PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Internet coraz bardziej mobilny

Autor: wnp.pl (ADAM SOFUŁ)
11-01-2018 14:20 |  aktualizacja: 11-01-2018 15:09
Internet coraz bardziej mobilny
Fot.Shutterstock

Polska nie może pozostać na uboczu cyfrowej rewolucji – twierdzą eksperci Deloitte i w swoim raporcie „TMT Prediction 2018” wskazują, jakie trendy będą dominować na cyfrowym rynku w najbliższych miesiącach i latach.

  • W tym roku liczba subskrybentów płatnych usług online na świecie wyniesie 350 mln osób. W ich posiadaniu będzie 580 mln subskrypcji. Większość z nich będą stanowiły subskrypcje VoD (375 mln).
  • 20 proc. osób dorosłych w krajach rozwiniętych wykupi lub będzie miało dostęp do co najmniej pięciu płatnych subskrypcji mediów online, a do 2020 roku aż do dziesięciu.
  • W 2018 roku jedna piąta mieszkańców Ameryki Północnej z dostępem do internetu będzie korzystać jedynie z sieci mobilnej. W 2022 roku takich osób może być już 30-40 proc. Osoby te w ogóle zrezygnują z internetu stacjonarnego.
Świat przeżywa technologiczną rewolucję spowodowaną dynamicznym rozwojem internetu mobilnego, cyfrowych mediów i sztucznej inteligencji. Te przemiany powodują zmiany zachowań społecznych i konsumenckich. Jako jeden z najbardziej wyrazistych przykładów takich przemian eksperci Deloitte wskazują dynamiczny rozwój subskrypcji mediów online. W tym roku ich liczba ma wzrosnąć w krajach rozwiniętych o 20 proc. do 580 mln subskrypcji wykupionych przez 350 mln abonentów.

Największa część z subskrypcji przypada na treści VOD – (375 mln), czyli takie serwisy, jak np. Netflix czy Showmax, 150 mln to subskrybcje w serwisach muzycznych, 35 mln to gry, 20 mln – serwisy informacyjne. Deloitte przewiduje szybki przyrost tego typu usług. O ile w tym roku 20 proc. dorosłych będzie miało dostęp do pięciu subskrypcji, to za dwa lata – już do dziesięciu. – Różni dostawcy mediów oferują często różne treści. Aby mieć dostęp do pełnego spektrum treści, trzeba więcej niż jednej subskrypcji – tłumaczył Jakub Wróbel, ekspert TMT w Deloitte.

Zobacz też: Internet nie zabije nowoczesnej telewizji

Powodem tak szybkiego wzrostu jest rozpowszechnienie szerokopasmowego internetu, oraz dostępność wielu urządzeń do odbioru płatnych treści online – np. filmy możemy oglądać na komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie, telewizorze podłączonym do internetu, wreszcie smartfonie, który staje się centrum cyfrowego świata. Wraz z rozwojem technologii pojawiła się z jednej strony oferta dostawców treści online, z drugiej rosnące zainteresowanie konsumentów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

37 325 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 923 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP