Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook musi sprostać licznym wyzwaniom

Autor: PAP/PSZ
12-02-2018 09:15
Facebook musi sprostać licznym wyzwaniom

Facebook musi być wyczulony na działania konkurencji.

Fot. mat. pras.

Choć zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera, Facebook znalazł się w złożonej sytuacji strategicznej i musi zmierzyć się z licznymi wyzwaniami - ocenia ekspert w dziedzinie zarządzania w społeczeństwie sieciowym prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego.

  • Młodzi nie chcą być w sieci w tym samym miejscu, co ich  rodzice i dziadkowie.
  • Znacząco maleje czas poświęcany przez użytkowników dla Facebooka.
  • Niejasne zasady karania w Facebooku mogą mieć w końcu dla niego niekorzystne konsekwencje.
Wartość sieci społecznościowych jest proporcjonalna do liczby ich użytkowników - głosi przywoływane przez prof. Jemielniaka prawo Metcalfe'a. "Nawet lepsze serwisy nie mają z (Facebookiem - red.) szans, czego przykładem może być choćby porażka Google Plus" - ocenia.

"Z drugiej strony, chińskie portale społecznościowe są pod parasolem ochronnym państwa i należy się spodziewać ich dynamicznego rozwoju, związanego z postępującą inwigilacją i gamifikacją obywatelską w tym kraju" - zauważa ekspert.

Według danych Gemiusa liczba użytkowników Facebooka w minionym roku utrzymywała się na poziomie ponad 2,2 mld osób ze szczytem w marcu 2017 roku (2,28 mld użytkowników). W ciągu roku serwis społecznościowy odnotował przy tym przepływ części użytkowników z platform mobilnych na komputery PC. Znacząco spadł natomiast średni czas poświęcany miesięcznie na korzystanie z Facebooka - z 8 godz. i 38 min. w styczniu do 5 godz. i 39 min. w grudniu., co przekłada się na różnicę ponad 35 proc.

Do problemów serwisu należy również starzenie się bazy użytkowników. Największą grupą wiekową stanowią ludzie w przedziale od 25 do 34 lat (22,85 proc. wszystkich użytkowników FB), osoby starsze (55+) i w średnim wieku (45-54 lat) odpowiadają łącznie za blisko jedną trzecią bazy serwisu (30,5 proc.). Również dorosłych w przedziale 35-44 lata (19,7 proc.) jest więcej, niż młodzieży od 15 do 24 roku życia (18,5 proc).

Czytaj również: Facebook traci popularność w znaczącej grupie użytkowników

"Dzieci nie chcą być w tej samej sieci, co rodzice i dziadkowie. Dlatego Facebook intensywnie inwestuje w inne platformy" - uważa prof. dr hab. Dariusz Jemielniak.

"W najbliższych latach kluczowe będzie, czy uda się skapitalizować wiedzę z Big Data na temat użytkowników i zmonetyzować doskonałe modele predykcyjne Facebooka" - twierdzi ekspert Akademii Leona Koźmińskiego. Zdaniem prof. Jemielniaka głównym rywalem firmy Marka Zuckerberga na tym polu pozostaje Amazon Jeffa Bezosa ze względu na swoją mocną pozycję w analityce sprzedażowej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 473 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

731 348 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP