PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

EEC 2016: cyfryzacja a zarządzanie

Autor: WNP.PL (Wojciech Kwinta)
21-05-2016 16:07

O wyzwaniach zarządów firm w erze cyfrowej dyskutowali uczestnicy debaty „Zarządzanie w erze cyfrowej” podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. – Żyjemy w czasach gwałtownych zmian. Kiedyś turbulencje na rynku pojawiały się co jakiś czas, dziś są codziennością - stwierdził Ireneusz Piecuch, partner w kancelarii CMS. Jak radzić sobie z szybkimi zmianami i jak wykorzystać nowe narzędzia powstałe dzięki cyfryzacji - o tym rozmawiali eksperci.

Współczesnym światem rządzą dane, które umożliwiają analizę trendów gospodarczych i preferencji konsumentów. Jednak mnogość danych utrudnia wyłowienie tych znaczących, mogących przynieść korzyści przedsiębiorstwom i zaspokoić potrzeby klientów.
- Nowe zadanie to zapewnienie rozwiązań dla firm pozwalających na łatwe poruszanie się w gąszczu informacji. Choć tradycyjne platformy IT będą działać jeszcze długie lata, na rynek wkraczają nowości, jak cognitive camputing, rozwiązania, które samodzielnie potrafią podejmować decyzje. Są w stanie „zrozumieć” dane, uczą się same na własnych doświadczeniach, w razie potrzeby przeprogramowują bez udziału człowieka, by sprostać obserwowanym zmianom - stwierdzi Aleš Bartůněk, dyrektor generalny firmy IBM Polska.

Jak dodał, 80 proc. danych w sieci to dane nieuporządkowane lub śmieciowe, nieprzydatne dla biznesu. Odpowiedź na to wyzwanie to właśnie cognitive camputing. IBM stworzył już komputer Watson radzący sobie w takim otoczeniu: jest w stanie analizować język naturalny, a to największe wyzwanie dla współczesnej informatyki. Jeśli ten problem zostanie rozwiązany, w wielu firmach urządzenia będą mogły zastąpić nawet ekspertów i specjalistów. - Watson zostanie zatrudniony jako szef praktyki upadłościowej w kancelarii prawniczej - zażartował Aleš Bartůněk.

Cyfryzacja to chleb powszedni

Zanim nadejdzie maszynowa przyszłość, biznes musi sprostać wyzwaniom szybkich zmian technologicznych i wykorzystać je na własną korzyść. Sebastian Mikosz, prezes eSky.pl i były prezes PLL LOT, podkreślił, że zarządzana przez niego firma od lat żyje w środowisku cyfrowym. eSky istnieje od dekady i zatrudnia ok. 600 pracowników, a obroty sięgają miliarda złotych rocznie. To już nie startup, a korporacja, jednak prezes przekonuje, że źródłem sukcesu jest wciąż „myślenie startupowe” – ciągłe poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań.

- Wykorzystujemy oprogramowanie klasy cognitive camputing, które przyspiesza analizę danych o klientach. Nowe rozwiązania dają natychmiastowy, bieżący dostęp do danych, wspierają procesy decyzyjne i sprzedażowe - powiedział Sebastian Mikosz. Zaznaczył, że analiza danych pomaga zarówno na etapie sprzedaży, jak i przewidywania zachowania klienta.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 243 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.