PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KE bada niekorzystne dla konsumentów praktyki w handlu intenetowym

Autor: PAP
02-02-2017 15:49
KE bada niekorzystne dla konsumentów praktyki w handlu intenetowym
Fot. Shutterstock

Komisja Europejska wszczęła w czwartek trzy postępowania w sprawie niekorzystnych dla konsumentów praktyk w handlu internetowym. Postępowania dotyczą kilku producentów sprzętu elektronicznego, dystrybutorów gier wideo oraz touroperatorów.

"Handel internetowy ma dać konsumentom szerszy wybór dóbr i usług, jak również możliwość dokonywania zakupów za granicą. Trzy rozpoczęte dziś postepowania koncentrują się na praktykach, poprzez które - jak podejrzewamy - firmy próbują pozbawić konsumentów tych korzyści" - oświadczyła unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.
"W szczególności badamy, czy firmy te łamią unijne prawo konkurencji wprowadzając nieuczciwe ograniczenia cenowe albo uniemożliwiając konsumentom dostęp do określonych ofert z powodu ich narodowości albo lokalizacji" - dodała Vestager.

Pod lupą KE są producenci sprzętu elektronicznego Asus, Denon & Marantz, Philips i Pioneer. Bruksela bada, czy firmy te złamały unijne zasady konkurencji przez ograniczenie możliwości ustalania cen detalicznych przez dystrybutorów sprzętu. Jak wyjaśniono w komunikacie, wielu dystrybutorów, oferujących sprzedaż w internecie używa oprogramowania, które automatycznie dostosowuje ceny detaliczne do cen głównych firm konkurujących na rynku. Dlatego KE podejrzewa, że takie praktyki mogą wpływać na poziom cen w sprzedaży internetowej w ogóle.

Drugie postępowanie dotyczy porozumień zawartych między Valve Corporation, właścicielem platformy dystrybucji gier wideo Steam, a pięcioma producentami gier wideo: Bandai Namco, Capcom, Focus Home, Koch Media oraz ZeniMax. Komisja bada, czy firmy te stosują tzw. geoblocking, czyli praktyki ograniczające konsumentom dostęp do dóbr i usług ze względu na ich położenie geograficzne.

Oba postępowania KE wszczęła z własnej inicjatywy. Z kolei trzecie postępowanie jest konsekwencją skarg od konsumentów i dotyczy umów, zawartych przez największych touroperatorów (Kuoni, REWE, Thomas Cook i TUI) oraz sieć hoteli Melia. Zdaniem KE umowy te mogą zawierać klauzule, które dyskryminują niektórych konsumentów ze względu na ich narodowość albo kraj zamieszkania, uniemożliwiając im zapoznanie się z pełną ofertą czy rezerwację hotelu po korzystniejszej cenie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 958 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP