PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Facebook staje się najpoważniejszym rywalem YouTube

Autor: PAP
19-02-2017 19:22
Facebook staje się najpoważniejszym rywalem YouTube
Fot. Shutterstock

Umożliwiający użytkownikom darmową publikację filmów popularny serwis YouTube obchodził 14 lutego swoje dwunaste urodziny. Zdaniem ekspertów, jego największym rywalem na internetowym rynku serwisów wideo w najbliższych latach będzie Facebook.

"Ciężko wyrokować, czy YouTube pozostanie najlepiej zarabiającą spółką oferującą darmową publikację filmów w internecie, ale jest to bardzo prawdopodobne. Jego największymi rywalami są inne serwisy społecznościowe, przede wszystkim Facebook, który mocno stawia na rozwój opcji wideo i możliwości sprzedaży związanych z tym reklam" - powiedział PAP dr Jan Zając, psycholog społeczny z UW i prezes firmy Sotrender.
"YouTube, opierając się na algorytmach swojego właściciela - Google, pozwala precyzyjnie wyszukiwać pożądane wideo, zaś Facebook dba o to, by użytkownicy +odkrywali+ treści przez własne powiązania z innymi użytkownikami, fanpage'ami czy markami, z którymi użytkownik się utożsamia. To właśnie ta kwestia może być kluczowa - tworzenie zaangażowanej społeczności poprzez wideo jest znacznie łatwiejsze na portalu, który pokrywa szeroki zakres potrzeb użytkownika" - dodaje dyrektor ds. sprzedaży firmy analitycznej MUSE Filip Sobiecki.

Według dr Zająca dość znacznie w tyle za YouTube i Facebookiem, jeśli chodzi o potencjał reklamowy, znajduje się aplikacja mobilna Snapchat, która pozwala użytkownikom wysyłać między sobą 10-sekundowe filmy. "Opcję zamieszczania wideo posiada również Instagram, ale jego plany biznesowe są związane z właścicielem, którym jest Facebook" - dodał.

Redaktor naczelny serwisu "Spider's Web" Przemysław Pająk uważa, że dla YouTube dopiero zaczynają się najlepsze lata. "Nie sądzę, aby w najbliższych miesiącach ktoś mu zagroził, czy w wymiarze atencji medialnej, czy przychodów z działań reklamowych" - powiedział PAP.

Zdaniem Pająka, świat przechodzi od fazy internetu opartego na słowie pisanym do fazy rynku opartego na wideo, którego wartość będzie dziesięć razy większa. "Graczy i formatów na pewno z czasem będzie więcej, ale YouTube ma potężnego właściciela - Google. Wydaje mi się, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie jego najważniejszym serwisem, ważniejszym nawet od wyszukiwarki i związanego z nią rynku reklamowego" - zaznaczył.

"Platformy wideo jednocześnie dostosowują się do trendów i wzajemnie je tworzą, ale jedno jest pewne. Niezależnie od platformy wideomarketing stanie się niezbędny w wachlarzu praktyk marketingowych firm od tych najmniejszych po te o zasięgu międzynarodowym" - podkreślił dyr. Sobiecki.

Domena youtube.com została zarejestrowana 14 lutego 2005 r. przez byłych pracowników firmy PayPal Chada Hurleya, Steve'a Chena i Jaweda Karima. Pierwsze wideo pojawiło się w serwisie cztery miesiące później. W październiku 2006 r. Google kupiło serwis za 1,65 mld USD. Polska wersja językowa YouTube jest dostępna od 19 czerwca 2007 r.

Jak podaje YouTube, serwis codziennie odwiedza ponad 30 mln użytkowników. Co minutę zawartość YouTube powiększa się o 300 godzin wideo.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 443 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

587 122 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.