PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jednorazowe baterie wciąż rosną, mimo spadku popytu

Autor: PAP/AH
17-04-2018 12:37
Jednorazowe baterie wciąż rosną, mimo spadku popytu

Najwięksi producenci jednorazowych baterii - Duracell i Energizer - kontrolują obecnie trzy czwarte rynku.

Fot. Quiet Hut/Flickr, licencja Creative Commons

Ceny jednorazowych baterii wciąż rosną, mimo zauważalnego spadku popytu spowodowanego coraz większą popularnością ogniw przeznaczonych do ponownego ładowania, wbudowanych w nowoczesne urządzenia.

  • Najwięksi producenci jednorazowych baterii - Duracell i Energizer - kontrolują obecnie trzy czwarte rynku.
  • Obie firmy koncentrują się na maksymalizacji zysków - nie oferują więc już tych samych korzystnych promocji na swoje produkty, które konsumenci znali z lat dziewięćdziesiątych - czasu silnej konkurencji w tym segmencie rynku.
Jak poinformował dziennik "Wall Street Journal", baterie kosztują już o 8,2 proc. więcej, niż przed rokiem. Tymczasem, cena innych towarów codziennego użytku przeznaczonych dla gospodarstwa domowego, w ciągu zeszłego roku wzrosła zaledwie o 1,8 proc.

Odkąd Energizer opuścił koncern Edgewell w 2015 roku, a Duracell oddzielił się od Procter & Gamble rok później (kiedy pozyskało go imperium Warrena Buffetta - Berkshire Hathaway), obie marki zorientowały swoje działania na zysk. Przedstawiciele firm deklarują, że zdają sobie sprawę, iż nie są w stanie wygrać dziś rynkowej bitwy tylko dzięki rywalizacji cenowej.

Energizer we wrześniu ubiegłego roku zadeklarował zyski w wysokości 273 mln dolarów, wyższe o 65 proc. w stosunku do poprzedniego roku podatkowego. Duracell z kolei ogłosił, że jego przychody za 2017 rok wyniosły 82 mln dolarów, co stanowi sporą odskocznię dla firmy, która w 2016 roku odnotowała 89 mln dolarów straty.

Obie wielkie marki uchroniły się przed destrukcyjnym wpływem Amazona - ocenia "WSJ", który zwraca uwagę, że własna marka baterii produkowanych przez internetowego giganta - AmazonBasics, stanowi obecnie jedną trzecią rynku baterii sprzedawanych w internecie, znacznie prześcigając Duracella i Energizera. Baterie to jednak nie produkt, po który konsumenci sięgają najchętniej w internecie - dostawa towaru zajmuje zazwyczaj zbyt długo.

Analitycy rynkowi wskazują, że fenomen utrzymującego się sukcesu obu marek ma swoje źródła w skutecznej reklamie. Klienci poszukujący tradycyjnych baterii przyzwyczajeni są do kampanii marketingowych obu firm, które bazują przede wszystkim na hasłach opartych o ideę niezawodności i wydajności.

Choć baterie stworzone z myślą o ponownym ładowaniu zyskały sporą popularność w kilku segmentach urządzeń elektronicznych - na przykład w przypadku aparatów fotograficznych i przenośnych konsol dla gier, istnieją wciąż segmenty rynku, gdzie tradycyjne ogniwa wygrywają. Korzystają z nich m.in. szpitale, baterie takie przydają się także w sytuacjach kryzysowych, np. w przypadkach klęsk żywiołowych - gdy inne źródła energii zawodzą.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP