PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nie każdy start-up musi być globalny

Autor: PulsHR.pl
22-05-2016 17:00
Nie każdy start-up musi być globalny
Fot. PTWP

Nie istnieją żadne przeszkody, by polskie start-upy wchodziły na zagraniczne rynki - uważa Tomasz Hanczarek, wiceprezes rady nadzorczej Work Service. - Potrzebne są tylko chęci i wiara w to, że się uda - dodaje.

- Jak zakładaliśmy Work Service, takich firm jak nasza było wiele. Większość została sprzedana. My chcieliśmy, by nasza firma była w top 10 na świecie. To jest nadal aktualne – mówi Hanczarek.
Z kolei Szymon Janiak, CEO OORT E zwrócił uwagę, że wsparcie finansowe powinno mieć granice.

- Jeśli komuś damy za dużo na początku, to się zrobi leniwy. Rozdawanie dużych sum może prowadzić do patologii – zacznie się wyciąganie kasy z różnych inwestycji – mówi Janiak.

- Nie każdy start-up musi być globalny. Mamy komercjalizować się i zarabiać – dodaje.

Marek Zmysłowski, CEO i założyciel HotelOga przytacza przykład Coca Coli, która jest w każdym kraju na świecie. W czym tkwi ich fenomen?

- Coca Cola nie nazywa się firmą globalną, ale multilateralną. Musimy przestać być polskimi firmami, które zdobywają kraje. Trzeba w każdym państwie znaleźć lokalnego partnera, który pozwoli dopasować produkt czy usługę do konkretnego rynku – mówi Zmysłowski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 056 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

520 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP