PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowe technologie: klient w centrum uwagi

Autor: wnp.pl (WGK)
08-11-2016 15:23
Nowe technologie: klient w centrum uwagi
Fot. Shutterstock.com

Zrozumienie klienta, budowanie wartości zamiast tworzenia produktów, zmiana relacji i modeli biznesowych pod wpływem cyfryzacji - oto wyzwania dla usługodawców w świecie szybkich zmian biznesowych i nowych technologii.

Rozwój usług w chmurze, rosnąca liczba danych a wraz z nią rosnąca rola analityki biznesowej, Internet rzeczy (IOT) i Przemysł 4.0 wyznaczają nowe kierunki we współpracy przedsiębiorstw i relacjach biznesowych.
- Przyszłością współpracy B2B są rozwiązania tworzące wartość zamiast produktów - komentuje Dorota Dałkowska, doradca ds. strategii Grupy Impel. Podkreśla, że do tworzenia takich rozwiązań przez firmy usługowe nie wystarczy już doskonała znajomość własnej technologii. Przede wszystkim należy rozumieć, jak klienci generują wartość dla swoich klientów końcowych, i w jaki sposób przebiegają u nich procesy. - Po takiej analizie kluczowe staje się wskazanie miejsc wymagających wsparcia dla podniesienia efektywności procesów - tłumaczy Dorota Dałkowska.

Digitalizacja przemysłu i przedsiębiorstw prowadzi do zmiany charakteru usług oraz relacji między dostawcą a klientami. Cyfryzacja oferuje nowe narzędzia pozwalające na wnikliwą ocenę procesów i ich efektywności, na analizę kluczowych elementów struktury organizacji i ich wzajemnych relacji. A to prowadzi do zmian modeli współpracy biznesowej.

- W szczególności zmieni się sposób komunikacji pomiędzy przedstawicielami firm usługodawcy i klienta, metody i skuteczność nadzoru nad sprawnością świadczenia zakontraktowanych usług, a także system zamówień i rozliczeń - wyjaśnia Dorota Dałkowska.

Nowa gospodarka przyniesie jeszcze dalej idące zmiany, prowadząc - szczególnie w przemyśle - do zmiany modelu biznesowego na biznes cyfrowego przełomu (disruptive digital business model).

- Na popularności zyska model rozliczeń pay-per-use, gdzie nastąpi oddzielenie własności produktu od korzystania z jego funkcjonalności, a zatem kolejny krok w stronę zamiany kosztów stałych na koszty zmienne - twierdzi Dorota Dałkowska.

Ten ruch już widać: usługi w chmurze coraz częściej oferowane są w formule płatności za wykorzystanie, a nie abonamentów za gotowość. Nie wspominając o odchodzących w przeszłość jednorazowych opłatach za licencje i nowe wersje oprogramowania.

Przełomowe zmiany związane z cyfryzacją i rosnącą rolą Internetu rzeczy stawiają nowe wyzwania dla cyberbezpieczeństwa. W czasach, kiedy urządzenia komunikują się bez udziału człowieka, ataki na zasoby i infrastrukturę stają się masowe. A to wymaga proaktywnej ochrony. Tym bardziej, że dane służą już nie tylko pojedynczym firmom, zaczyna się wykorzystywać je szerzej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 355 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 093 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP