PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jedna trzecia polskich przedsiębiorstw nie ma strony internetowej

Autor: wnp.pl (WGK)
03-11-2016 09:37
Jedna trzecia polskich przedsiębiorstw nie ma strony internetowej
Fot. Shutterstock

Tylko 65 proc. firm w Polsce prowadzi stronę WWW. To wynik poniżej średniej unijnej, znacznie gorszy niż w przypadku Czech czy Niemiec. Według danych Eurostatu zajmujemy 23 miejsce w Europie. Ostatnia jest Rumunia z wynikiem 45 proc. Prowadzi Finlandia, gdzie 95 proc. firm ma strony internetowe. Według analizy firmy dhosting.pl polskim problemem są koszty - połowa przedsiębiorstw przepłaca za utrzymanie strony WWW przynajmniej o 30 proc.

Od 2010 r. nie dokonaliśmy pod względem internetyzacji firm żadnego postępu. Tak samo jak 5 lat temu, tak i dziś własnej strony WWW nie posiada co trzecie przedsiębiorstwo w Polsce. Polska ma taki sam wynik jak Turcja i nieco lepsze niż Grecja i Węgry. Dla porównania, w Finlandii swój internetowy serwis posiada 95 proc. firm, w Danii 92 proc. a w Niemczech 87 proc. Z danych Eurostatu wynika, że Polskę w statystykach wyprzedzają także nasi południowi sąsiedzi – Czechy i Słowacy, gdzie własną stronę posiada 83 proc. firm – czy Litwini (77 proc.). Jednym z powodów kiepskiej pozycji są obawy o koszty. Potwierdza je analiza firmy dhosting.pl na 500 firmowych stronach.

Zawyżanie cen, limity dostępu

– Przeanalizowaliśmy strony internetowe należące zarówno do małych firm, jak i sklepów internetowych, które doświadczają szczytów sprzedażowych.  Okazało się, że zdecydowana większość z nich płaci za utrzymanie strony WWW więcej niż powinna. Różnice sięgają niekiedy nawet kilkuset procent w porównaniu do sytuacji, w której firmy płaciłyby za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej niezbędnej do tego, by strona WWW działała poprawnie – tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl. Z analizy firmy wynika, że nie brakuje przedsiębiorstw, które przepłacają za technologie nawet dziesiątki tysięcy złotych. To przede wszystkim sklepy internetowe.

Wygórowane ceny to sutek wykorzystywania przez dostawców niewiedzy technologicznej klientów. W efekcie dostawcy albo zawyżają ceny usług hostingowych, albo proponują usługi relatywnie tanie, ale ograniczone niskimi limitami.

– Problem polega na tym, że klienci kupujący hosting najczęściej po prostu nie wiedzą, jakich zasobów ich strona internetowa będzie realnie potrzebować. Z tego powodu wybierają oni często usługi ponadwymiarowe, bądź te z niewielkimi limitami, które powodują wyłączenie strony w momencie zwiększenia ruchu. A wcale nie są to rzadkie przypadki. Wystarczy, że popularny portal napisze o naszej firmie, a nasza strona odnotuje rekordową liczbę odwiedzin. Skutek? Hosting prawdopodobnie automatycznie ją zablokuje – tłumaczy Rafał Kuśmider.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 033 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP