PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

IBM chce wydać miliony na sztuczną inteligencję

Autor: PAP
08-09-2017 17:50
IBM chce wydać miliony na sztuczną inteligencję
Fot. Shutterstock.com

IBM planuje w najbliższych dziesięciu latach wydać 240 mln dolarów na badania nad sztuczną inteligencją, prowadzone wspólnie z MIT (Massachusetts Institute of Technology). Według IBM, planowane badania mają przynieść przełom w dziedzinie.

  • IBM planuje badania nad innowacjami takimi jak nowy algorytm do analizy obrazów medycznych, który może być zestawiany z popularnym sprzętem.
  • IBM musi stawić czoła kryzysowi, który objął działalność firmy zorientowaną do tej pory na tradycyjnie rozumiane technologie informacyjne.
  • Firma wciąż boryka się z trwającym 21 kwartałów spadkiem przychodów.
Planowane MIT-IBM Watson Lab to instytucja, która będzie zajmowała się wspieraniem projektów w czterech szerokich dziedzinach, takich jak praca nad sprzętem do skomplikowanych obliczeń i poszukiwanie praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji w poszczególnych gałęziach przemysłu. Poinformował o tym w swoim czwartkowym oświadczeniu IBM.

John Kelly, dyrektor firmy, zaznaczył że IBM zawsze samodzielnie prowadził długotrwałe badania nad innowacjami. Sztuczna inteligencja jest jednak według niego polem, które wymaga współpracy talentów i wymiany idei. "Konkurencja jest naprawdę zażarta, zarówno na polu biznesowym, jak i akademickim, dlatego wspólnie zdecydowaliśmy o stworzeniu czegoś wielkiego w dziedzinie sztucznej inteligencji" - powiedział.

IBM planuje badania nad innowacjami takimi jak na przykład nowy algorytm do analizy obrazów medycznych, który może być zestawiany z popularnym sprzętem.

Kelly zadeklarował, że będzie aktywnie śledził funkcjonowanie laboratorium i postępy prowadzonych w nim badań, by zapewnić IBM aktywny udział w przełomie w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Według Bloomberga, współpraca pomiędzy IBM i MIT wskazuje na zorientowanie biznesu na sprzedaż oprogramowania obsługującego sztuczną inteligencję. Strategia ta zdaniem analityków wymaga umiejętnie prowadzonych działań biznesowych i skłonienia klientów do przyjęcia rozwiązań związanych z wdrażaniem nowych produktów, które mają oferować realną wartość i zwiększać konkurencyjność firmy na rynku w stosunku do takich gigantów, jak Alphabet czy Microsoft.

Bloomberg wskazuje, że IBM potrzebuje strategii związanej z rozwojem sztucznej inteligencji, by stawić czoła kryzysowi, który objął działalność firmy zorientowaną do tej pory na tradycyjnie rozumiane technologie informacyjne. Firma wciąż boryka się z trwającym 21 kwartałów spadkiem przychodów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.