PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Materiały wideo napędzają transfer danych

Autor: wnp.pl (WGK)
08-11-2016 12:59
Materiały wideo napędzają transfer danych
Fot. Fotolia

Dynamicznie rośnie popularność oglądania wideo na urządzeniach mobilnych. Usługi wideo na żądania stają się bardziej powszechne od tradycyjnej telewizji – wynika z badania Ericsson ConsumerLab TV & Media Report. W USA konsumenci usługi wideo na żądanie (VOD) oceniają wyżej niż usługi tradycyjnej telewizji. To trend ogólnoświatowy.

Raport pokazuje gwałtowną zmianę w sposobie oglądania materiałów wideo i zwrot odbiorców ku usługom mobilnym. Pokazuje również, że chociaż zarówno oglądanie mobilne jak i korzystanie z telewizji na żądanie zanotowały ogromny wzrost popularności na przestrzeni ostatnich siedmiu lat, to jednak odkrywanie treści wciąż stanowi dla odbiorców źródło frustracji.
Średni czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych w ciągu roku wzrósł od roku 2012 o ponad 200 godzin, co doprowadziło do wzrostu całkowitego czasu oglądania o dodatkowe 1,5 godziny tygodniowo. Nagły wzrost mobilnego oglądania treści wideo wiąże się z jednoczesnym spadkiem korzystania z ekranów tradycyjnych – aż o dwie i pół godziny tygodniowo. Jednakże nie oznacza to jeszcze utraty zainteresowania oglądaniem TV i treści wideo.

Tygodniowy udział czasu spędzanego na oglądaniu TV oraz treści wideo na urządzeniach mobilnych wzrósł o 85 procent (2010-2016), podczas gdy korzystanie z ekranów tradycyjnych spadło w tym okresie o 14 procent. 40 procent odbiorców jest „wysoce zainteresowanych” mobilnym planem transmisji danych uwzględniającym nielimitowane strumieniowanie treści wideo. W USA, 20 procent materiałów wideo oglądanych na urządzeniach mobilnych to płatne treści udostępniane przez serwisy takie jak Netflix, Hulu czy Amazon Prime.

Raport podkreśla niską satysfakcję odbiorców, którzy szukają treści do oglądania. 44 procent konsumentów w USA twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć nic interesującego do oglądania w zwykłej, linearnej telewizji – co stanowi wzrost o 22 procent w porównaniu do ubiegłego roku (36 procent w 2015 roku). Z drugiej strony, konsumenci amerykańscy spędzają o 45 procent więcej czasu wybierając programy do obejrzenia w usługach na żądanie, niż w tradycyjnej TV.

Paradoksalnie, 63 procent odbiorców twierdzi, że są zadowoleni z odkrywania treści korzystając z usług VOD, podczas gdy jedynie 51 procent stwierdza to samo dla telewizji linearnej. Wyniki te zdają się sugerować, że chociaż proces odkrywania treści w usługach na żądanie jest bardziej czasochłonny, niż w przypadku telewizji tradycyjnej, odbiorcy uważają, iż jest to mniej frustrujące – gdyż w rezultacie łączy się to z obietnicą znalezienia treści, które odbiorcy będą chcieli oglądać i będą mogli mieć do nich dostęp w dowolnie wybranym czasie.

Łączny czas oglądania zawartości na żądanie – np. przesyłanych strumieniowo seriali TV, filmów i innych programów – od 2010 roku wzrósł aż o 50 procent. Konsumenci wciąż chętnie angażują się w maratony serialowe (tzw. binge watching) – 37 procent respondentów co tydzień ogląda dwa lub więcej odcinków tego samego serialu pod rząd, a więcej niż co piąty przyznaje, że robi to codziennie. Wydatki konsumentów na usługi VOD w USA zwiększyły się o ponad 60 procent w stosunku do roku 2012 – z 13 dolarów do 20 dol. miesięcznie. 40 procent respondentów codziennie korzysta z YouTube, a aż 10 procent pytanych przyznaje, że korzysta z niego ponad trzy godziny dziennie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 892 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 610 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP