PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KE: 28 proc. wpisów nawołujących do nienawiści znika z sieci

Autor: PAP
06-12-2016 21:04
KE: 28 proc. wpisów nawołujących do nienawiści znika z sieci
Fot. Shutterstock

28 proc. wpisów nawołujących do nienawiści znika z sieci - podała Komisja Europejska, która oceniła, jak firmy z branży IT, w tym Facebook, YouTube i Twitter, radzą sobie z mową nienawiści pół roku po przyjęciu przez nie kodeksu postępowania w tej sprawie.

We wtorek Komisja Europejska przedstawiła wyniki pierwszej oceny skuteczności tzw. kodeksu postępowania, który przedsiębiorstwa z branży IT przyjęły w maju br. w celu walki z szerzącą się mową nienawiści w sieci.
Aby uzyskać wyniki, 12 organizacji pozarządowych z 9 krajów Wspólnoty przez sześć tygodni obserwowało, jak administratorzy serwisów internetowych, w tym m.in. Facebooka czy Twittera, reagują na zgłoszenia o mowie nienawiści.

Z opublikowanego przez KE raportu wynika, że jedynie 28 proc. z 600 zgłoszeń, które wzięto pod uwagę podczas badania i które dotyczyły nieodpowiednich treści, skończyło się usunięciem tych wpisów lub zablokowaniem dostępu do nich. Badanie wykazało ponadto, że procedury trwają zbyt długo - tylko 40 proc. wniosków o usunięcie z sieci mowy nienawiści rozpatrywanych było w czasie krótszym niż 24 godziny, a kolejne 43 proc. w ciągu 48 godzin.

Komisja chce, aby nawoływanie do nienawiści zwalczane było w internecie tak samo jak w innych mediach. Tym bardziej, że zdaniem unijnych urzędników niedawne ataki terrorystyczne i udowodniony fakt wykorzystywania mediów społecznościowych przez grupy terrorystyczne w celu radykalizacji i rekrutacji młodych sprawiły, że potrzeba rozwiązania tego problemu stała się tym bardziej paląca. Dlatego KE podjęła się współpracy z firmami internetowymi, a zwłaszcza mediami społecznościowymi.

W wyniku tej współpracy pół roku temu branża informatyczna zgodziła się przyjąć kodeks postępowania obejmujący szereg zobowiązań w celu zwalczania rozprzestrzeniania się w Europie nawoływania do nienawiści w internecie w ramach przepisów ramowych Rady UE o walce z rasizmem i ksenofobią.

Firmy online oraz platformy mediów społecznościowych, także te największe, jak Google i Microsoft, zobowiązały się, że będą szybko i w stosownym terminie reagować na nielegalne nawoływanie do nienawiści w internecie po otrzymaniu ważnego powiadomienia. Zgodnie z umową firmy miały m.in. zapewnić przegląd większości zgłoszeń o usunięcie nielegalnego nawoływania do nienawiści w czasie krótszym niż 24 godziny i, jeśli okazałoby się to koniecznie, usuwać lub blokować takie treści.

Ponadto branża informatyczna zobowiązała się przeszkolić swoich pracowników, tak żeby wyczulić ich na przejawy mowy nienawiści, oraz obiecała wprowadzić na swoich stronach przejrzysty i skuteczny system zgłaszania nieodpowiednich wpisów.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

590 855 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.