PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

LG traci na urządzeniach mobilnych

Autor: WNP.PL (WGK)
02-11-2016 18:48
LG traci na urządzeniach mobilnych
Fot. Shutterstock

W trzecim kwartale LG Electronics uzyskało przychody ze sprzedaży na poziomie 11,8 mld dolarów i 252,7 mln dol. dochodów operacyjnych. Dział Mobile Communications zanotował stratę operacyjną, ale pozytywnie na wyniki wpłynęły przychody działu Home Appliance & Air Solution oraz lepsza rentowność kategorii Home Entertainment.

Przychody działu LG Mobile Communications w trzecim kwartale wyniosły 2,3 mld dol. i były o 23 procent niższe od uzyskanych w analogicznym okresie roku 2015. Spadek sprzedaży urządzeń z półki Premium oraz wydatki związane z optymalizacją struktury biznesowej przyczyniły się do powstania straty operacyjnej w wysokości 389,4 mln dol. Ostatni kwartał przyniósł jednak 14-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do kwartału drugiego – w Ameryce Północnej LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów. W najbliższych miesiącach firma zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży nowego smartfona LG V20 oraz modeli z serii K i X, przeznaczonych dla szerszej grupy odbiorców. Planowane jest także zakończenie optymalizacji struktury biznesowej działu w celu lepszego przygotowania go na zbliżające się wyzwania.
Dzięki bardzo dobrym wynikom działu LG Home Appliance & Air Solution (szczególnie na rynkach europejskim i azjatyckim) przychody w trzecim kwartale wzrosły o 3 proc. w skali roku. Dochody operacyjne wynoszące 305,9 mln dol. są rezultatem wysokiej marży operacyjnej wynoszącej 8 punktów procentowych, która w porównaniu do analogicznego okresu z 2015 roku, wzrosła o 40 proc. W związku z dobrą sprzedażą klimatyzatorów oraz urządzeń Premium, firma LG osiągnęła wysoki poziom rentowności, nawet pomimo niekorzystnych zmian kursów walutowych w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej.

Dział Home Entertainment odnotował najwyższe w swojej historii wartości zysku operacyjnego (340,4 mln dol.) oraz marży (9,2 proc.). Ogromną rolę odegrała tutaj rosnąca sprzedaż telewizorów LG OLED oraz Ultra HD klasy Premium na kluczowych rynkach świata. Erozja cen spowodowana nasiloną konkurencją przełożyła się na spadek wartości sprzedaży o 3,4 proc. w porównaniu do III kw. 2015, przy prawie niezmienionych przychodach wynoszących 3,7 mld dol. Według prognoz, wraz z początkiem świątecznego okresu handlowego wzrośnie popyt na telewizory, jednak wyższe koszty materiałów oraz zwiększone inwestycje marketingowe mogą niekorzystnie wpłynąć na rentowność.

W trzecim kwartale dział Vehicle Components odnotował wzrost wartości sprzedaży do 602,2 mln dol. Kategoria polepszyła swoje wyniki aż o 41 proc. w skali roku oraz o 6 proc. w porównaniu do II kw. Umiarkowana strata operacyjna wynosząca 14,5 mln dol. jest efektem zwiększonych inwestycji w prace badawczo-rozwojowe, które mają przynieść korzyści w kolejnych miesiącach. Branża samochodów elektrycznych, takich jak GM Bolt, stale się rozwija – rośnie liczba nowych projektów, dlatego przewiduje się dalszy rozwój działu VC.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP