PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Firmy bez Business Intelligence skazują się na porażkę

Autor: wnp.pl (WGK)
29-12-2016 10:36
Firmy bez Business Intelligence skazują się na porażkę
Fot. Shutterstock

Z raportu firmy KPMG dotyczącego analizy informacji w przedsiębiorstwach wynika, że dla większości organizacji istotne jest korzystne wykorzystania posiadanych danych. Dla ponad połowy respondentów dobre zagospodarowanie danych to możliwość rozwoju nowych produktów i usług. Niewiele mniej firm podkreśla podniesienie efektywności procesów biznesowych i redukcję kosztów, a prawie połowa sądzi, że umiejętna analiza danych służy pozyskiwaniu nowych klientów.

Według raportu firmy, które potrafią szybko i skutecznie analizować informacje, lepiej radzą sobie z zarządzaniem ryzykiem, a także z tworzeniem długofalowych strategii i wprowadzaniem zmian. Dla 44 proc. zbadanych firm analizy danych są istotne z punktu widzenia monitorowania zapotrzebowania rynkowego, poprawy raportów finansowych oraz do analizowania potrzeb konsumentów. O ile jednak firmy zdają sobie sprawę z tego, jak istotne są zdolności firmy do zarządzania informacjami, to w opinii 31 proc. ta zdolność w ich własnej organizacji jest niewystarczająca. Natomiast w 77 proc. firm kierownictwo ma duże wątpliwości co do jakości dostarczanych im informacji.
Z kolei raport firmy BetterBuys wskazuje, że firmy, które świetnie radzą sobie z analizą danych są w stanie podejmować trafne decyzje aż pięciokrotnie szybciej od konkurencji. Warunkiem tak skutecznego procesu decyzyjnego, jest posiadanie odpowiednich narzędzi do analiz biznesowych. Ten sam raport podaje, że 85 proc. szefów firm uznało analizę danych za główny czynnik, który radykalnie zmieni prowadzenie biznesu w najbliższych latach. Na rynku amerykańskim już w 2017 r. ponad połowa firm będzie posiadała narzędzia i rozwiązania technologiczne umożliwiające skuteczne zarządzania ogromnymi ilościami informacji.

Ankieta przeprowadzona przez firmę badawczą BARC wśród kierownictwa dużych amerykańskich przedsiębiorstw wykazała kolejność priorytetów w obszarze analiz biznesowych i zarządzania danymi. Dla większości managerów kluczowe są dwa czynniki: możliwość łatwego eksplorowania danych oraz jakość dostarczanych informacji. Aż 89 proc. szefów firm wyraża przekonanie, że narzędzia business intelligence zrewolucjonizują biznes w takim stopniu, w jakim rewolucją było rozpowszechnienie internetu. Z kolei 79 proc. ankietowanych prezesów uważa, że firmy, które spóźnią się z wdrożeniem odpowiednich rozwiązań informatycznych do analizowania danych będą skazane na porażkę.

Według firmy Sage tradycyjne zarządzanie i konsumowanie informacji w przedsiębiorstwach wygląda tak: dane spływają do użytkownika z różnych źródeł, użytkownik musi je samodzielnie pogrupować, dokonać ich analizy oraz oceny przydatności. Zabiera to bardzo wiele czasu, szczególnie w mniejszych firmach, z mniejszym zatrudnieniem. Posiadając dobrze dobrane narzędzia BI przedsiębiorstwo jest w stanie dokonać analizy w znacznie krótszym czasie. Przede wszystkim informacje są zbierane szybciej, a odpowiednie raporty generowane są automatycznie.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP