PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GUS: eksport polskich usług ICT wzrósł o 25 proc. w ciągu roku

Autor: wnp.pl (PA)
06-03-2017 14:26
GUS: eksport polskich usług ICT wzrósł o 25 proc. w ciągu roku
Fot. Shutterstock.com

Łączna wartość eksportu usług teleinformatycznych świadczonych przez polskie firmy wzrosła z kwoty 13,4 mld złotych podawanej przez Rocznik Handlu Zagranicznego 2015 r. do 16,6 mld zł w aktualnej edycji wyliczenia, czyli o niemal 25 proc.

Na taki stan rzeczy wpływ ma coraz szerzej podejmowana przez polskie przedsiębiorstwa ekspansja na rynki zagraniczne, która szczególnie daje się zauważyć w sektorze MŚP. Według badania „Leasing Index” blisko co piąta polska firma z tego segmentu prowadziła działalność za granicą, a 20 proc. ankietowanych rozważa podbój zagranicznych rynków w tym roku.
Spośród wyszczególnionych przez GUS państw, będących odbiorcami usług teleinformatycznych świadczonych przez polskie firmy, największy wzrost wartości eksportu odnotowano w przypadku USA, gdzie z 1,68 mld zł urósł on do 2,22 mld zł, a więc o ponad 35 proc.

- Analiza danych GUS pokazuje, że jest to dobry czas dla polskich firm na rozpoczęcie ekspansji na rynek USA. Mamy pomysły, kompetencje i nie powinniśmy mieć kompleksów, by próbować sił nawet na najtrudniejszych biznesowo rynkach. Dowodzą tego zarówno sukcesy polskich startupów, jak i dużych firm, które dobrze radzą sobie za oceanem - zwraca uwagę  Rafał Kuśmider, CEO firmy dhosting.pl, która niedawno za kwotę 40 tys. zł zakupiła globalną domenę dhosting.com i chce w Stanach Zjednoczonych sprzedawać usługę hostingu rozliczanego od faktycznego zużycia. Zainteresowanie amerykańskich klientów jest większe niż się spodziewaliśmy i to mimo znacząco wyższych cen usług, co wskazuje, że tamtejszy rynek wbrew pozorom, wcale nie jest nasycony - tłumaczy Rafał Kuśmider.

Eksport polskich usług ICT rósł również w państwach zachodniej Europy. Coraz częściej sięgają po nie przedsiębiorcy z Wielkiej Brytanii, gdzie w ciągu roku jego wartość wzrosła o 24,5 proc. Dość duży przyrost odnotowano również w przypadku Niemiec, gdzie wyniósł on 22,3 proc. czy w Szwajcarii - niemal 26 proc. - Każde z tych państw w analizowanym okresie zapłaciło co najmniej 300 mln zł więcej za usługi oferowane przez polskie przedsiębiorstwa technologiczne, zaś USA w 2015 roku przeznaczyło na zakup polskich rozwiązań ICT prawie 600 mln zł więcej niż w 2014 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP