PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mark Zuckerberg promuje wirtualną rzeczywistość

Autor: PAP/PSZ
12-10-2017 09:40
Mark Zuckerberg promuje wirtualną rzeczywistość

Chciałbyś żyć w wirtualnej rzeczywistości?

Fot. Shutterstock, Inc.

Dotarcie z technologią rzeczywistości wirtualnej do 1 mld odbiorców wskazał jako cel firmy założyciel Facebooka Mark Zuckerberg na konferencji Oculus Connect. Wydarzenie jest poświęcone produktom Oculusa, m.in. nowym bezprzewodowym goglom i awatarom VR.

Oculus Go ma być opcją pośrednią między zestawami do obsługi rzeczywistości wirtualnej (VR) korzystającymi z ekranu i mocy obliczeniowej smartfona a stacjonarnymi, wymagającymi podłączenia do komputera lub konsoli pakietami w rodzaju Oculus Rift. Produkt korzysta z tej samej platformy, co Samsung Gear VR, co zapewnia kompatybilność aplikacji na oba urządzenia.
Nowe gogle zostały wyposażone w bardziej zaawansowane niż OR soczewki zapewniające szersze pole widzenia i redukujące połysk. Oculus Go zawiera wbudowany ekran LCD oraz głośniki przestrzenne, jednak obejmuje również gniazdko słuchawkowe 3,5 mm. Produkt trafi do sprzedaży na początku 2018 roku. W podobnym terminie do deweloperów trafią bardziej zaawansowane bezprzewodowe gogle Santa Cruz z systemem śledzenia ruchu dłoni (tzw. sześć stopni swobody - 6DOF) - zapowiedział Mark Zuckerberg.

W ramach czwartej konferencji Oculus Connect Facebook zaprezentował rownież postępy w pracach nad wirtualnymi awatarami użytkowników Oculusa i Samsung Gear VR, które mają obsługiwać śledzenie ruchów warg użytkowników, by dopasować się do wypowiadanych przez nich słów. Facebook ujawnił również współpracę z producentami konkurencyjnych platform VR - Google Daydream i Steam VR - nad umożliwieniem od 2018 przenoszenia Oculus Avatars pomiędzy nimi.

W przeddzień Oculus Connect prezes Facebooka wziął udział w wirtualnej transmisji na żywo, w trakcie której kreskówkowe awatary samego Zuckerberga i dyrektor ds. społecznościowej rzeczywistości wirtualnej Facebooka Rachel Franklin przeniosły się do zdewastowanego przez huragan Maria Portoryko. Na tle pozbawionych domów ofiar i podtopionych ulic przedstawiciele FB opowiadali o "magiczności" technologii i przybili sobie wirtualną piątkę. Po omówieniu trudnej sytuacji mieszkańców amerykańskiego terytorium przedstawiciele firmy odwiedzili wirtualnie Księżyc i powrócili do Kalifornii, a po usterkach technicznych zrobili sobie wirtualne selfie z psem Zuckerberga.

VR-konferencja, której częścią było ogłoszenie współpracy FB z Amerykańskim Czerwonym Krzyżem nad wsparciem dla ofiar huraganu, miała promować aplikację Facebook Spaces i demonstrować potencjał wirtualnej rzeczywistości. Po fali krytycznych komentarzy zarzucających mu brak wyczucia Zuckerberg wystosował oświadczenie, w którym wyraził żal, że jego intencje nie zostały właściwie odczytane. Facebook przeznaczył na pomoc Portoryko 1,5 mln dol.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 261 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

797 968 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 865 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP