PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook i Twitter trafiły pod lupę komisji wywiadu

Autor: PAP
28-09-2017 07:31
Facebook i Twitter trafiły pod lupę komisji wywiadu

Facebook udostępni komisjom treść ponad trzech tysięcy reklam będących częścią rosyjskiej kampanii informacyjnej.

Fot. Shutterstock

Komisja wywiadu Izby Reprezentantów zamierza przesłuchać przedstawicieli Facebooka, Google i Twittera dla zbadania, w jaki sposób "Rosja wykorzystywała ich serwisy dla siania niezgody i ingerencji w wybory w 2016 r." - zapowiedzieli szefowie komisji.

  • Donald Trump ostro krytykuje Facebooka.
  • Mark Zuckerberg zapowiedział w ubiegłym tygodniu wprowadzenie większej transparentności do reklam politycznych pojawiających się w serwisie.
  • Dwa tygodnie temu Facebook podał, że zidentyfikowano około 500 "nieautentycznych" kont, które były powiązane z Rosją.
Adam Schiff z Partii Demokratycznej oraz Mike Conaway z GOP, którzy kierują pracami komisji, wskazali, że przesłuchania będą mieć miejsce w przyszłym miesiącu. Będą one otwarte dla publiczności - podkreślili.

Również senacka komisja wywiadu zamierza przesłuchać reprezentantów wymienionych wyżej firm.

Amerykańskie media zaznaczają, że szefowie komisji wywiadu Izby Reprezentantów nie nazwali wprost potentatów na amerykańskim rynku usług internetowych, których miałoby objąć dochodzenie i związana z tym konieczność stawienia się w Kongresie. Zdaniem agencji Reutera chodzi jednak w pierwszej kolejności o koncern Marka Zuckerberga Facebook, a następnie - o serwisy Google i Twitter.

Komisje ds. wywiadu Izby Reprezentantów oraz Senatu od kilku miesięcy badają czy Rosja ingerowała w przebieg zeszłorocznych wyborów prezydenckich. Starają się też wyjaśnić, jakiego rodzaju powiązania istniały pomiędzy sztabem wyborczym Donalda Trumpa a przedstawicielami Kremla.

Jednym z wątków, który w ostatnich tygodniach przykuwa uwagę obserwatorów amerykańskiej sceny politycznej, jest kwestia fikcyjnych kont w mediach społecznościowych oraz problem wykorzystania reklam politycznych i możliwości korzystania z tzw. ciemnych postów, które sprawiały, że reklamodawcy na Facebooku publikowali ogłoszenia, których wyświetlanie odbywało się bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.

Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg jest od kilku tygodni atakowany za dopuszczenie do takiej sytuacji. Ostro skrytykował go na Twitterze obecny prezydent USA, twierdząc, że "Facebook jest anty-Trumpowski" i pozostaje w zmowie z innymi mediami, które go atakują.

Odpowiadając na te zarzuty, Zuckerberg zaznaczył na swej ścianie na Facebooku, że w jego ocenie "zarówno Trump, jak i przedstawiciele kół liberalnych są rozczarowani treściami oraz ideami, jakie pojawiały się na Facebooku w trakcie wyborów". "Nie może być inaczej, jeśli prowadzi się swobbodną platformę otwartą na wszystkie idee" - podkreślił.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP