego biznesu, nie wchodząc w buty klienta - stwierdzili uczestnicy debaty „E-commerce: Smartfon i Big Data rozdają karty”, która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jeszcze niedawno mówiło się, że e-commerce jest łatwym rynkiem dla początkujących, ponieważ  jest to biznes o niskim progu wejścia. Niestety rynek szybko weryfikuje niedopracowane przedsięwzięcia – obecnie szacuje się, że aż 70 proc. projektów kończy się porażką.
- Twierdzenie, że branża e-commerce ma niski próg wejścia to mit. O niskim progu możemy mówić jedynie w przypadku założenia sklepu internetowego w wersji podstawowej bazując na gotowych rozwiązaniach. Natomiast większe biznesy oznaczają spore inwestycje w takie obszary jak logistyka czy konkurencja cenowa. Są firmy, które działają głównie w offline i dokładają do kanału e-commerce - mówił Rafał Kosno, ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

Jego zdaniem dla rozwiniętych biznesów działających w sektorze e-commerce kluczem do sukcesu jest automatyzacja cen, automatyzacja procesu wyszukiwania klientów na podstawie wyszukiwarek oraz lepsze zarządzanie logistyką. Natomiast mniejsze podmioty zwracają uwagę na kwestie typu: w jaki sposób dostosować się do ścieżki zakupowej klienta, jak go złapać zanim zacznie "googlować", czyli w skrócie - jak rozpoznać jego potrzebę - mówił ekspert.

Szefowie największych firm przyznają, że e-handel to tak naprawdę marginalny biznes. Wiele się o nim mówi, jednak wartość całego sektora w porównaniu do obrotów gigantów handlu stacjonarnego pokazuje jego prawdziwe rozmiary (wartość rynku e-handlu w tym roku może sięgnąć 40 mld zł, czyli tyle co roczne obroty Biedronki).

Duże sieci nie mają natomiast takiej wiedzy o swoich klientach jak ich mniejsze internetowe odpowiedniki i nie umieją zbudować z nimi relacji.

Tą przesłanką mogła kierować się sieć IKEA decydując się na wejście w e-commerce. Firma chce w ten sposób zdobyć wiedzę na temat swoich klientów. Ponieważ marka jest obecna tylko w dużych miastach, na platformach internetowych typu Allegro jest bardzo dużo ogłoszeń z produktami pochodzącymi ze sklepów sieci. Kupują je osoby z mniejszych miejscowości, które IKEA chce poznać i bezpośrednio do nich dotrzeć omijając „internetowych hurtowników”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP